تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

نظر رئیس سازمان محیط زیست درباره احیای دریاچه ارومیه

به گفته علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، مشکل احیای دریاچه ارومیه با ساماندهی منابع و مصارف آب و دیگر اقدامات می‌تواند برطرف شود.

کد خبر: ۱۳۸۵۸۷
۱۳:۵۲ - ۱۹ مهر ۱۴۰۱

نظر رئیس سازمان محیط زیست درباره احیای دریاچه ارومیه

دیدارنیوز: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: مشکل احیای دریاچه ارومیه با ساماندهی منابع و مصارف آب و دیگر اقدامات می‌تواند رفع شود.

علی سلاجقه امروز، سه شنبه ۱۹ مهرماه در دیدار با عابدین خرّم، استاندار آذربایجان شرقی، اظهار کرد: مدیریت منابع آب حوضه دریاچه ارومیه برای جلوگیری از خشکی دریاچه بسیار ضروری بوده و علی رغم این‌که ممکن است تغییر اقلیم منطقه، عامل مهم کاهش آب دریاچه ارومیه باشد، اما دخالت عوامل انسانی، چون کشت محصول پرآب بر و حفر چاه‌های غیرمجاز نیز می‌تواند مهمترین دلیل خشکی دریاچه تلقی شود.

وی با تاکید بر این‌که سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های حوضه دریاچه ارومیه باید به تکالیف خود در زمینه کشت‌های جایگزین و کشت‌های کم آب‌بر و رهاسازی به موقع آب عمل کنند، افزود: وزارت نیرو نیز بایستی حقابه را به جای مسیر رودخانه‌ها بر سر تالاب تحویل دهد.

وی در خصوص رویکرد جدید دولت در حمایت از طرح‌های صنعتی و معدنی در کشور، ادامه داد: آئین نامه تسهیل فرایند‌ها و ضوابط استقرار واحد‌های صنعتی تدوین شده و هفته آینده ابلاغ خواهد شد.

سلاجقه تاکید کرد: با اجرایی شدن این آیین نامه، بخش اعظمی از مشکلات صدور مجوز‌ها رفع می‌شود.

عابدین خرّم، استاندار آذربایجان شرقی هم در این دیدار با اشاره به مشکلات زیست محیطی و موانع موجود بر سر راه صنعتگران و معدن کاران استان، اظهار کرد: آذربایجان شرقی با بیش از ۸.۵ میلیون تن ذخایر معدنی با مشکلات عدیده صدور مجوز مواجه بوده و لازم است تا با لحاظ ضرورت‌های زیست محیطی در این خصوص گره گشایی شود.

وی با اشاره به وجود بیش از ۶۵۰ معدن در استان، ادامه داد: ۵۰ درصد این معادن غیرفعال هستند از این رو لازم است تا با توجه به اشتغال بالا و ارزش افزوده مناسب این صنعت، توجه جدی به آن انجام بگیرد.

وی درخصوص احیای دریاچه ارومیه تاکید کرد: طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای جلوگیری از کاهش آب این دریاچه انجام گرفته، اما نیاز داریم تامتولیان امر، بیش از پیش تلاش کنند. برای تکمیل طرح‌های شبکه فاضلاب شهر‌های حاشیه دریاچه ارومیه حدود ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که در صورت تخصیص و اجرایی شدن این طرح‌ها، پساب فاضلاب‌ها به این دریاچه رهاسازی خواهد شد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی