تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

درخواست همسر مرحوم رفسنجانی از رهبر انقلاب

عفت مرعشی، همسر آیت الله هاشمی‌ رفسنجانی در یادداشتی با اشاره به بازداشت دخترش «فائزه هاشمی» و عدم اجازه ملاقات با او از رهبر انقلاب درخواست کرد از بدرفتاری با زندانیان پرهیز شود.

کد خبر: ۱۳۹۵۱۲
۱۰:۴۷ - ۰۸ آبان ۱۴۰۱

درخواست همسر مرحوم رفسنجانی از رهبر انقلاب

دیدارنیوز: همسر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خواستار رعایت حقوق زندانیان و خانواده‌های آنها شد.

در بخشی از یادداشت عفت مرعشی، در روزنامه سازندگی آمده است:

«آخر چرا باید در جمهوری اسلامی که پیرو علی (ع) و نهج البلاغه و فرمان‌های حکومتی علی است، با زندانیان و نزدیکان زندانی چنین رفتار‌های غیراصولی شود.

من از آیت‌الله خامنه‌ای می‌خواهم نه به عنوان رهبری، بلکه به عنوان کسی که از ۶۰ سال پیش با او هم‌زیستی و همکاری در مبارزه داشته‌ایم، می‌خواهم که از بدرفتاری با زندانیان پرهیز شود و حقوق آن‌ها و خانواده‌ها رعایت شود.

به چه دلیل فائزه نباید بیش از یک ماه با خانواده خود ملاقات داشته باشد، یا از تلفن محروم شود. کلیه زندانیان اعم از اینکه مرتکب جرمی شده باشند و در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار داشته باشند و متهم به ارتکاب جرم باشند یا حتی جرمی مرتکب شده باشند، طبق قانون حق ملاقات و بازدید بستگان خود را دارند، جزو حقوق اولیه آنان است و اگر بازپرس نخواهد که ملاقات داشته باشد باید کتبا دلیل آن را به زندان و زندانی و وکیل و بستگان اعلام کند.

هنوز حتی اجازه داشتن وکیل را به او نداده‌اند. زندانی باید بتواند با بستگان درجه یک مادر، همسر، فرزندان، خواهر و برادر ملاقات داشته باشد و حتی اگر شخص دیگری بخواهد با او ملاقات داشته باشد، می‌تواند درخواست خود را با دلیل به بازپرس، زندان یا .. ارایه نماید. این در صورتی است که بازپرس از ترس ضابطین پاسخگو نیست؟!

به خدا در دل و جانم نیست هیچ، جز حسرت دیدارش، به امید رفتار انسانی و اسلامی که همین رفتار‌های مهربانانه مشکلات حکومت را حل می‌کند، نه رفتار‌های خشونت‌آمیز.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی