تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

بیانیه دانشگاه شریف درباره اتفاقات اول آبان

دانشگاه شریف تهران در بیانیه‌ای اعلام کرد که به منظور ایجاد و حفظ آرامش در دانشگاه، دانشجویانی که در ارزیابی اولیه انجام شده، نقش کلیدی در ایجاد ناآرامی داشته‌اند تا اطلاع ثانوی اجازه ورود به دانشگاه را نخواهند داشت.

کد خبر: ۱۳۹۲۵۱
۱۱:۰۵ - ۰۲ آبان ۱۴۰۱

بیانیه دانشگاه شریف درباره اتفاقات اول آبان

دیدارنیوز: دانشگاه صنعتی شریف تهران با انتشار بیانیه‌ای درباره اتفاقات روز گذشته (یکشنبه) این دانشگاه توضیحاتی ارایه کرد.

در این بیانیه آمده است: ضمن تشکر از دانشجویان فهیم دانشگاه، که همراهی و همیاری بسیار خوبی در حفظ نظم و امنیت این محیط علمی دارند، به استحضار می‌رساند، با توجه به اتفاقات ناشایست رخ داده در روز یکشنبه اول آبان ۱۴۰۱ در دانشگاه صنعتی شریف، که عده‌ای دانشجوی قانون شکن به تخریب و هنجارشکنی پرداختند، هیئت رئیسه دانشگاه رفتار‌های دور از شان محیط علمی را قویاً محکوم می‌کند و به منظور استمرار فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، تصمیمات زیر را اعلام می‌نماید:

۱. با توجه به صدمات وارده به سالن غذاخوری البرز متاسفانه امکان صرف غذا در داخل سالن وجود ندارد و تا زمان انجام و اتمام تعمیرات و اطمینان از فراهم شدن فضای آرامش، غذا به صورت بسته بندی شده در ضلع جنوبی سلف تحویل دانشجویان خواهد شد.

۲. چنانچه مشخص شود افرادی به ضرب و شتم و یا فحاشی پرداخته و موجب جراحت دیگران شده اند، موقتا ورود آن‌ها به دانشگاه ممنوع شده و در اولین فرصت به کمیته انضباطی معرفی خواهند شد.

۳. به منظور ایجاد و حفظ آرامش در دانشگاه، دانشجویانی که در ارزیابی اولیه انجام شده، نقش کلیدی در ایجاد ناآرامی داشته اند تا اطلاع ثانوی اجازه ورود به دانشگاه را نخواهند داشت.

هیئت رئیسه دانشگاه ضمن تاکید بر حفظ آرامش و استقبال از فعالیت‌های قانونمند و برگزاری برنامه‌های دارای مجوز، تکرار هرگونه رفتار‌های دور از شان دانشگاه را مردود دانسته و از کمیته انضباطی می‌خواهد که از تمام ظرفیت‌های قانونی خود همچون تعلیق، اخراج و ... برای برخورد با این موارد استفاده کند.

یورونیوز در این رابطه نوشت: دانشجویان دانشگاه شریف یک‌شنبه هنگامی که قصد داشتند به صورت مختلط از غذاخوری دانشگاه استفاده کنند، در ورود به غذاخوری با مقاومت حراست روبرو شدند. دانشجویان معترض سپس جلوی درب غذاخوری تجمع کردند و شعار سر دادند. دانشجویان بسیجی هم میز‌های غذاخوری را به شکل سنگر روی هم قرار دادند تا از ورود دانشجویان معترض به سلف جلوگیری کنند. سپس گروهی از دانشجویان معترض میز‌های پشت در سالن البرز را برداشته و چارچوب در را نیز از جا درآوردند تا همه دانشجویان بتوانند داخل سلف شوند. دانشجویان معترض در نهایت به سالن غذاخوری وارد شدند و دانشجویان بسیجی که پیش‌تر داخل سالن البرز بودند، سالن را تخلیه کردند.

به گزارش دیدارنیوز، پس از درگذشت ناگهانی و غم‌انگیز مهسا امینی در گشت ارشاد تهران، تجمعات اعتراضی و ناآرامی‌هایی در شهرهای مختلف کشورمان ایجاد شد و بعد تنش‌ها به دانشگاه‌ها و حتی مدارس هم کشیده شد و همچنان رسانه‌ها از ناآرامی‌ها در محیط‌های آموزشی کشور خبر می‌دهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی