تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
نگاهی به هفته دهم لیگ برتر

بی‌مهار مثل لوکادیا و ساپینتو!

هفته دهم لیگ برتر با تداوم صدرنشینی پرسپولیس همراه بود در حالی که آمار بدون باخت فولاد هم با شکست مقابل نساجی قائمشهر، شکسته شد.

کد خبر: ۱۳۹۱۵۷
۱۴:۴۲ - ۳۰ مهر ۱۴۰۱

لوکادیا و ساپینتو

 

دیدارنیوز ـ شقایق آسیایی: در دیدارهای هفته دهم در صدر جدول تغییرات قابل توجهی انجام شد. پرسپولیس با لوکادیا صدرنشین باقی ماند و استقلال با کسب تساوی برابر آلومینیوم به رده سوم جدول، سقوط کرد. در مقابل سپاهان با شکست تراکتور در یک دیدار پر گل، توانست خودش را تا رتبه دوم جدول بالا بیاورد. در ادامه مهمترین دیدارهای لیگ را بررسی می کنیم.

لوکادیا و دیگر هیچ

در انزلی باز هم پرسپولیس روی گل لوکادیا موفق شد ملوان را شکست دهد. یورگن لوکادیا که از هفته سوم مسابقات لیگ برتر به ترکیب  پرسپولیس اضافه شد، در حال حاضر با ۶ گل زده درست به اندازه خط حمله ملوان انزلی گل زده و او را می توان بهترین و موثرترین خرید پرسپولیس و لیگ تا اینجا بدانیم. قرمزها تا هفته دهم، ۱۰ گل به ثمر رسانده‌اند که ۶ تا از این گل‌ها توسط مهاجم هلندی، لوکادیا به ثمر رسیده و این نشان می دهد که چقدر حضور یک مهاجم هدف می تواند در یک تیم موثر باشد.

یورگن لوکادیا به همراه عباس زاده فوروارد تراکتور با ۶ گل در صدر جدول گلزنان لیگ است در حالی که که ۲ گل از روی نقطه پنالتی زده و ۴ گل باقیمانده نیز با ۳ پاس گل مستقیم اسماعیلی‌فر شکل گرفته است. زوج اسماعیلی‌فر- لوکادیا  با ۳ گل و ۳ پاس گل، بهترین زوج این فصل تا هفته دهم محسوب می‌شوند که هر دو این افراد در فصل نقل و انتقالات اخیر به پرسپولیس اضافه شدند.

اما در این دیدار مازیار زارع سرمربی ملوان از اشتباهات داوری آنقدر ناراحت بود که در هنگام اعتراض به داور در کنار زمین زیاده‌روی کرد و توسط کریم باقری مربی سابقش، متوقف شد.

پرسپولیس با این پیروزی با ۲۱ امتیاز صدر نشین ماند و از سایر رقبایش سپاهان و استقلال فاصله گرفت. ملوان و صنعت نفت هم در رده های ۱۴ ام و پانزدم جدول حضور دارد.

بی‌مهار مثل لوکادیا و ساپینتو!

 

مورایس پیروز جنگ مربیان خارجی

سپاهان با شکست پر گل ۴ بر ۲ تراکتور در یک دیدار خانگی موفق شد تا یک قدیمی پرسپولیس در رتبه دوم جدول قرار بگیرد. در لیگ اقتصادی که اکثر دیدارها با یک گل یا تساوی به پایان می رسد . رد و بدل شدن ۶ گل در یک دیدار هم خودش می تواند یکی از نکات مثبت این بازی به حساب بیاید.

مورایس سرمربی سپاهان و قربان بردیف مربی تراکتور در این بازی قصد داشتند تفکرات تاکتیکی خودشان را در قالب دو مربی خارجی لیگ به رخ هم بکشند که به نظر می رسد، مورایس موفق تر عمل کرد.

البته نباید از اخراج  اخباری دروازه بان تراکتور مقابل سپاهان در دقیقه 21 هم بگذریم . اخراج او باعث شد که تراکتور در شرایط سختی قرار بگیرد و ۱۰ نفره مجبور شود بیش از ۸۰ دقیقه مقاومت کند.

 سومین برد متوالی سپاهان با مورایس این تیم را به رده دوم رساند و حالا سپاهان با پرسپولیس و صدر تنها دو امتیاز اختلاف دارد.

یک نفر ساپینتو را مهار کند!

در تهران و آزادی استقلال در غیاب سرمربی پرتغالی‌اش که از روی سکوها بازی را دنبال می کرد. نتوانست ضد تاکتیکی برای خروج از دفاع اتوبوسی آلومینیوم، ارائه دهد‌ و در نهایت استقلال با کسب این تساوی از صدر فاصله گرفت و به رتبه سوم، سقوط کرد. ساپینتو در کنفرانس مطبوعاتی باز هم از کوره در رفت و به نظر می‌رسد باشگاه استقلال باید همواره چند نفر را برای مامور مهار ساپینتو در نظر بگیرد! چون آنطور که پیداست بقیه نقطه ضعف ریکاردو را فهمیدند. خود او هم  با وجود محرومیت، برنامه‌ای برای تغییر این رویه ندارد!

در حالی که پیشکسوتان استقلال از نداشتن تاکتیک مناسب با وجود مهره سرشناس از سرمربی پرتغالی ناراضی هستند. علی فتح‌الله زاده به سختی به دنبال تامین منابع مالی برای پرداخت بدهی استراماچونی است. پرونده پادوانی هم به نفع استقلال تمام شد و هر چند برخورد با این بازیکن مصدوم در مقاطعی غیراخلاقی بود ولی این اتفاقات در پشت تغییرات مداوم و سریالی مربی و کادر مدیریتی استقلال گم شد، آنقدر که الان کمتر کسی یادش می آید در زمان مصدومیت پادوانی چه کسی مدیر و چه کسی مربی این تیم بوده است؟

پنجمین پیروزی گل‌گهر

از دیگر دیدارهای مهم هفته دهم می توان به پیروزی گل‌گهر برابر ذوب آهن اشاره که این تیم را در رده چهارم هم چنان امیدوار نگه داشت. شاگردان قلعه نویی دومین شکست ذوب را رقم زدند.

نساجی با مطهری خودی نشان داد

دیدار دو تیم نساجی مازندران و فولاد در شرایطی رقم خورد که فولاد تا هفته دهم تیم بدون شکست لیگ باقی مانده بود. اما آنچه که در چند هفته اخیر آنچه که به چشم می آمد اختلاف گرشاسبی مدیر عامل فولاد با جواد نکونام بود. او که در دو مقطع به نکونام اجازه جدایی از این تیم را نداد.

حالا با انتقاد علنی در مطبوعات عنوان کرد که فولاد با وجود امکاناتی که دارد می‌بایست صدرنشین می‌شد‌ شاید همین اختلافات هم در نهایت باعث شد که نکونام تصمیم بگیرد به عنوان کمک مربی، تیم ملی را در جام جهانی قطر همراهی کند و از موضع قبلی خودش که گفته بود تنها به عنوان سرمربی به تیم ملی برمی گردد، کوتاه بیاید.

از طرفی نساجی هم با شکست فولاد موفق شد خودش را به رده پنجم جدول برساند. این تیم با حمید مطهری پس از شکست گل‌گهر در هفته گذشته توانست فولاد را هم با برد بدرقه کند. این تیم ۶ امتیاز از دو دیدار سخت خودش به دست آورد. این مساله هواداران خسته را به روزهای بهتر با مطهری امیدوار نگه می دارد.

بی‌مهار مثل لوکادیا و ساپینتو!

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی