تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
ضبط پاسپورت برخی‌ها طبیعی است

نماینده مجلس: اگر دایی و شجریان بصیرت داشتند، نباید وارد این جریانات می‌شدند!

در شرایطی که ضبط پاسپورت برخی چهره‌های پرافتخار ورزشی و هنری از جمله علی دایی و همایون شجریان به دلیل اظهارات اخیر آنها درباره ناآرامی‌ها جنجال زیادی به پا کرده، حسین نوش‌آبادی، عضو فراکسیون دیپلماسی بین المللی و منافع ملی مجلس می‌گوید ضبط پاسپورت برخی‌ها طبیعی است و اگر این افراد شناخت، آگاهی و بصیرت بیشتر داشتند، نباید خودشان را وارد این جریانات می‌کردند که با آن‌ها چنین برخورد‌هایی صورت گیرد!

کد خبر: ۱۳۸۶۱۰
۱۸:۳۰ - ۱۹ مهر ۱۴۰۱

نماینده مجلس: اگر دایی و شجریان بصیرت داشتند، نباید وارد این جریانات می‌شدند!

دیدارنیوز: عضو فراکسیون دیپلماسی بین المللی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی ضبط پاسپورت و تحویل آن به برخی چهره‌های فرهنگی و ورزشی را امر غیرطبیعی ندانست و گفت که چنین روال‌هایی در تمام دنیا وجود دارد.

حسین نوش‌آبادی، در واکنش به ضبط پاسپورت و سپس تحویل آن به برخی چهره‌های فرهنگی و ورزشی همچون علی دایی و همایون شجریان گفت: اگر این افراد شناخت، آگاهی و بصیرت بیشتر داشتند، نباید خودشان را وارد این جریانات می‌کردند که با آن‌ها چنین برخورد‌هایی صورت گیرد.

سلبریتی‌ها در ایجاد امنیت و آرامش جامعه کمک کنند

وی با بیان این‌که «سلبریتی‌ها اعم از فرهنگی و ورزشی و حتی سیاسی در تمام دنیا جزو چهره‌های مشهور محسوب می‌شوند»، افزود: زمانی که جامعه دچار التهاب و ناامنی می‌شود، باید آن‌ها به ایجاد امنیت و آرامش جامعه کمک کنند چراکه آن‌ها نقش آرامبخش دارند؛ همان طور که وقتی یک ورزشکار در عرصه ورزشی و هنرمند در عرصه هنری به مقام، رتبه و موفقیتی می‌رسد و همه احساس شعف و شادمانی داشته و غیرت ملی تبلور پیدا می‌کند انتظار می‌رود که این افراد در میدان‌های دیگر هم نقش خود را خوب ایفا کرده و در ایجاد آرامش و رفع التهابات کمک کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در عین حال بیان کرد: البته اگر حرف و انتقادی هم وجود دارد، آن را بیان کنند؛ هیچ فردی را به جرم انتقاد بازداشت نمی‌کنند و برایش محدودیت قائل نمی‌شوند مگر این‌که با تحریک و با ایجاد هیجانات کاذب مردم را به کف خیابان‌ها و مقابل حاکمیت بیاورند.

وی که در دوره‌ای سخنگو و معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، گفت: در دورانی که معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودم، برخی از هنرمندان در مقطعی لغزش‌هایی پیدا کردند و تلاش‌هایی برای حل مشکل آن‌ها انجام دادیم که حل هم شد؛ آن‌ها مصاحبه‌هایی با شبکه‌های «صدای امریکا» و «من و تو» داشتند که به همین دلیل نظر برخی از نهاد‌ها تنبیه این افراد بود. ما توضیح دادیم که آن‌ها اذعان می‌کنند که بدون آگاهی و شناخت از این شبکه ها، مصاحبه انجام دادند. اکنون هم فردی مثل «مهران مدیری» از کشور خارج شد و بعد هم برگشت؛ نه کسی به او گفت که از کشور برود و فرار کند و نه کسی او را زندانی کرده است.

نوش آبادی یادآور شد: ممکن است پاسپورت من را هم به عنوان یک چهره سیاسی در هنگام برگشت از سفر نگه دارند و بعد برگرداند. پس گرفتن و سپس تحویل پاسپورت موضوعی نیست که به آن اشکال گرفته و غیرقانونی بدانیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: به هر حال عده‌ای با داشتن نقشی، فضایی ایجاد کرده و برای خودشان و دیگران مشکل ولو به صورت موقت به وجود آورده‌اند؛ عده‌ای ناخودآگاه و ناآگاهانه حرف‌هایی زده و بعد اعلام کردند که متوجه نبوده و عمق موضوع را نفهمیدند و حالا فهمیدند عده‌ای با موج سواری به دنبال سوء استفاده و برهم زدن امنیت مردم و اخلال در کسب و کار مردم و صدمه به اعتبار جمهوری اسلامی هستند.

انتظار حاکمیت از سلبریتی‌ها کمک در زمان بروز ناامنی هاست

نوش آبادی با اشاره به نقش سلبریتی‌ها در حوادثی مثل زلزله و سیل گفت: سلبریتی‌ها می‌توانند زبان مردم باشند؛ همان طور که خیلی از هنرمندان، ورزشکاران و بازیگران در قضایایی مثل زلزله برای بسیج مردم جهت کمک رسانی به زلزله زدگان کمک کردند، در اغتشاشات و ناامنی‌ها و یا در جریاناتی که دست دشمن آشکار است، کمک کنند. این انتظار حاکمیت، نظام و مردم است.

وی ادامه داد: بالاخره سلبریتی‌ها با امکانات کشور و جمهوری اسلامی، رسانه‌های داخلی، تلویزیون، سینما و جشنواره‌های فجر و با پول و امکانات مردم رشد کردند پس وقتی حق و باطل را می‌بینند موضع خود را بگویند البته نمی‌گوییم حتما موضع حامیانشان را داشته باشند، ولی حداقل سکوت کنند؛ کاری که برخی از آن‌ها نکردند و به همین دلیل محل انتقاد و اشکال است.

نوش آبادی همچنین با تاکید بر لزوم ایجاد فضایی برای بیان انتقاد و حرف‌های مردم از مجاری درست و قانونی گفت: البته به عنوان کسی که چهار دوره ارتباط مستقیم با پارلمان داشتم، همیشه شاهد تجمعات اعتراض آمیز مردم مقابل مجلس بودیم به طوری که هر هفته یک قشر و صنفی اعتراضات خود را همراه با بیان شعار‌هایی مطرح می‌کردند و کسی هم به آن‌ها معترض نمی‌شد، چون اعتراض حق قانونی است حتی جلوی نهاد ریاست جمهوری تجمع کرده و چند شب ماندند.

وی ادامه داد: پس اعتراضات از قبل وجود داشته، اما اینکه اعتراضات همراه با آتش سوزی اموال عمومی و صدمه به بانک‌ها و موسسات و مراکز نظامی باشد یعنی خط دشمن بوده و اینجاست که مرز‌ها شفاف می‌شود، حرف ما در این موارد است. اگر کسی حرف، مطالبه و انتقادی دارد می‌تواند آن را مطرح کند و سلبریتی‌ها هم در ادامه آن بگویند که حرف مردم در این موارد درست است نه اینکه مردم را به کف خیابان‌ها بکشند و از مردم بخواهند در ایجاد هرج و مرج و آتش زدن کمک کنند.

تا امنیت نباشد، حق گویی، حق طلبی و عدالت خواهی وجود ندارد

نوش آبادی در جمع بندی گفت: ضبط پاسپورت و تحویل آن به برخی چهره‌های فرهنگی و ورزشی امر طبیعی است و غیر طبیعی جلوه نمی‌کند و در دنیا هم چنین کنترل‌هایی است؛ از آن طرف فردی با دستور مقام قضایی به دلیل بدهی مالی ممنوع الخروج می‌شود و بعد از تسویه اجازه خروج پیدا می‌کند یا ممکن است فردی که تحرک سیاسی و امنیتی داشته، موقتا ممنوع الخروج شود، رویه‌ای که در تمام دنیا از جمله جمهوری اسلامی وجود دارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی محلس با تاکید بر اینکه «امنیت کشور مهمتر از هر چیزی است»، افزود: تا امنیت نباشد، حق گویی، حق طلبی و عدالت خواهی وجود ندارد. زمانی می‌توان حرف حق و عادلانه بزنیم که امنیت داشته باشیم و بعد در سایه امنیت از حقوق خودمان دفاع کرده و مطالبه کنیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی