تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
حضور دانش آموزان در کانون اصلاح و تربیت جرم‌زاست

نوروزی: وزیر آموزش و پرورش چیزی از تعلیم و تربیت نمی‌داند

کامبیز نوروزی، حقوقدان با مطرح کردن سوالاتی نظیر اینکه یک دانش آموز معترض چرا باید نزد روانشناس برود؟ مگر اختلال روانی دارند؟، درباره صحبت‌های اخیر وزیر آموزش و پرورش درخصوص دانش‌آموزان بازداشتی گفت: اینکه شخصی مانند وزیر آموزش و پرورش در ابتدای امر از این رفتار دفاع کرد پیداست وزیر چیزی از تعلیم و تربیت نمی‌داند.

کد خبر: ۱۳۸۹۱۶
۲۱:۱۲ - ۲۵ مهر ۱۴۰۱

نوروزی: وزیر آموزش و پرورش چیزی از تعلیم و تربیت نمی‌داند

دیدارنیوز: کامبیز نوروزی گفت: دانش آموزان بازداشتی کودکان ساده‌ای هستند که به اقتضای سن، رفتار‌هایی انجام دادند و شعار‌های اعتراضی فریاد زدند حال فرستادن آن‌ها به محیطی مثل زندان یا کانون اصلاح و تربیت که همه کیفرشناس‌ها معتقد هستند جرم‌زاست از لحاظ تربیتی بسیار زیان بار است.

این حقوقدان با اشاره به بازداشت دانش آموزان معترض گفت: اگر کودکی (افراد زیر ۱۸ سال) مرتکب عملی شود که در قانون جرم شناخته شده باید در دادگاه اطفال محاکمه شود، از نظر قانونی نیز می‌توان او را بازداشت کرد، اما باید در کانون اصلاح و تربیت نگه‌داری شود. درحال حاضر در شرایط کنونی بحث مهم این است که برخورد با دانش آموزان معترض باید چگونه باشد و آیا رفتار آن‌ها رفتار مجرمانه تلقی می‌شود؟!

او ادامه داد: کودکانی در مدرسه و خیابان راه رفتند و شعار‌های اعتراضی سر دادند سپس آن‌ها را بازداشت کرده و به عنوان متهم برخورد کردند درحالی که اساسا این رفتار مجرمانه نبوده حتی اگر مقام قضائی تشخیص داده این رفتار قابل پیگیرد قانونی است، اعزام این دانش آموزان به کانون اصلاح و تربیت از نظر تربیتی بسیار غلط و نادرست است.

نوروزی در انتقاد از حضور دانش آموزان در این کانون بیان کرد: دانش آموزان بازداشتی کودکان ساده‌ای هستند که به اقتضای سن، رفتار‌هایی انجام دادند و شعار‌های اعتراضی فریاد زدند حال فرستادن آن‌ها به محیطی مثل زندان یا کانون اصلاح و تربیت که همه کیفرشناس‌ها معتقد هستند جرم‌زاست از لحاظ تربیتی بسیار زیان بار است و باعث می‌شود این دانش آموزان چیز‌هایی که بلد نیستند را یاد بگیرند که بسیار جای تاسف دارد.

این حقوقدان با اشاره به حرف‌های اخیر وزیر آموزش و پرورش گفت: اینکه شخصی مانند وزیر آموزش و پرورش در ابتدای امر از این رفتار دفاع کرد پیداست وزیر چیزی از تعلیم و تربیت نمی‌داند. یک دانش آموز معترض چرا باید نزد روانشناس برود؟ مگر اختلال روانی دارند؟ اعتراض دانش آموزی بیانگر اختلال روانی نیست که نیازمند بازسازی و درمان باشد بنابراین اعزام دانش آموزان به کانون‌های اصلاح و تربیت رفتار بسیار نادرستی است.

منبع: منیبان

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی