تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...

پیام تسلیت انجمن بازیگران سینما درپی درگذشت جلال مقامی

پس از درگذشت جلال مقامی، پیشکسوت و هنرمند عرصه دوبله در کشورمان که با برنامه جذاب و به یادماندنی دیدنی‌ها نامش در خاطره‌ها باقی مانده، انجمن بازیگران سینمای ایران پیام تسلیت منتشر کرد.

کد خبر: ۱۳۹۴۳۱
۱۰:۳۶ - ۰۶ آبان ۱۴۰۱

پیام تسلیت انجمن بازیگران سینما درپی درگذشت جلال مقامی

دیدارنیوز: انجمن بازیگران سینمای ایران به مناسبت درگذشت جلال مقامی (هنرمند عرصه دوبله) پیام تسلیتی منتشر کرد.

متن پیام تسلیت انجمن بازیگران سینما بدین شرح است: «بازگشت همه به سوی اوست

در کمال تاسف و تالم هنرمند پیشکسوت و توانا استاد جلال مقامی چهره و صدای دوست داشتنی و ماندگار تاریخ سینمای ایران از میان ما رفت.

شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران درگذشت این بازیگر و دوبلور بزرگ را به خانواده محترم ایشان، اعضای گرامی انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم، سینماگران و تمام هموطنان هنردوست تسلیت عرض می‌نماید.»

جلال مقامی که ۵ آبان ماه بر اثر ایست قلبی درگذشت، در دوم مرداد ۱۳۲۰ در تهران و در خانواده‌ای اهل کاشان متولد شد. فعالیت هنری را از سنین نوجوانی با بازی در تئاتر شروع کرد و سپس به تشویق حیدر صارمی از سال ۱۳۳۷ وارد عرصهٔ دوبلاژ شد.

مقامی استاد خود در دوبله را هوشنگ لطیف‌پور معرفی می‌کند و در سال‌های طلایی دوبلاژ، در فیلم‌های دوبله شده به مدیریت علی کسمایی، محمدعلی زرندی، عطاءالله کاملی، ایرج دوستدار، احمد رسول‌زاده، سعید شرافت و ابوالحسن تهامی گویندگی کرده است.

همسر جلال مقامی ـ رفعت هاشم پور، هنرمند عرصه دوبله ـ نیز ششم اسفند ماه ۱۴۰۰ درگذشته بود.

مقامی اجرای برنامهٔ «دیدنی‌ها» را بر عهده داشت. پخش این برنامهٔ تلویزیونی از سال ۱۳۶۲ آغاز شد و به مدت ۱۲ سال ادامه یافت.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی