تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

هشدار گروه ۷ به روسیه؛ استفاده از سلاح هسته‌ای عواقب شدیدی دارد

رهبران گروه هفت در دیداری مجازی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به روسیه هشدار دادند که هرگونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی، بیولوژیکی یا هسته‌ای با عواقب شدیدی مواجه خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۸۶۳۷
۰۹:۲۸ - ۲۰ مهر ۱۴۰۱

هشدار رهبران گروه ۷ به روسیه؛

دیدارنیوز: رهبران گروه هفت (G-۷) در دیداری مجازی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین متعهد شدند که کرملین را در صورت عمل به تهدیدات خود مبنی بر استفاده از تسلیحات هسته‌ای پاسخگو خواهد دانست.

به نقل از هیل، ولادیمیر پوتین، رهبران گروه هفت در بیانیه مشترکی پس از نشستی که به درخواست لیز تراس، نخست‌وزیر انگلیس برگزار شد، گفتند: ما از اقدامات تشدید کننده عمدی روسیه، از جمله بسیج نسبی نیرو‌های ذخیره و لفاظی‌های غیرمسئولانه هسته‌ای که صلح و امنیت جهانی را به خطر می‌اندازد، ابراز تاسف می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما مجدداً تأکید می‌کنیم که هرگونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی، بیولوژیکی یا هسته‌ای توسط روسیه با عواقب شدیدی مواجه خواهد شد».

رهبران ثروتمندترین کشور‌های جهان که از زمان آغاز حمله روسیه در ماه فوریه، چندین دور تحریم‌ها را علیه روسیه وضع کرده‌اند، قول دادند به حمایت مالی و نظامی اوکراین ادامه دهند و همزمان آمادگی خود را برای دستیابی به توافق صلح ابراز کنند.

رهبران گفتند: با توجه به یک راه حل قابل دوام برای صلح پس از جنگ، ما همچنان آماده دستیابی به ترتیباتی با کشور‌ها و موسسات ذینفع و اوکراین در زمینه امنیت پایدار و سایر تعهدات برای کمک به اوکراین برای دفاع از خود، تامین امنیت آینده آزاد و دموکراتیک خود و جلوگیری از تجاوز روسیه در آینده هستیم. آن‌ها به صراحت اعلام کردند که حمله روسیه اصول منشور سازمان ملل متحد را نقض می‌کند آن‌ها با محوم کردن یک سری اقدامات اخیر روسیه از پوتین خواستند که بدون قید و شرط تمام نیرو‌ها و تجهیزات نظامی خود را از اوکراین خارج کند.

رهبران در مورد حملات اخیر گفتند: «ما این حملات را به شدیدترین عبارات ممکن محکوم می‌کنیم و یادآوری می‌کنیم که حملات بی‌رویه به غیرنظامیان بی‌گناه جنایت جنگی است. ما رئیس‌جمهور پوتین و مسئولین را مورد بازخواست قرار خواهیم داد.»

رهبران G-۷ الحاق چهار منطقه در شرق و جنوب اوکراین به روسیه را که پس از آن صورت گرفت که ساکنان این حرکت را در همه پرسی تایید کردند، هدف قرار داده و گفتند: این الحاقات از بازی مشابه پیروی کردند که روسیه شبه جزیره کریمه را در سال ۲۰۱۴ ضمیمه کرد.

رهبران این کشور‌ها گفتند: «ما صریحاً تکرار می‌کنیم که هرگز این الحاق غیرقانونی یا رفراندوم ساختگی را که روسیه برای توجیه آن استفاده می‌کند، به رسمیت نمی‌شناسیم».

رهبران گروه ۷ همچنین از اعلام روز دوشنبه الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس مبنی بر تشکیل نیروی نظامی مشترک با روسیه که در مرز‌های غربی این کشور در نزدیکی اوکراین مستقر خواهند شد، انتقاد کردند.

رهبران همچنین خاطرنشان کردند که از نشت دو خط لوله نورد استریم که از روسیه به آلمان و از طریق دریای بالتیک می‌گذرد، نگران هستند و گفتند که آن‌ها "آسیب عمدی" دیده‌اند. اگرچه آن‌ها به صراحت روسیه را مسئول این انفجار‌ها ندانستند، اما بیانیه از تحقیقات جاری در مورد این حادثه استقبال کرد.

این رهبران نوشتند: ما هزینه‌های اقتصادی بیشتری از جمله بر افراد و نهاد‌ها - در داخل و خارج از روسیه - را بر روسیه تحمیل می‌کنیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی