تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
روز اول هفته یازدهم لیگ برتر

اولین گل شیخ و دومین پله برای گل‌گهر

در آخرین دور از بازی‌های لیگ برتر فوتبال ایران پیش از آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، عصر امروز چهار بازی با نتایج جالب برگزار شد و پرسپولیس صدر جدول را حفظ کرد.

کد خبر: ۱۳۹۴۲۰
۲۳:۱۸ - ۰۵ آبان ۱۴۰۱

اولین گل شیخ و دومین پله برای گل‌گهر

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: چهار بازی اول از هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی برگزار شد که فقدان تماشاگر در ورزشگاه‌ها همچنان بر کیفیت و هیجان مسابقات سایه انداخته است. در بازی‌های عصر پنج شنبه، مقاومت مس کرمان، نخستین گل شیخ دیاباته با پیراهن سرخ و سرانجام اولین برد امیر قلعه‌نویی قابل جواد نکونام را می‌توان شاخص‌ترین اتفاقات دانست.

در تبریز، بازی تراکتور ـ ملوان احتمالا با خوش‌بینی پرشور‌ها برای به دست آوردن یک پیروزی آسان آغاز شد. از قضا در دقیقه ۲۹ و باز هم روی یک پاس عالی از ریکاردو آلوز، تراکتور با ضربه تمام کننده ریکاردو آلوز به گل رسید، اما به تدریج ملوان اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرد و بالاخره در دقیقه ۴۰ و از روی نقطه پنالتی با پای سجاد بازگیر به گل تساوی رسید و همین نتیجه تا پایان حفظ شد تا در اصل انزلی‌چی‌ها به نوعی برنده میدان باشند.

در آبادان هم صنعت نفت چیزی نمانده بود که بالاخره به یک برد شیرین و مهم دست پیدا کند، اما یک لحظه غفلت در دقایق پایانی، دو امتیاز را از جیب این تیم درآورد. تک گل نفت ابادان را در این بازی حکیم نصاری در دقیقه ۴۰ به ثمر رساند و شاگردان فیروز کریمی چیزی نمانده بود که بالاخره اولین برد را به فیروز کریمی هدیه کنند، اما منصور باقری در دقیقه ۹۳ مسابقه بازی را به تساوی کشاند تا فشار خون فیروز کریمی بالا برود.

در تهران پرسپولیس مقابل مس کرمان به زحمت افتاد و با وجود میزبانی، نتوانست در نیمه اول از خط دفاعی محکم مس کرمان عبور کند. اما در دقیقه ۷۳ و در حالی که یورگن لوکادیا نتوانست به گل هفتم خود در این فصل دست پیدا کند، ورود شیخ دیاباته دیگر مهاجم خارجی این تیم ورق را برگرداند. شیخ دیاباته که برای گلزنی بی‌تابی می‌کرد در دقیقه ۷۳ و روی یک ارسال مواج در عمق از سوی سروش رفیعی، یک بغل پای استادانه به توپ زد تا تک گل مسابقه و نخستین گل خود در لباس پرسپولیس را ثبت کند. دیاباته شادی گل مشهور خود یعنی پنجه ببر را به سکو‌های خالی نشان داد در حالی که اگر هواداران تیم حضور داشتند قطعا پژواک شدیدی از شادی را به او باز می‌گرداندند. پرسپولیس با این تک گل همچنان در صدر جدول باقی ماند.

در اهواز، اما یک بازی فیزیکی و درگیرانه بین فولاد و گل‌گهر سیرجان درگرفت که رویارویی جواد نکونام با امیر قلعه نویی، به جذابیت‌های آن بیشتر افزود. شاید بسیاری از بینندگان تلویزیونی منتظر باخت دیگری از امیر قلعه نویی مقابل جواد نکونام بودند، اما سیرجانی‌ها با درخشش روحیه‌بخش دروازه‌بان خود یعنی محسن فروزان توانستند به گل اول برسند. در دقیقه ۶۳ بازی بود که رضا شکاری روی پاس گل کیروش استنلی موفق شد تیم میزبان را مقهور خود کند. در ادامه فولاد فشار زیادی آورد، اما در وقت تلف شده بازی این مرتضی تبریزی بود که دومین گل گل‌گهر را زد تا در ظاهر کار تمام شده باشد. با این حال فولادی‌ها با تمام وجود در صدد جبران برآمدند، اما گل علیرضا کوشکی در در دقیقه ۹۴ برای تغییر نتیجه کافی نبود تا به این ترتیب قلعه‌نویی انتقام چهار بار نبردن مقابل فولاد را در اهواز بگیرد و موقتا به رتبه دوم جدول برود و در انتظار بازی‌های روز دوم بنشیند.

فردا چهار بازی دیگر لیگ برتر در هفته یازدهم برگزار می‌شود و استقلال و سپاهان به مصاف هوادار و مس رفسنجان خواهند رفت تا شاید بتوانند گل‌گهر را از رتبه دوم پایین بیاورند.  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی