تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

امیرعبداللهیان: امنیت جمهوری آذربایجان را امنیت خودمان می‌دانیم

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با همتای آذربایجانی خود اظهار داشت: امنیت جمهوری آذربایجان را امنیت خود و منطقه می‌دانیم.

کد خبر: ۱۳۹۵۵۷
۰۹:۲۹ - ۰۹ آبان ۱۴۰۱

امیرعبداللهیان: امنیت جمهوری آذربایجان را امنیت خودمان می‌دانیم

دیدارنیوز: وزیر خارجه کشورمان در خصوص گفت‌وگوی تلفنی با وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان توییتی منتشر کرد.

حسین امیرعبداللهیان در این توییت نوشت: در گفتگوی تلفنی با دوست و همکارم جیحون بایراموف بر دوستی دیرینه دو کشور همسایه و برادر ایران و آذربایجان تاکید کردیم و راه حل اختلافات در منطقه را درون منطقه‌ای دانسته و به شدت حضور و دخالت بیگانگان را در مسائل منطقه قفقاز رد کردیم. امنیت جمهوری آذربایجان را امنیت خود و منطقه می‌دانیم.

در تماس تلفنی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و «جیحون بایراموف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، برخی موضوعات دوجانبه و نیز مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای و بین المللی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

در این گفت‌وگوی تلفنی، وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اشاره به مناسبات خوب جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان و با اشاره به دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور در آستانه، بر تمامیت ارضی کشور‌های منطقه از جمله جمهوری آذربایجان، تاکید کرد و افزود: ما همواره بر این باوریم که حضور بیگانگان در این منطقه شرایط را پیچیده‌تر می‌کند و ما مخالف این حضور هستیم.

امیر عبداللهیان در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران راهکار درست حل اختلاف در قفقاز را در نشست ۳+۳ و مکانیسم‌های منطقه‌ای جستجو می‌کند و همواره به تلاش‌های خود برای حل مشکل میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان ادامه خواهد داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان خاطرنشان کرد: ما امنیت منطقه را مقوله‌ای به هم پیوسته دانسته و امنیت جمهوری آذربایجان را امنیت منطقه و ایران می‌دانیم، و مخالفت خود را با هر گونه استقرار نیروی بیگانه در منطقه اعلام داشته و آن را مغایر با صلح و ثبات و همکاری‌های منطقه‌ای می‌دانیم.

جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این گفت و گوی تلفنی، ارتباط مستقیم و مستمر وزرای خارجه دو کشور را نشانگر عمق روابط بین تهران و باکو دانست و گفت: ما برای این روابط ارزش و احترام قائل هستیم. وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در ادامه از تماس تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان و تشریح نتایج سفر به ارمنستان قدردانی کرد و تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای کمک به صلح و ثبات منطقه‌ای را ستود.

بایراموف در پایان مخالفت خود را با استقرار نیرو‌های بیگانه در منطقه ابراز داشت و بر تداوم همکاری‌های منطقه‌ای از جمله در قالب نشست ۳+۳ برای کمک به ثبات و امنیت در منطقه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان همچنین از سفر پیش روی رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان به باکو استقبال کرد و آن را گام مهمی در راستای کمک به پیشرفت روابط دوجانبه توصیف کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی