تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

نماینده مجلس: ۱۳۰۰ نفر از اوین به فشافویه منتقل شدند؛ زندانی‌ها شرایط استانداردی ندارند

احمد علیرضا‌بیگی نماینده مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بازدید روز سه شنبه اعضای کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس از زندان فشافویه، می‌گوید ۱۳۰۰ نفر از زندان اوین به فشافویه منتقل شدند و زندانی‌ها شرایط استانداردی ندارند.

کد خبر: ۱۳۹۰۵۷
۱۷:۲۱ - ۲۷ مهر ۱۴۰۱

نماینده مجلس: ۱۳۰۰ نفر از اوین به فشافویه منتقل شدند؛ زندانی‌ها شرایط استانداردی ندارند

دیدارنیوز: یک نماینده مجلس از بازداشت و انتقال ۳۰۰۰ نفر در حوادث اخیر به زندان فشافویه خبر داد و گفت همه جز حدود ۸۳۵ نفر آزاد شده‌اند.

احمد علیرضا‌بیگی نماینده مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بازدید روز سه شنبه اعضای کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس از زندان فشافویه گفت: سه هزار نفر از افرادی که در اتفاقات اخیر در استان تهران دستگیر شده اند به زندان فشافویه انتقال یافته بودند و از این تعداد به جز ۸۳۵ نفر بقیه از زندان آزاد شده‌اند.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس اظهار داشت: این افراد با قرار وثیقه آزاد شده‌اند. با توجه به اغتشاش زندان اوین و آنچه در آنجا افتاد، نزدیک به ۱۳۰۰ نفر از زندانیان زندان اوین به زندان فشافویه انتقال یافته‌اند. این‌ها البته زندانیان جرایم عمومی‌اند و طبیعتا این موضوع سبب اضافه شدن ظرفیت اضافه به زندان فشافویه شده است و این زندان نیز آمادگی لازم برای نگه‌داری از این تعداد زندانیان را ندارد.

او تاکید کرد: به رغم همه تلاش‌هایی که سازمان زندان‌ها برای رعایت استاندارد‌ها در نگه‌داری زندانیان انجام می‌دهد، اما این ظرفیت علاوه سبب شده آن گونه که باید و شاید نتوانند از عهده این کار برآیند و کاستی‌هایی در بحث بهداشت، تغذیه و دسترسی به تلفن برای زندانیان وجود دارد و چون زندانیان تحت تاثیر فشار روانی قرار می‌گیرند این مشکلات خودش را چند برابر نشان می‌دهد.

علیرضابیگی افزود: فشار روانی ناشی از بلاتکلیفی در بین این زندانیان باعث شده آن‌ها از وضعیت موجود ناراضی باشند. به هر حال برای برخی ازاین افراد قرار وثیقه صادر شده است و خانواده‌ها منتظر پیامک دستگاه قضایی‌اند و شاید یک هفته و ۱۰ روز بود که منتظر این پیامک بودند، اما با توجه به اتفاقی که در زندان اوین افتاده این زندانیان در یک بلاتکلیفی قرار گرفته اند و همین باعث مشکلاتی شده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: آن چیزی که در زندان دیده می‌شود و دسترسی‌هایی که مورد انتظار برای زندانی است از شرایط استانداردی برخوردار نیست و علیرغم تلاش‌هایی که در زندان می‌شود که به درستی از عهده این کار بریایند، ولی شرایط پیش آمده این اجازه را نمی‌دهد.

او ادامه داد: شرایط زندانی‌ها شرایط نامتعارفی است چراکه برخی از آن‌ها در شرایط بلاتکلیفی برای صدور قرار یا ارسال پیامک به خانواده هایشان برای ودیعه قرار وثیقه هستند.

وی گفت: حدود ۲۰۰ نفر از دانش آموزان در بین دستگیرشدگان بوده اند که در اولین فرصت آزاد شده اند. ما الآن زندانی دانش آموز درزندان فشافویه و زندان‌های دیگر نداریم. ۲۰۰ دانشجو نیز بین دستگیرشدگان بوده اند که بخش عمده‌ای از آن‌ها دانشجویان دانشگاه‌های آزاد بوده اند که تعداد قابل توجهی از آن‌ها آزاد شده اند و قطعا برای این دانشجویان سابقه سیاسی و امنیتی ایجاد می‌شود.

بیگی با بیان اینکه از بخش زنان زندان فشافویه بازدیدی نداشتیم، گفت: ۳۶۰ نفر از دستگیرشان زنان بودند و تعداد آن‌هایی که در حال حاضر در زندان هستند قابل توجه نبود چراکه بخش عمده آن‌ها با وثیقه آزادشده اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی