تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

رفع ایرادهای شورای نگهبان در طرح شفافیت قوای سه‌گانه

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایرادهای شورای نگهبان در طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهاد‌ها را برطرف کردند.

کد خبر: ۱۳۸۶۴۷
۱۱:۰۸ - ۲۰ مهر ۱۴۰۱

رفع ایرادهای شورای نگهبان در طرح شفافیت قوای سه‌گانه

دیدارنیوز: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ مجلس گزارش کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌ها در مورد طرح دوفوریتی شفافیت قوای سه گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهاد‌ها را بررسی و جهت رفع ایرادات شورای نگهبان موارد زیر را به تصویب رساندند.

طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها- اعاده شورای نگهبان (۲)

«ماده ۱:

بند‌های «پ» و «ث» ماده (۱) به شرح زیر اصلاح شد:

الف- عبارت «و نهاد‌های تحت نظر آن مانند مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، کانون وکلای دادگستری، کانون کارشناسان رسمی دادگستری، کانون سردفتران و دفتریاران، کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مرکزی.» به انتهای بند «پ» الحاق گردید.

ب- بند «ث» به شرح زیر اصلاح شد:

«ث- سازمان‌های مردم نهاد و خیریه‌ها و شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی و کلیه مؤسسات خصوصی عهده‌دار خدمات عمومی موضوع بند «ب» ماده (۱) قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد مصوب ۲۹/ ۲/ ۱۳۹۰ مانند سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، سازمان‌های نظام مهندسی، اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اصناف و تعاون به استثنای مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، کانون وکلای دادگستری، کانون کارشناسان رسمی دادگستری، کانون سردفتران و دفتریاران و کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مرکزی.»

ماده ۲:

یک تبصره به عنوان تبصره ۳ به ماده ۲ الحاق می‌گردد:

تبصره۳- در صورت اختلاف در تشخیص مصادیق موضوع این ماده، تصمیم گیری در خصوص بند «الف» ماده (۱) بر عهده جلسه مشترک هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌های تخصصی و در خصوص بند «پ» ماده (۱) این قانون بر عهده رئیس قوه قضائیه و در بقیه موارد بر عهده کمیسیون موضوع ماده (۱۸) قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مصوب ۶/ ۱۱/ ۱۳۸۷ با اصلاحات و الحاقات بعدی است.

ماده ۳:
الف- در ماده (۳)، کمیسیون بر مصوبه قبلی خود اصرار نمود.

ب- عبارت «مشمولان این قانون از جمله» از صدر ماده حذف شد.

پ- عبارت «هیأت عمومی و هیأت‌های تخصصی دیوان عدالت اداری، هیأت عمومی دیوان عالی کشور، مراجع شبه قضایی» بعد از واژه «روستا» الحاق گردید و یک تبصره به شرح زیر به عنوان تبصره «۴» به این ماده الحاق شد:

تبصره ۴ - انتشار مشروح مذاکرات هیأت‌های تخصصی و هیأت عمومی دیوان عدالت اداری و هیأت عمومی دیوان عالی کشور و مراجع شبه قضایی منوط به رعایت موازین شرعی، امنیتی و حفظ اطلاعات شخصی است.

ت- عبارت «مجمع تشخیص مصلحت نظام (در موارد اختلافی مجلس و شورای نگهبان) و هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام» جایگزین عبارت «مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام (فقط در اجرای اصل یکصد و دوازدهم (۱۱۲) قانون اساسی در موارد اختلافی مجلس و شورای نگهبان)» شد.

- در تبصره ۳ بعد از واژه «اکثریت»، واژه «اعضای» اضافه شد.

ماده ۴:

- در ماده (۴) عبارت «به استثنای شورا‌های اسلامی روستا» پس از عبارت «مشمولین این قانون» الحاق شد.»

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی