تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.

مقام آمریکایی: پوتین تمایلی برای مذاکره نشان نداده

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید با این ادعا که رئیس جمهور روسیه از خود هیچ گونه تمایلی برای مذاکره نشان نداده است، تصریح کرد که طرف‌های روس و اوکراین باید بتوانند با هم بنشینند و مذاکره کنند.

کد خبر: ۱۳۸۴۷۷
۱۹:۳۷ - ۱۷ مهر ۱۴۰۱

مقام آمریکایی: پوتین تمایلی برای مذاکره نشان نداده

دیدارنیوز: «جان کربی»، امروز (یکشنبه) در سخنانی گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از خود هیچ گونه تمایلی برای مذاکره با طرف اوکراینی نشان نداده است.

کربی افزود: که طرف‌های روسی و اوکراینی باید بتوانند با هم بنشینند و مذاکره کنند و راهی برای خروج از بحران به صورت صلح‌آمیز و دیپلماتیک بیابند.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید ادامه داد: ما به پیونگ یانگ گفتیم که آماده هستیم بدون پیش شرط، بر سر میز مذاکره بنشینیم.

وی تصریح کرد: ما می‌خواهیم شاهد خلع سلاح اتمی همه جانبه و قابل راستی آزمایی شبه جزیره کره باشیم.

کره شمالی دیروز دو فروند موشک بالستیک را به سمت دریای شرقی شلیک کرد.

خبرگزاری دولتی کره جنوبی (یونهاپ) به نقل از خبرگزاری مرکزی کره (KCNA) گزارش داد که آزمایش‌های موشکی کره شمالی تحت عنوان «دفاع منظم و برنامه ریزی شده از خود» انجام شده است.

در این گزارش، ضمن اشاره به اینکه آزمایشات مذکور به منظور «حفاظت از امنیت کره شمالی و منطقه در برابر تهدیدات نظامی مستقیم آمریکا» انجام گرفته، تاکید شده است که تهدیدات مذکور حداقل ۵۰ سال است که ادامه دارد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی