تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

زلنسکی: روسیه با پهپاد‌های ایرانی به اوکراین حمله کرد

زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین پس از حمله وحشیانه ارتش روسیه به کی‌یف و شهرهای دیگر اوکراین برای تلافی حمله اوکراینی‌ها به پل کریمه، اعلام کرد که روس‌ها در این تجاوز نظامی از پهپادهای ایرانی استفاده کرده‌اند.

کد خبر: ۱۳۸۵۲۴
۱۳:۵۳ - ۱۸ مهر ۱۴۰۱

زلنسکی: روسیه با پهپاد‌های ایرانی به اوکراین حمله کرد

دیدارنیوز: ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین با اشاره به پرتاب ده‌ها موشک از سوی نظامیان روسیه به شهر‌های مختلف کشورش از جمله کی‌یف مدعی شده که برخی از این حملات با پهپاد‌های ایرانی صورت گرفته است.

وی همچنین تاکید کرد که روسیه روز دوشنبه عملیات بمباران زیرساخت‌های انرژی اوکراین را آغاز کرده و قصد نابودی این کشور را دارد.

ادعای زلنسکی در باره استفاده از پهپاد‌های ایرانی برای حمله به اوکراین در حالی مطرح می‌شود که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران و دیگر مسئولان دولت در تهران پیش‌تر تحویل پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را تکذیب کرده‌اند.

اتحادیه اروپا حملات موشکی روسیه به اوکراین را محکوم کرد

بروکسل ساعاتی پس از حملات موشکی روسیه به اوکراین که به گفته کی‌یف علاوه بر خسارات فراوان چندین کشته و زخمی به جا گذاشت این حملات را محکوم کرد.

حوزپ بوزل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است که از این حملات روسیه به غیرنظامیان در اوکراین شوک زده است.

آقای بورل در توییتی با اشاره به کمک‌های نظامی تازه به اوکراین نوشت: «چنین اقداماتی در قرن بیست و یکم جایی ندارد. من این اقدامات (حملات) را به شدیدترین شکل ممکن محکوم می‌کنم. ما در کنار اوکراین هستیم. حمایت نظامی بیشتر اتحادیه اروپا در راه است.»

شلیک ۷۵ موشک به اوکراین

از سوی دیگر به گفته ارتش اوکراین چندین شهر این کشور بامداد روز دوشنبه دست کم با ۷۵ فروند موشک هدف قرار گرفته است.

والری زالوژنی، فرمانده کل ارتش اوکراین با انتشار پیامی تلگرامی تاکید کرد که ۴۱ فروند ازموشک‌های شلیک شده توسط پدافند هوایی کشورش سرنگون شده است.

وی سپی یادآور شد که روسیه از پهپاد‌های رزمی در این حملات استفاده کرده است؛ موضوعی ک رئیس جمهوری اوکراین نیز بر آن تاکید کرده است.

آخرین حملات هوایی ارتش روسیه به کی‌یف به ۲۶ ژوئن گذشته باز می‌گردد و انفجار‌های صورت گرفته در روز دوشنبه می‌تواند نوعی واکنش از سوی کرملین به تحولات نظامی در شرق و جنوب اوکراین باشد.

این حملات که پس از انفجار خودروی بمب‌گذاری شده روی پل کریمه صورت می‌گیرد به اعتقاد برخی تحلیل‌گران احتمالا نوعی انتقام جویی از سوی کرملین به این حادثه است.

گفتنی است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه شب گذشته طی سخنانی انفجار پل کریمه را «اقدامی تروریستی» خواند و انگشت اتهام را در این خصوص به سوی سرویس‌های ویژه عمل کننده تحت فرمان کی‌یف نشانه رفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی