تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید

مدارس اردبیل ۲ روز تعطیل شد

آموزش و پرورش استان اردبیل روز دوشنبه اعلام کرد که به دلیل شیوع آنفلوآنزای فصلی، روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه (۳ و ۴ آبان ماه ۱۴۰۱) تمام مهد‌های کودک، پیش‌دبستانی و آمادگی، دوره تحصیلی ابتدایی و دوره اول متوسطه در تمامی شهرستان‌های استان تعطیل خواهند بود.

کد خبر: ۱۳۹۲۸۷
۱۹:۵۸ - ۰۲ آبان ۱۴۰۱

مدارس اردبیل ۲ روز تعطیل شد

دیدارنیوز: آموزش و پرورش استان اردبیل بدنبال شیوع آنفلوآنزای فصلی مدارس را در برخی مقاطع تحصیلی تعطیل اعلام کرد.

آموزش و پرورش استان اردبیل روز دوشنبه اعلام کرد: این تعطیلی بدنبال شیوع آنفلوانزای فصلی مخصوصاً در بین کودکان و نوجوانان و در راستای پیشگیری از گسترش بیماری و قطع زنجیره انتقال ویروس اتخاذ شده است.

بر اسای این اطلاعیه روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه (۳و ۴آبان ماه ۱۴۰۱) تمام مهد‌های کودک، پیش‌دبستانی و آمادگی، دوره تحصیلی ابتدایی و دوره اول متوسطه در تمامی شهرستان‌های استان تعطیل خواهند بود.

بر اساس این گزارش، علی محمدیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل هم امروز با اشاره به افزایش مراجعات به مراکز درمانی گفت: برغم کاهش تعداد مراجعان به کرونا در استان هم‌اکنون شاهد افزایش مراجعان با علایم حاد تنفسی به مراکز درمانی هستیم، طوری‌که از ۱۶۷ نمونه بررسی شده از ۲۷ مهر تا یکم آبان ماه سال جاری چهار درصد کووید مثبت، ۳۰ درصد آنفلوانزا مثبت و ۶۶ درصد منفی بودند و درصد بالای آنفلوانزا نسبت به کرونا، نشان از ضرورت توجه به بیماری آنفلوانزا در حال حاضر می‌باشد.

وی با اشاره به درگیری بالای کودکان به آنفلوانزا بیان کرد: مراجعه روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ بیمار به بیمارستان بوعلی اردبیل طی یک هفته اخیر هشدار جدی و خطرناکی است که در صورت ساده‌انگاری ممکن است شاهد وضعیت بحرانی در استان باشیم.

محمدیان بر لزوم توجه به موضوع پیشگیری تاکید کرد و افزود: استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و رعایت تهویه در اماکن پرتجمع باید بطور جدی مورد توجه قرار گرفته و در کنار این موارد ضرورت آموزش عمومی و واکسیناسیون افراد پرخطر باید در اولویت باشد.

وی در عین حال از آمادگی کامل مراکز بهداشتی و درمانی استان خبرداد و خاطرنشان کرد: از مردم درخواست می‌کنیم بر اصل پیشگیری توجه داشته و در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی