تیتر امروز

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.
چین باید زورگویی و قدرت‌نمایی خود را متوقف کند

تایوان: ادعا‌های مالکیتی پکن «توخالی» هستند

در شرایطی که فشارهای نظامی چین علیه تایوان ادامه دارد، تایوان می‌گوید که تنها جمعیت ۲۳ میلیونی این جزیره حق دارند سرنوشتشان را تعیین کنند و از آنجا که تایوان تاکنون توسط جمهوری خلق چین اداره نشده، پس ادعا‌های مالکیتی پکن «توخالی» هستند.

کد خبر: ۱۳۹۴۷۶
۱۴:۲۱ - ۰۷ آبان ۱۴۰۱

تایوان: ادعا‌های مالکیتی پکن «توخالی» هستند

دیدارنیوز: همزمان با افزایش فشار‌های نظامی و سیاسی چین بر روی تایوان، نماینده این جزیره در امور چین گفت، پکن باید قدرت‌نمایی‌های خود در برابر تایوان را متوقف کرده و صلح و ثبات را حفظ کند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، چین از ماه اوت سال جاری فعالیت‌های نظامی خود در نزدیکی تایوان را افزایش داده، یعنی زمانی که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره سفر کرد.

تایوان جزیره‌ای خودگردان است که چین آن را بخشی از خاک خود دانسته و هرگز گزینه حمله نظامی برای پس گرفتن آن را رد نکرده است.

چیو تای سان، رئیس شورای امور چین در تایوان گفت: پکن باید زورگویی و قدرت‌نمایی خود را متوقف کند، زیرا این کار تنها شکاف میان طرفین را بیشتر کرده و تنش‌های این منطقه را افزایش می‌دهد.

او با بیان اینکه پکن باید اختلافات را از طریق گفت‌وگوی سازنده و بدون پیش‌فرض حل و فصل کند، گفت: از چین می‌خواهیم سلاح‌هایش را زمین گذاشته و حافظ صلح و ثبات باشد. کلید صلح این است که ذهنیت رسیدگی به مسائل با استفاده از زور را کنار بزنیم.

چیو تای سان ابراز امیدواری کرد که چین به تدریج محدودیت‌های سفر برای کنترل همه‌گیری کرونا را کاهش دهد تا طرفین بتوانند «تبادلات سالم و قانونمند را از سر گرفته و فضایی برای تعاملات مثبت ایجاد کنند».

چین، تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان را یک جدایی‌طلب خوانده و درخواست‌های او برای گفتگو بر اساس "برابری و احترام متقابل" را رد کرده است.

شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین در اوایل ماه میلادی جاری و در آغاز کنگره حزب کمونیست چین گفت که مردم این کشور باید مسئله تایوان را حل کنند و بار دیگر تاکید کرد که پکن هرگز استفاده از زور برای پس گرفتن تایوان را رد نخواهد کرد.

در مقابل تایوان می‌گوید که تنها جمعیت ۲۳ میلیونی این جزیره حق دارند سرنوشتشان را تعیین کنند و از آنجا که تایوان تاکنون توسط جمهوری خلق چین اداره نشده، پس ادعا‌های مالکیتی پکن "توخالی" هستند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی