تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
گزارش دیدار از جنجال درباره اظهارنظر دبیر ستاد امر به معروف

ستاد امر به معروف یا تشویق به منکر؟

نظر بسیاری از صاحبان اندیشه چه سیاسی چه اجتماعی درباره وقایع اخیر این بود که نهاد‌های فرهنگی به ویژه ستاد امر به معروف نتوانستند آنطور که باید به وظایف خود عمل کنند، حالا شکست سکوت چند روزه دبیر این ستاد به مثابه ریختن هیزم بیشتری بر آتش بود؟

کد خبر: ۱۳۸۵۳۱
۱۷:۴۱ - ۱۸ مهر ۱۴۰۱

ستادی برای امر به آرامش یا هیزم ریختن در آتش نهی ...

 

 

دیدارنیوزـ نسرین نیکنام: اظهار نظر جنجالی سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر پس از سکوت چند روزه‌اش درباره وقایع اخیر به مذاق خیلی‌ها خوش نیامد، از فعالان رسانه‌ای گرفته تا مداحان اهل بیت و دبیر ستاد شورای اطلاع رسانی دولت!

هاشمی گلپایگانی جزء نخستین افرادی بود که با شروع جنجال‌های اخیر در کشور به دلیل کم کاری نهادی که او متولی اداره آن بود مورد هجمه زیادی از سوی افراد قرار گرفت، او که ترجیح داده بود در برابر این اعتراض‌ها سکوت پیشه کند، تاب نیاورد و دیروز در یک اظهار نظر جنجالی و مطرح کردن اینکه اگر رانندگان تاکسی‌های اینترنتی با مسافران بدحجاب برخورد کنند، ۵۰ درصد مشکلات حل می‌شود!

همین بلند بلند فکر کردن دبیر مهمترین ستاد فرهنگی کشور که وظیفه آن در برابر بودجه‌های میلیاردی اجرای برنامه‌های آموزشی مناسب برای فرهنگ عفاف و حجاب است به مذاق هم کیشان و هم طیفان خودش هم خوش نیامده و پاسخ آن‌ها به گلپایگانی یک کلمه بود:"سکوت کن".

دعوت به سکوت ...

احسان صالحی عضو شورای اطلاع رسانی دولت، مهدی عرفاتی دبیر شورای اطلاع رسانی دولت، مجتبی امینی تهیه کننده سریال گاندو، جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌ها در مجلس و محمدحسین پویانفر مداح اهل بیت از جمله کسانی بودند که در همان ساعت‌های اولیه اظهار نظر گلپایگانی از خود واکنش نشان دادند.

احسان صالحی، فعال رسانه‌ای و عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت جزء نخستین کسانی بود که نسبت به اظهارنظر گلپایگانی واکنش نشان داد و در توییترش نوشت: «چند روز پس از تأکید رهبر انقلاب بر اینکه بحث بر سر حجاب نیست، امروز هاشمی گلپایگانی باز همان فایل را با راهکاری از جنس قرار دادن مردم مقابل هم، باز کرد. این موتور تولید نفرت که در ماه‌های اخیر به سود پروژه قطبی‌ساز دشمن پمپاژ کرد، طبیعی و صرفا از سر نادانی است؟ قرار نیست خاموش شود؟»

همین اظهار نظر کافی بود تا سایر افرادی هم که با طرز تفکر دبیر ستاد امر به معروف مشکل داشتند یکی یکی واکنش نشان دهند؛ مهدی عرفاتی دبیر شورای اطلاع رسانی دولت هم در واکنش به این اظهارات در صفحه شخصی خود در اینستاگرام خطاب به گلپایگانی نوشت: «بصیرت فقط در اعلام موضع نیست، گاهی در سکوت است! مواضع شما و امثال شما که عامل شکاف و دو دستگی مردم است، خود بزرگترین منکر است. لطفا خاموش!»

جالب است بدانید که این واکنش‌ها فقط به دولتی‌ها ختم نشد و مجتبی امینی تهیه کننده سریال گاندو هم در توییتی از دستگاه‌های اطلاعاتی خواست پرونده و عقبه دبیر ستاد امر به معروف را بررسی کنند و در تائید این خواسته هم نوشت: «به عنوان یک دلسوز نظام و شهروند از دستگاه‌های اطلاعاتی کشور خواهشمندم پرونده و عقبه جناب هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف را بررسی کنند.» البته نقد امینی به اینجا ختم نشد و او در ادامه صحبت هایش به این موضوع هم اشاره کرد که صحبت‌های دبیر ستاد امر به معروف که به نظر یک پروژه تولید نفرت و دوقطبی سازی مشهود است و ردپای خرابکاری و نفوذ در آن دیده می‌شود.

ماجرای انتقاد‌ها به هاشمی گلپایگانی وقتی عجیب‌تر می‌شود که پای مجلسی‌ها هم به میدان انتقاد از این مقام مسوول باز شده و جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس در این باره گفته بود: «بنده واقعا متاسف هستم که عده‌ای در شرایط امروز آب به آسیاب دشمن ریخته و اینگونه مردم را نسبت به تمام آرمان‌ها بدبین می‌کنند.»

او این را هم اضافه کرده بود که متاسفانه نان عده‌ای در بلوا و آشوب است، فرقی نمی‌کند که در کدام طرف باشند. در خوش بینانه‌ترین حالت باید بگوییم که دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر از روی نادانی این حرف را در چنین شرایطی مطرح کرده است. اما سوال این است که نظام تا کی قرار است به خاطر برخی افراد هزینه پرداخت کند؟

گلپایگانی می‌رود یا می‌ماند؟

همانطور که انتظار می‌رفت اظهار نظر بی‌موقع هاشمی گلپایگانی در مورد موضوع حجاب همان موضوعی که کوتاهی او در انجام وظایفش جامعه را به چالش جدی روبرو کرده است، با چنین واکنش‌هایی روبرو شود، اما ابهام اینجا است که آیا او همچنان کرسی دبیری ستاد امر به معروف و نهی از منکر را به عهده خواهد داشت یا مقام بالاتر که به نظر باید شخص رئیس جمهور باشد، تصمیم جدی درباره او خواهد گرفت؟!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
رز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
0
0
شک نکن ایشون یه مهره نفوذی درناراضی کردن مردمه باید حسابش رسید
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی