تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.
نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم
دیدارنیوز آخرین تحولات انتخاباتی را بررسی کرد:

نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم

بسیاری از تحلیلگران و منتقدان می‌گویند در نبود نیروهای اصلاح‌طلب و اصولگرای میانه‌رو، کار اصولگراها برای سهم‌خواهی در مجلس، به جنجال کشیده خواهد شد.
سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...
راند پنجم دست فرمان پارسی در جاده‌های اژه

در انتظار درخشش تنها تیم ایرانی در رالی ترکیه

حضور یک تیم ایرانی در فصل ۲۰۲۲ مسابقات رالی ترکیه یک تجربه متفاوت و تازه است و به نظر می‌آید راه حضور در رقابت‌های بین‌المللی برای راننده‌های ایرانی را هموارتر می‌کند.

کد خبر: ۱۳۸۷۴۶
۱۰:۳۸ - ۲۳ مهر ۱۴۰۱

تیم ایرانی رالی ترکیه

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: فصل جدید مسابقات اتومبیلرانی در ایران بعد از فروکش کردن پاندمی کرونا به جریان افتاده و راننده‌ها در رشته‌های مختلف سعی دارند گرما را به این رقابت‌ها بازگردانند. به موازات مسابقات داخلی که با سختی بسیار و هزینه‌های کمرشکن برگزار می‌شود، برخی از رانندگان ایرانی هم تلاش کرده‌اند شانس خود را در مسابقات بین‌المللی بیازمایند و در سطحی بالاتر خودی نشان دهند. گرچه در مسابقات اتومبیلرانی مفهومی به عنوان تیم ملی وجود ندارد و مسابقات بین‌المللی آن متفاوت از رشته‌های المپیکی آرایش می‌گیرد، اما به هر حال حضور نمایندگانی از ایران در مسابقات بین‌المللی اتومبیلرانی خصوصا در رشته رالی، می‌تواند توجه علاقمندان پرتعداد ایرانی را به سوی خود جلب کند.

حضور یک تیم جوان ایرانی در مسابقات رالی فصل ۲۰۲۲ ترکیه بی‌تردید یک اتفاق هیجان‌انگیز و بی‌سابقه بوده از این جهت که این تیم تا این لحظه در همه مراحل مسابقه سال ۲۰۲۲ حضور داشته و به این ترتیب در جدول مسابقات باقی مانده است. تیم ایرانی متشکل از صابر خسروی (راننده) و حامد مجد (نقشه‌خوان) در شرایطی وارد این مسابقات شده‌اند که کلیه مراحل قبلی را در ترکیه حضور داشته‌اند و حالا در مرحله پنجم وارد رقابت در رالی اژه خواهند شد. آن‌ها تحت عنوان تیم «فورد کاسترول ترکیه»، اما با پرچم ایران وارد مسابقه رالی اژه با عنوان کامل ۲۰۲۲ Royal Teos Ege Rallisi خواهند شد در حالی که در مرحله قبلی به وضوح پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشتند و اگر یک اشتباه کوچک نبود بهترین زمان را در گروه خود کسب کرده بودند.

رالی اژه ترکیه

صابر خسروی و حامد مجد با خودرو فورد فیستا مخصوص رالی که استاندارد و همولوگیشن روز دنیا را دارد مسابقه می‌دهند و قرار است ۱۱۶ در مسیر آسفالته و در چند استیج برانند. این فورد فیستا R1 در اصل یک ماشین مخصوص مسابقات رالی با موتور اقتصادی یک لیتری، اما با خروجی ۱۵۰ اسب بخار است. تا قبل از این مسابقه، تیم ایرانی حاضر در فیستا رالی کاپ در رده دوم کلاس یا گروه R1 قرار دارد. در رالی اژه، ۶۷ اتومبیل و ۱۳۴ شرکت‌کننده شرکت خواهند کرد در حالی که تیم‌ها عصر جمعه در جلسه نهایی مسابقه حضور داشته‌اند و قرار است شنبه ۲۳ مهر در ساعت ۱۱ استارت نمادین مسابقه انجام شود.

استارت روز دوم مسابقه نیز یکشنبه ۲۴ مهر راس ساعت ۹ صبح زده می‌شود و خط پایان نیز در شهر ازمیر خواهد بود و نتایج کلی نیز بعد از پایان مهلت اعتراض‌های احتمالی و بررسی کمیسر‌ها اعلام خواهد شد. با توجه به هوای آفتابی و مسیر آسفالته به نظر می‌آید تیم‌ها عموما از تایر هارد یا حداکثر مدیوم استفاده کنند هر چند که انتخاب هر گونه تایری برای تیم‌ها آزاد است.

تیم ایرانی رالی ترکیه

سطح مسابقات رالی ترکیه با وجود سرمایه‌گذاری وسیع کمپانی‌ها و فدراسیون اتومبیلرانی این کشور بالاست و رقابت شدیدی با حضور راننده‌های ترک و دیگر کشور‌ها برقرار است و با توجه به سابقه و تجربه اندک اتومبیلرانی ایران در رقابت‌های رالی بین‌المللی باید گفت کار برای این تیم ایرانی بسیار سخت خواهد بود و رسیدن به سکو در این رقابت برای آن‌ها در حد معجزه است. با توجه به این که تیم ایرانی این مسابقات بر خلاف تیم‌های دیگر فرصت زیادی برای تمرین و هماهنگ شدن با خودرو و مسیر را ندارند، رسیدن به خط پایان نیز می‌تواند برای آن‌ها یک پیروزی قابل توجه باشد؛ بنابراین استراتژی تیم ایرانی در این رالی از این حیث اهمیت پیدا می‌کند که آن‌ها بتوانند مسابقه را تا پایان دنبال کنند و در جدول باقی بمانند و برای بقیه مراحل نیز تا جای ممکن امتیاز ذخیره کنند.

رالی ترکیه برای جامعه اتومبیلرانی در ایران را به نوعی پوست اندازی می‌توان تشبیه کرد که باعث انگیزه برای حضور بیشتر دیگر رانندگان در رقابت‌های خارجی خواهد شد.  

تیم ایرانی رالی ترکیه

برچسب ها: رالی ترکیه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی