تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

دستاورد «آقا فیروز» در آبادان؛ قعرنشینی و دیگر هیچ!

از زمان بازگشت فیروز کریمی به آبادان، تیم صنعت نفت تحول خاصی نداشته و همچنان روی نوار باخت است و در قعر جدول لیگ برتر جای خوش کرده.

کد خبر: ۱۳۸۸۵۷
۰۹:۰۶ - ۲۵ مهر ۱۴۰۱

دستاورد «آقا فیروز» در آبادان؛ قعرنشینی و دیگر هیچ!

دیدارنیوز: طلایی‌پوشان آبادانی با وجود انجام تغییر و تحولات در کادرفنی تیم‌شان روند ناامیدکننده‌ای در لیگ بیست‌ودوم داشته و قعرنشین رقابت‌ها به‌شمار می‌آیند.

صنعت‌نفت آبادان یکی از تیم‌هایی است که در فصل گذشته لیگ برتر با وجود محدودیت بودجه‌ای و مشکلات مالی متعدد توانست نتایج قابل قبولی را کسب کند و شاگردان علیرضا منصوریان در پایان فصل در رده دهم لیگ برتر ایستادند. جدایی منصوریان و مهره‌های کلیدی ترکیب صنعت‌نفت در بازار نقل‌وانتقالات تابستانی باعث شد تا نفتی‌ها لیگ بیست‌ودوم را در شرایطی بحرانی آغاز کنند.

رضا یزدان‌دوست، محمود مطلق‌زاده، محمدرضا غبیشاوی، امید حامدی‌فر، رضا جبیره و شروین بزرگ مهم‌ترین بازیکنانی بودند که صنعت‌نفت آبادان در بازار تابستانه آن‌ها را از دست داد و نکته مهم عدم جذب جانشین مناسب برای بازیکنان از دست رفته بود که باعث شد تا فهرست صنعت‌نفت نسبت به فصل گذشته دچار افت محسوسی شود. مدیران باشگاه همچنین در انتخابی عجیب و غیرمنتظره، رضا پرکاس را به عنوان سرمربی انتخاب کردند.

پرکاس که تجربه بالایی در سرمربیگری نداشت و در صنعت‌نفت اولین تجربه حضورش در لیگ برتر فوتبال ایران را به‌دست آورد، در ۶ هفته حضورش در جمع طلایی‌پوشان آبادانی تنها ۴ امتیاز کسب کرد تا با توجه به نتایج ضعیف به‌دست آمده و حضور صنعت‌نفت در بین تیم‌های پایین‌جدولی، سرمربی صنعت‌نفت به اولین سرمربی اخراجی لیگ بیست‌ودوم تبدیل شود و بعد از برکناری او، مدیران صنعت‌نفت به سراغ یک گزینه نام‌آشنا رفتند و با فیروز کریمی به توافق رسیدند.

«کریمی» و شوکی که وارد نشد
مدیران صنعت‌نفت آبادان امیدوار بودند که تغییر و تحولات در کادرفنی تیم بتواند یک شوک فنی به تیم‌شان بدهد و نفتی‌ها با حضور فیروز کریمی بتوانند به تیره‌روزی‌های خود در لیگ بیست‌ودوم پایان بدهند، اما تصورات مدیران باشگاه دور از اتفاقات رخ داده در واقعیت بود و سرمربی کهنه‌کار و باتجربه فوتبال ایران هم نتوانسته فعلاً صنعت‌نفت را از بحران نجات بدهد.

شاگردان کریمی در گام نخست در خانه موفق شدند مقابل مس رفسنجان یک امتیاز به‌دست آورند، اما در ادامه شکست در دوئل حیثیتی مقابل ملوان بندرانزلی باعث شد تا صنعت‌نفت به قعر جدول لیگ بیست‌ودوم برود و قعرنشینی در این فصل از رقابت‌ها را هم تجربه کند. طلایی‌پوشان آبادانی در آخرین گام در خانه مغلوب سپاهان شدند تا همچنان قعرنشین لیگ بیست‌ودوم باقی بمانند.

۲ بازی سرنوشت؛ «فیروز» حکم بقایش را امضا می‌کند؟
صنعت‌نفت آبادان که همراه با فیروز کریمی قعرنشین جدول رده‌بندی لیگ برتر است، تا پیش از آغاز جام جهانی ۲ بازی سرنوشت‌ساز و بسیار مهم را در مقابل تیم‌های نیمه پایین جدول دارد که پیروزی در این ۲ مسابقه می‌تواند هم در سرنوشت طلایی‌پوشان آبادانی موثر باشد و هم این‌که حکم بقای فیروز کریمی را در کسوت سرمربی صنعت‌نفت آبادان امضا کند.

نفتی‌ها در هفته دهم لیگ برتر باید به مصاف مس کرمان بروند، تیمی که تنها یک امتیاز بیشتر از صنعت‌نفت در جدول دارد و در رتبه چهاردهم حضور یافته است و تقابل ۲ تیم بحران‌زده که برای خروج از بحران محکوم به پیروزی هستند، یکی از جذابیت‌ترین دوئل‌های هفته دهم لیگ برتر فوتبال ایران است که پنجشنبه ۲۸ مهرماه برگزار می‌شود.

شاگردان کریمی در آخرین گام پیش از تعطیلات لیگ مقابل پیکان قرار می‌گیرند که باید منتظر ۲ بازی سرنوشت‌ساز نفتی‌ها ماند و دید آیا فیروز کریمی در بازگشت دوباره‌اش به آبادان می‌تواند همراه صنعت‌نفت پیروزی به‌دست آورد یا روند ناکامی‌های سرمربی باتجربه فوتبال ایران در آبادان ادامه پیدا می‌کند که در این‌صورت احتمال کسب تجربه اخراجی دیگر در دوران سرمربیگری‌اش برای فیروز کریمی دور از انتظار نیست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی