تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

بمب‌گذاری و تیراندازی به هواپیمای ایرانی تکذیب شد

محمد محمدی بخش، رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هیچ گزارش تایید شده‌ای از تیراندازی و بمب‌گذاری در هواپیما‌های کشورمان نداشته‌ایم. درباره پرواز هواپیمایی ماهان در مسیر چین هم موضوعات و مداخلات غیر قانونی پیش آمد که براساس آیین نامه‌های موجود سریع ورود کردیم که موضوعی نبود.

کد خبر: ۱۳۸۵۲۱
۱۳:۲۰ - ۱۸ مهر ۱۴۰۱

بمب‌گذاری و تیراندازی به هواپیمای ایرانی تکذیب شد

دیدارنیوز: رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هیچ گزارش تایید شده‌ای از تیراندازی و بمب‌گذاری در هواپیما‌های کشورمان نداشته‌ایم.

محمد محمدی بخش، رییس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست خبری امروز با تکذیب هر گونه تیراندازی و بمب‌گذاری در هواپیما‌ها اظهار داشت: هیچ گزارش تایید شده‌ای از تیراندازی و بمب‌گذاری در هواپیما‌های کشورمان نداشته‌ایم. درباره پرواز هواپیمایی ماهان در مسیر چین هم موضوعات و مداخلات غیر قانونی پیش آمد که براساس آیین نامه‌های موجود سریع ورود کردیم که موضوعی نبود.

وی تاکید کرد: تمام موضوعات صنعت هوانوردی و هواپیمایی کشور باید از سوی مرجع رسمی این سازمان هواپیمایی کشور اعلام شود و نباید صحبت‌هایی که معلوم نیست با چه منبع خبری مطرح می‌شود استناد شود و مسئول پاسخگویی در باره تمام این موضوعات سازمان هواپیمایی است و اظهارات سایر افراد نباید محلی از اعراب باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش تعداد هواپیما‌های زمین‌گیر و هواپیما‌های تحریم شده، گفت: در همین چند روز گذشته ٣ فروند هواپیما‌های ٧۴٧ باری ایران تحریم شدند و دلایل تحریم این تعداد هواپیمای باری کاملا مشخص است.

وی افزود: در حال حاضر ١٧۵ ناوگان هوایی اعم از مسافری، بیزنس جت و باری در داخل کشور فعال هستند که اظهارات اخیر مبنی بر کاهش هواپیما‌های فعال به ١١۵ فروند هواپیما مربوط به بخش مسافری و هواپیما‌های ریجستری شده بوده است، اما در حال حاضر به ۵۵٠ فروند هواپیما نیاز داریم.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با تکذیب اظهارات اخیر وزیر راه‌و شهرسازی مبنی براینکه سال گذشته تعداد هواپیما‌های فعال ٧۶ فروند بوده، گفت: تعداد ناوگان هواپیما‌های فعال در مهرماه سال گذشته ۹۸ فروند بوده که امروز با اجرای نهضت تعمیر قطعات و ورود هواپیما‌های جدید دست دوم زیر ٢٠ سال، به ١٧۵ فروند هواپیما رسیده و در این مدت در تعمیر ارابه‌های فرود و تعمیر موتور هواپیما به یک جهشی دست پیدا کردیم و با سرعت بالا توانستم تعداد هواپیما‌های قابل توجهی را به سر خط بیاوریم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه روسیه از ایران درخواست معرفی دلال‌های خرید قطعات هواپیما بوده و نه تعمیر هواپیما در ایران اظهار داشت: واقعیت این است که ایران به تعمیر هواپیمای غربی از جمله ایرباس و بویینگ دست پیدا کرده و روسیه هم از ایران درخواست پشتیبانی در بخش تعمیرات داشته است. امروز ایران می‌تواند قطعات هواپیما‌های ایرباس و بویینگ را جز به جز تعمیر کند.

محمدی‌بخش همچنین درباره امنیت آسمان عبور ایران و درخواست کشور‌های مختلف برای خروج اتباع خارجی از کشورمان گفت: تایید ممیزان ایکائو از میزان ایمنی و امنیت صنعت هوانوردی در ایران شاهد بر ادعای برقراری امنیت و رعایت استاندارد‌های جهانی در ایران است. اینکه اخیرا چند کشور درخواست خروج اتباع خود از ایران داشتند منظور همان کف خیابانی‌ها هستند وگرنه ورود و خروج مسافر در ایران در حالت عادی است.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی