تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
درخواست وزارت خارجه آلمان از شهروندان خود

آلمانی‌ها به ایران سفر نکنند!

وزارت خارجه آلمان از شهروندان خود خواسته به ایران سفر نکنند و با طرح ادعا‌هایی اعلام کرده که دلیل این اقدام بازداشت‌های خودسرانه، بازجویی و دادن حکم حبس طولانی مدت در ایران است.

کد خبر: ۱۳۹۱۳۷
۱۱:۲۲ - ۳۰ مهر ۱۴۰۱

آلمانی‌ها به ایران سفر نکنند!

دیدارنیوز: وزارت خارجه آلمان با طرح ادعا‌هایی بی اساس از شهروندان خود خواست به ایران سفر نکنند.

به نقل از خبرگزاری معا، وزارت خارجه آلمان از شهروندان این کشور خواست که به ایران سفر نکنند.

وزارت خارجه آلمان در ادامه اقدامات مداخله جویانه خود مدعی شد که شهروندان ایرانی و آلمانی به طور ویژه در معرض خطر هستند و در روز‌های اخیر شهروندان خارجی در ایران با بازداشت‌های خودسرانه رو به رو بودند.

حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان اخیرا در صفحه اینستاگرام خود نوشت: به آقای بورل یادآوری کردم جمهوری اسلامی ایران از پشتوانه قوی مردمی و دموکراسی کارآمد برخوردار است، اما برخی از مقامات اروپا با تحلیل اشتباه و به بهانه دفاع از حقوق بشر از آشوب، ترور و اغتشاشات در ایران حمایت کردند که اقدامی نسنجیده، غیرسازنده، مداخله آمیز و البته با اهداف سیاسی مشخص بود. اما تمرکز بر منطق، عقلانیت و دیپلماسی، مسیر حرکت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و سیاست خارجی ما بر مبنای استاندارد‌های دوگانه نیست.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران اخیرا درخصوص اقدامات مداخله جویانه کشور‌ها اروپایی در اتفاقات اخیر ایران از جمله مساله زندان اوین گفت: متاسفانه برخی از کشور‌های اروپایی و غربی در ارتباط با اتفاق رخ داده در زندان اوین همان رویکردی را که در ارتباط با تحولات اخیر در ایران اعمال کرده بودند در پیش گرفتند. ما شاهد اتخاذ مواضع بی‌اساس، بی‌پایه و رفتار‌های پیش‌داورانه، عجولانه، مداخله‌جویانه و غیرقابل قبولی از سوی آن‌ها در این زمینه بودیم، این رفتار‌ها را محکوم می‌کنیم این اتفاق در هر کشوری می‌تواند رخ دهد. ایران کشور مسئولی است. ایران در ارتباط با امنیت شهروندانش مسئولانه عمل می‌کند و در ارتباط با اتباع خارجی که در ایران هستند چنین نگاهی را دارد و مسئولانه عمل می‌کند. رفتار‌های عجولانه و قضاوت‌های سیاسی در ارتباط با برخی رخداد‌های طبیعی نمی‌تواند کمک کننده باشد.

وی ادامه داد: در ارتباط با اطلاع‌رسانی به این کشور‌ها در رابطه با وضعیت شهروندانشان عمل شده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی