تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
در گفتگوی وزیران خارجه ایران و فرانسه مطرح شد

امیرعبداللهیان: صف مطالبات مردم از اغتشاشگران جداست

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در گفتگوی تلفنی با همتای فرانسوی خود تاکید که اعتراض مسالمت‌آمیز را حق مردم می‌داند، اما صف این مطالبات مشروع از اغتشاشگران و تروریست‌ها کاملا جداست.

کد خبر: ۱۳۸۶۳۹
۰۹:۵۰ - ۲۰ مهر ۱۴۰۱

امیرعبداللهیان: صف مطالبات مردم از اغتشاشگران جداست

دیدارنیوز: وزیر خارجه کشورمان در گفتگو با همتای فرانسوی خود اظهار داشت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعتراض مسالمت‌آمیز را حق مردم می‌داند، اما صف این مطالبات مشروع از اغتشاشگران و تروریست‌ها کاملا جداست.

در گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و خانم کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه، در خصوص آخرین تحولات مناسبات دو جانبه و مذاکرات لغو تحریم‌ها تبادل نظر بعمل آمد.

امیرعبداللهیان در بخشی از این گفتگو ضمن انتقاد شدید از اظهارات مداخله جویانه خارجی در قبال ایران اظهار داشت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اعتراض مسالمت‌آمیز را حق مردم می‌داند، اما صف این مطالبات مشروع از اغتشاشگران و تروریست‌هایی که بصورت سازماندهی شده، امنیت ایران و جان و مال مردم ما را هدف گرفته اند، کاملا جداست.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به رفتار غرب در توسل به استاندارد‌های دوگانه اظهار داشت، جای تعجب است که مقابله با اغتشاش در اروپا عملی خوب و پسندیده است، اما همین کار در ایران سرکوب قلمداد می‌شود!

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: اجازه نمی‌دهیم هیچ طرفی از داخل یا خارج، امنیت ملی کشور را هدف قرار دهد.

طرفین در این گفتگوی تلفنی بر اهمیت حفظ و توسعه مناسبات دو کشور تاکید کردند.

همچنین آخرین وضعیت کفتگو برای لغو تحریم‌ها را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند و آنرا مثبت و روبه جلو ارزیابی کردند.

خانم کاترین کولونیا وزیر خارجه فرانسه برخی موضوعات کنسولی را نیز مطرح کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی