تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
هدفمان جلوگیری از اتلاف وقت اساتید و دانشجویان برای برخی کار‌های اداری است

وزیر علوم: تشکیل دفاتر نیرو‌های مسلح در دانشگاه‌ها اصلا «امنیتی» نیست

در شرایطی که تصمیم محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم درباره تشکیل دفاتر نیرو‌های مسلح در دانشگاه‌ها بحث‌های زیادی به راه انداخته و گفته می‌شود «امنیتی‌کردن فضای دانشگاه بسیار خطرناک است»، او می‌گوید تشکیل این دفاتر در دانشگاه‌ها اصلا مساله «امنیتی» نیست و حیف است وقت اساتید و دانشجویان برای کار‌های اداری صرف شود!

کد خبر: ۱۳۹۴۳۰
۱۰:۲۲ - ۰۶ آبان ۱۴۰۱

وزیر علوم: تشکیل دفاتر نیرو‌های مسلح در دانشگاه‌ها اصلا «امنیتی» نیست

دیدارنیوز: وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: هدف از تشکیل دفاتر نیرو‌های مسلح دانشگاه‌ها برای ارائه خدماتی در این حوزه از جمله امریه‌های پسا دکتری و فناوری است و اصلاً بحث مسائل امنیتی در این خصوص مطرح نیست.

محمدعلی زلفی گل، درباره تشکیل دفتر نیرو‌های ستاد کل مسلح در دانشگاه‌ها گفت: خدمات جدیدی را قرار است نیرو‌های ستاد کل نیرو‌های مسلح به خانواده فرهیختگان دانشگاهی ارائه دهند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص این خدمات عنوان کرد: به طور مثال تا پیش از این امریه پسا دکترا و فناوری نبود که ما در حال پیگیری هستیم و یا هماهنگ کردیم با رساله‌های دکتری و پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد که در راستای نیاز‌های کشور باشد، کسر خدمت به مشمولان ارائه دهنده‌اش تعلق گیرد و یا بحث‌هایی همچون معافیت تحصیلی و قرارداد‌های پژوهشی مرتبط با صنعت دفاعی در ارائه این خدمات مطرح هستند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل این‌که حجم کار‌ها بیشتر شده است و برای اینکه عزیزان اساتید و دانشجویان زحمت نکشند از شهرستان‌های دور خودشان پیگیری مسائل را انجام دهند یک کارشناس اداری از نیرو‌های مسلح در دانشگاه حضور پیدا خواهد کرد که این خدمات را پیگیری کند تا دیگر دانشجویان و اساتید وقت و انرژی‌شان صرف چنین کار‌هایی نشود و این کارشناس اداری این خدمات را پیگیری خواهد کرد.

زلفی‌گل در پاسخ به این سوال که در تشکیل این دفاتر مباحث امنیتی مطرح است یا خیر، گفت: اصلا این گونه نیست، من تعجب می‌کنم!

وی ادامه داد: به نظر من حیف است وقت اساتید و دانشجویان برای کار‌های اداری صرف شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر این‌که قصد ما خدمت‌رسانی به جامعه دانشگاهی کشور است گفت: هدف ما این است وقت و انرژی دانشجویان و اساتید عزیزمان در راستای علم، فناوری و آموزش و استفاده شود و وقتشان صرف امور اداری نشود.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی