تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

ابطحی: وقتی احزاب محدود شوند، اعتراض به خیابان می‌رسد

محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به اینکه وقتی احزاب محدود شوند و منافذ شنیده شدن صدای اعتراض مسدود شود، اعتراض به خیابان می‌رسد، گفت: وقتی جامعه مدنی ضعیف شود، سیاست به کف خیابان می‌آید.

کد خبر: ۱۳۸۶۵۳
۱۲:۴۶ - ۲۰ مهر ۱۴۰۱

ابطحی: وقتی جامعه مدنی ضعیف شود، سیاست به کف خیابان می‌آید

دیدارنیوز: یک فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد که جامعه مدنی از جمله زیرساخت‌های توسعه سیاسی است و می‌تواند اعتراضات را به صورت فنی بررسی کرده و آن را به حاکمیت منتقل کند.

محمدعلی ابطحی، با بیان این‌که «مسیر جمع شدن سیاست از خیابان‌ها در همه جای دنیا فراهم شده است»، اظهار کرد: برای شنیده شدن صدای اعتراض باید ابتدا از سوی حاکمیت، اراده سیاسی وجود داشت باشد، نه این‌که فقط در موقع بحران بخواهند آن را خاموش کنند، بلکه باید جنس بحران و دلیل آن درک شود.

وی ادامه داد: در مرحله بعد باید راهکار شنیده شدن اعتراض ایجاد شود. این همه سال درباره این موضوع صحبت شده، اما بخش‌هایی در کشور زیر بار آن نرفته است. اگر زیرساخت توسعه سیاسی ایجاد شده باشد، اعتراضات به خیابان نمی‌آید. احزاب، اصناف و جامعه مدنی از جمله زیرساخت‌های توسعه سیاسی هستند و آن‌ها می‌توانند اعتراضات را به صورت فنی بررسی کرده و آن را به حاکمیت منتقل کنند و حتی براساس قانون اساسی، اعتراضات جمعی را راه‌اندازی کنند. در این بین نباید نگاه به آن‌ها ابزاری باشد؛ زیرا اگر جامعه مدنی واسطه اعتراضات باشند، اعتراضات در مسیر طبیعی خود حرکت می‌کند.

این فعال سیاسی تاکید کرد: سازوکار شنیده شدن صدای اعتراض در همه جای دنیا دیده شده و در کشور ما هم باید ایجاد شود. احزاب محدود نشوند و منافذ شنیده شدن صدای اعتراض مسدود نباشد؛ در غیر این‌صورت اعتراض به خیابان می‌رسد. وقتی جامعه مدنی ضعیف شود، سیاست به کف خیابان می‌آید.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی