تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
بخش فرهنگ و هنر در ناآرامی‌های اخیر هزینه داد

وزیر ارشاد: تعداد خبرنگاران بازداشتی زیاد نیست!

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد دولت سیزدهم با اشاره به اینکه تعداد خبرنگاران بازداشتی پس از ناآرامی‌های اخیر در کشور زیاد نیست، گفت: اگر مواردی باشد که فقط اطلاع‌رسانی باشد، قطعا دچار محدودیت نخواهند شد. موضوع این است که این دوستان را همه می‌شناسیم و اگر خطایی هم کرده باشند، تلاش می‌کنیم برطرف شود.

کد خبر: ۱۳۹۱۰۶
۱۰:۵۸ - ۲۹ مهر ۱۴۰۱

وزیر ارشاد: تعداد خبرنگاران بازداشتی زیاد نیست!

دیدارنیوز: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره پیگیری وضعیت خبرنگاران بازداشتی گفت: تعدادشان زیاد نیست، حوزه معاونت مطبوعاتی را در این خصوص مامور کردیم. این دوستان را همه می‌شناسیم و اگر خطایی هم کرده باشند تلاش می‌کنیم تا برطرف شود.

محمدمهدی اسماعیلی، درباره وضعیت هنرمندانی که در حوادث اخیر کشور موضع‌گیری داشته‌اند و برخی با محدودیت‌هایی روبرو شده‌اند، گفت: بنای‌ما این است که فضای عمومی کشور را به سمت آرامش هدایت کنیم و هر اقدامی که این فضای آرامش را دچار خدشه کند، از نظر ما مردود است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تصمیمی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته شده و ما بر آن مصمم هستیم این است که فعالیت‌های فرهنگی و هنری عادی‌سازی شود و بحث‌هایی که مطرح می‌شود، اخلالی در معیشت هنرمندان ایجاد نکند. امروز جشنواره فیلم‌های کوتاه در حال آغاز شدن است و فعالیت‌ها عادی‌سازی می‌شود و انشاالله ما به دنبال توسعه فضای آرامش هستیم.

وی یادآور شد: ما محرم و صفر را داشته‌ایم که تقریبا اکثر برنامه‌های فرهنگی و هنری تعطیل بودند، تمام هنرمندان آماده بودند تا وارد فضای جدید شوند؛ یعنی در ماه ربیع الاول و ماه شادی آغاز به کار کنند، ما همه مجوز‌ها را داده بودیم، اما یک‌دفعه با این تحولات و ناآرامی‌های اخیر مواجه شدیم؛ چه کسی در این میان ضرر کرد؟ بخش فرهنگ و هنر کشور هزینه داد.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تصمیم‌گیری در خصوص این موارد بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا نهاد‌های دیگر است، عنوان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طبق ماموریت‌هایی که خودش دارد در این موضوع وارد شده و با مجموعه‌های دیگر همکاری نزدیک داشته است. ما بنا داریم از حقوق همه هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر حمایت کنیم. اصرار می‌کنیم به صورت حداکثری از خدمات عمومی این افراد استفاده کنیم.

وی درباره رسیدگی به وضعیت خبرنگاران، عکاسان و اصحاب رسانه که در بازداشت هستند، گفت: تعدادشان زیاد نیست، حوزه معاونت مطبوعاتی را در این خصوص مامور کردیم و دستگاه‌های امنیتی هم واقعا همکاری می‌کنند.

اسماعیلی درباره اینکه کار این افراد اطلاع‌رسانی بوده است، عنوان کرد: اگر مواردی باشد که فقط اطلاع‌رسانی باشد، قطعا دچار محدودیت نخواهند شد. موضوع این است که این دوستان را همه می‌شناسیم و اگر خطایی هم کرده باشند، تلاش می‌کنیم برطرف شود.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی