تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

فیروزآبادی: حذف «روبیکا» از گوگل‌پلی خلاف قوانین است!

«ابوالحسن فیروزآبادی»، رئیس مرکز ملی فضای مجازی، مدعی شد حذف اپلیکیشن ایرانی روبیکا از گوگل‌پلی خلاف قوانین گوگل است و در همین خصوص گوگل تعمدا ایراد گرفته است.

کد خبر: ۱۳۹۵۲۳
۱۲:۴۶ - ۰۸ آبان ۱۴۰۱

فیروزآبادی: حذف اپلیکیشن ایرانی از گوگل‌پلی خلاف قوانین گوگل است

دیدارنیوز: رئیس مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه حذف روبیکا از گوگل‌پلی بر خلاف قوانین است، از استفاده ماهانه ۳۵ میلیون کاربر از روبیکا خبر داد.فیروزآبادی: حذف اپلیکیشن ایرانی از گوگل‌پلی خلاف قوانین گوگل است

۶ آبان، کاربران اندرویدی که قصد نصب اپلیکیشن روبیکا را در سرویس‌های مختلفی مانند گوگل‌پلی یا دیگر سرویس‌ها داشتند پیام هشداری از سوی Play Protect گوگل دریافت کردند. گوگل Play Protect سرویسی برای مؤلفه‌های امنیتی آن‌لاین و آف‌لاین Google است که مطمئن می‌شود برنامه‌های تلفن شما (بدون توجه به جایی که آن‌ها را دانلود کرده‌اید) ایمن باشند. گوگل پلی با این ادعا این برنامه را از سرویس خود حذف کرد.

در همین راستا «ابوالحسن فیروزآبادی»، رئیس مرکز ملی فضای مجازی، در واکنش به حذف روبیکا توسط گوگل‌پلی با انتقاد از این اقدام، اظهار داشت: «ایران جزء کشور‌های توسعه یافته در زمینه اپلیکیشن‌ها در حوزه‌های اقتصادی، دیجیتال و هتلینگ محسوب می‌شود. حذف دو اپلیکیشن ایرانی در اندروید توسط گوگل‌پلی در حالی است که در ماه ۳۵ میلیون کاربر از آن استفاده می‌کنند و این گونه اقدامات برخلاف قوانین گوگل است.»

️رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به دلیل حذف روبیکا توسط گوگل گفت: «اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در ابتدای نصب از مخاطب برای دسترسی به گالری اجازه می‌گیرند و در همین خصوص گوگل تعمدا ایراد گرفته است.»

وی در انتها سخنان خود افزود: «به طور کلی اپلیکیشن‌هایی که بیش از یک میلیون کاربر داشته باشند، مورد ارزیابی امنیتی قرار می‌گیرند و میزان دسترسی‌ها بررسی می‌شوند.»

به گزارش دیدارنیوز، اظهارات «ابوالحسن فیروزآبادی» در حالی بیان می‌شود که محدودیت‌های شدید و قطعی و اختلال گسترده در اینترنت ایران و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی محبوبی چون اینستاگرام و واتساپ در دولت سیزدهم، صدای اعتراض کاربران ایرانی را درآورده و به کسب‌وکارها در فضای مجازی خسارت سنگینی وارد کرده است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی