تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

فرمول یک مکزیک؛ رکورد تاریخی «مکس»!

با برتری مکس ورستپن در فرمول یک مکزیک، این راننده مطرح و جسور هلندی از رکورد مشترک مایکل شوماخر افسانه‌ای و سباستین فتل با ۱۳ پیروزی در یک فصل، عبور کرد.

کد خبر: ۱۳۹۵۵۴
۰۹:۱۰ - ۰۹ آبان ۱۴۰۱

فرمول یک مکزیک؛ رکورد جدید «مکس»!

دیدارنیوز - سرویس ورزشی: رقابت‌های جذاب فرمول یک در این فصل با یک پیروزی دیگر برای مکس ورستپن، راننده هلندی ردبول در مکزیک پیگیری شد.

ورستپن، قهرمان زودهنگام فصل ۲۰۲۲، ساعت ۲۳:۳۰ شب گذشته (یکشنبه) در خط شروع و در رقابت با لوئیس همیلتون و جورج راسل دو راننده تیم مرسدس قدرت خود را بار دیگر به رخ کشید و با استراتژی بهتر تیم ردبول چهاردهمین پیروزی این فصل را جشن گرفت تا از رکورد مشترک مایکل شوماخر افسانه‌ای و سباستین فتل با ۱۳ پیروزی در یک فصل، عبور کند.

فرمول یک مکزیک؛ رکورد جدید «مکس»!

مسابقه مکزیک در حالی آغاز شد که ورستپن استارت خوبی داشت، اما راسل خیلی زود از رده دوم به جایگاه چهارم سقوط کرد و پایین‌تر از همیلتون و سرجیو پرز دیگر راننده ردبول قرار گرفت.

سرجیو پرز که در کشورش مکزیک به دنبال قهرمانی بود، هرچقدر به همیلتون فشار آورد نتوانست به رده‌ای بهتر از سومی برسد و این عنوان را با حضور پدر و خانواده‌اش جشن گرفت.

همیلتون و راسل بارها در گفتگوی رادیویی با تیم خود (مرسدس) از تعویض لاستیک مدیوم به هارد گلایه داشتند و لاستیک مدیوم را انتخاب بهتری عنوان می‌کردند؛ فرصتی که از دست رفت و ردبول با استراتژی بهتر به پیروزی رسید.

فرمول یک مکزیک؛ رکورد جدید «مکس»!

ورستپن در سکوی اول مکزیک، در کنار لوئیس همیلتون راننده مرسدس

این مسابقه مانند مراحل قبلی بدون حادثه هم نبود، ابتدا ریکیاردو از تیم مک‌لارن با سونودا ژاپنی برخورد عجیبی داشت و ۱۰ ثانیه پنالتی گرفت؛ این برخورد باعث شد تا راننده آسیایی تیم آلفاتائوری کاملا از مسابقه خارج شود.

در دور‌های پایانی هم بدشانسی گریبان فرناندو آلونسو راننده نامدار آلپین را گرفت و او مجبور شد خودرو‌یش را که با مشکل موتور مواجه شده بود از پیست خارج کند. آلونسو که این اتفاق ناراحت و عصبانی بود با حرکات دست این خشم را نشان داد.

فرمول یک مکزیک؛ رکورد جدید «مکس»!

نکته جالب پیش از مسابقه شب گذشته، قهرمانی ورستپن (۳) و هملیتون (۲) در پنج فصل اخیر این مسابقات در مکزیک بود که نشان می‌دهد این دو ابر ستاره چه جایگاهی در این رشته پرتحرک، محبوب و جذاب دارند.  

فرمول یک مکزیک؛ رکورد جدید «مکس»!

مسابقه بعدی فرمول یک حدود دو هفته دیگر در برزیل برگزار خواهد شد.

در ادامه نتیجه گرندپری مکزیک را مشاهده می‌کنید که ورستپن با ۱۵ ثانیه اختلاف نسبت به همیلتون جام را بدست آورد. لکلرک و ساینز از تیم فراری برخلاف شروع فصل در سایه قرار داشتند و اثری از آنها در این رقابت نبود!

فرمول یک مکزیک؛ رکورد جدید «مکس»!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی