تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

تحریم‌های اتحادیه اروپا؛ از وزیر ارتباطات تا فرماندهان نیروی انتظامی

اتحادیه اروپا امروز دوشنبه لیست تحریم‌های خود علیه برخی مقامات ایرانی پس از ناآرامی‌های اخیر در کشورمان به دلیل مرگ مشکوک مهسا امینی را اعلام کرد که بر این اساس، از عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات دولت رئیسی تا فرماندهان نیروی انتظامی شهرهای مختلف در آن حضور دارند.

کد خبر: ۱۳۸۹۰۰
۱۶:۵۷ - ۲۵ مهر ۱۴۰۱

تحریم‌های اتحادیه اروپا؛ از وزیر ارتباطات تا فرماندهان نیروی انتظامی

دیدارنیوز: دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نام افراد حقیقی و حقوقی که قرار است در فهرست تحریم‌ها قراربگیرند، را در روزنامه رسمی اتحادیه منتشر کرده است. طبق متممی که روز دوشنبه هفدهم اکتبر در روزنامه رسمی اتحادیه اروپا منتشر شده نام افراد حقیقی و حقوقی جدید به لیست تحریم‌ها افزوده شده است.

همانگونه که پیش بینی می‌شد مساله تحریم‌های جدید علیه تهران یکی از محور‌های اصلی گفتگو‌های وزرای خارجه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا بود. در نشستی که از صبح دوشنبه در لوکزامبورگ آغاز شده، برخی از وزرای خارجه ۲۷ کشور عضو، خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران هم بدلیل نقض حقوق بشر و هم بدلیل کمک تسلیحاتی به روسیه شده اند.

در این لیست نام یازده نفر از جمله محمد گچی چشمه رستمی، فرمانده پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی و حاج احمد میرزایی، رییس پلیس امنیت اخلاقی تهران بزرگ دیده می‌شوند.

همچنین حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، نیز در جایگاه سوم این لیست قرار دارد. عباس عبدی، رییس نیروی انتظامی در دیواندره دراستان کردستان، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات، محمد حسین سپهر، فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح، سیدعلی صفری رئیس نیروی انتظامی در سقز، سید علیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی، علی آزادی، رئیس نیروی انتظامی استان کردستان، محمد زمان شالیکار، رئیس نیروی انتظامی شهر بابل، سلمان حیدری رییس نیروی انتظامی شهر بوکان در استان کردستان نیز در لیست تحریم‌ها قرار دارند.

همچنین نهادهایی چون گشت امنیت اخلاقی و ارشاد، سازمان بسیج مستضعفین، قرارگاه دفاع سایبری و فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی پس از جلسه امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا مورد تحریم قرار می‌گیرند.

پیش از آغاز جلسه دوشنبه، جوزپ بورل، رئیس دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت: «به دنبال شواهد ملموس در مورد مشارکت ایران در جنگ اوکراین هستیم و دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین، نیز در این گردهمایی شرکت خواهد کرد.» در همین حال این مسئول عالیرتبه اتحادیه اروپا در مورد احیای برجام گفته که «حیف است» مذاکرات دوباره به هم بخورد.

برخی از دیپلمات‌های اتحادیه اروپا به رسانه‌ها می‌گویند که در صورت اثبات دخالت ایران در جنگ اوکراین، اعمال تحریم علیه این کشور «ناگزیر» خواهد بود.

از رئیس جمهوری اوکراین گرفته تا دیگر مقامات نظامی این کشور در روز‌های گذشته بار‌ها از «استفاده ارتش روسیه از تسلیحات ایرانی از جمله پهپاد‌های شاهد» خبر داده اند. با این حال ایران مکررا فروش سلاح به طرف‌های درگیر در جنگ اوکراین را انکار کرده است.

ژان آسلبورن، وزیر خارجه لوکزامبورگ که میزبان این نشست نیز هست پیش از جلسه گفت که «احتمالا در تحریم‌های جدید علیه ایران برخی از مقامات جمهوری اسلامی در لیست تحریم‌ها قرارخواهند گرفت.»

وزیر خارجه دانمارک هم گفت که «استفاده از پهپاد‌های ایرانی برای حمله به کی یف یک جنایت است.»

جپه کوفود پیش از این نشست تاکید کرد که اتحادیه اروپا «به شدت به حملات اخیر روسیه به اوکراین و استفاده از تسلیحات ایرانی واکنش نشان خواهد داد.»

پیش از این نیز اعلام شده بود که اتحادیه اروپا قصد دارد بدلیل سرکوب‌های گسترده معترضان ایرانی به مرگ مهسا امینی در یک ماه اخیر، تحریم‌هایی را علیه برخی از مقامات امنیتی-نظامی ایران وضع کند و سرمایه‌های آن‌ها در اروپا بطور کامل مصادره شوند. طبق گمانه زنی آگاهان قرار بود دست کم شانزده شخصیت حقیقی یا حقوقی دیگر به لیست تحریم‌های بروکسل اضافه شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی