تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.

ادعای زاخارووا؛ منطق ناتو، کشتار و ویرانگری است

در حالی که روسیه با آغاز جنگ ویرانگر و وحشیانه علیه اوکراین، دنیای امروز را با بحران‌های متعدد سیاسی، امنیتی، اقتصادی و .. مواجه کرده، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه مدعی شد که منطق ناتو، کشتار و ویرانگری است.

کد خبر: ۱۳۸۴۳۶
۱۲:۲۸ - ۱۷ مهر ۱۴۰۱

ادعای زاخارووا؛ منطق ناتو، کشتار و ویرانگری است

دیدارنیوز: سخنگوی وزارت خارجه روسیه، "کشتار، تخریب، ویرانگری، اقدامات تحریک‌آمیز و اتهام‌زنی"‎ را "منطق جنایتکارانه" کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و هم‌پیمانان آن دانست.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در توییتی نوشت: "وزیر خارجه سابق لهستان از آمریکا برای انفجار خط لوله گاز (نورداستریم) تشکر می‌کند. اورماس رینسالو، وزیر خارجه استونی به اوکراین برای حمله به پل کریمه تبریک می‌گوید. "

او در ادامه نوشت: "لیونید اسلوتسکی، رهبر حزب دموکرات لیبرال روسیه گفت واکنش نظام اوکراین به انفجار در پل کریمه نشان می‌دهد مقامات کی‌یف در سازماندهی این حمله دست دارند. کشتار، ویرانگری، تخریب و تحریک، منطق جنایتکارانه رژیم‌های ناتو است. "

صبح روز شنبه به دنبال انفجار یک کامیون روی پل کریمه، تانکر‌های سوخت روی بخش ریلی این پل آتش گرفته و دچار حریق شدند. به دنبال آن، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه حکمی را با هدف تشدید تدابیر امنیتی برای پل کریمه امضا کرد.

در این حکم نوشته شده است: "سرویس امنیت فدرال روسیه این اختیار را پیدا می‌کند تا به سازماندهی و هماهنگی تدابیر محافظتی برای گذرگاه حمل و نقل تنگه کرچ، پل انرژی برای شبکه برق میان فدراسیون روسیه و شبه جزیره کریمه و خط لوله انتقال گاز اصلی بین کریمه و منطقه کراسنودار در جریان عملیات خود بپردازد. "

طبق محتوای این حکم، این کار با هدف تقویت تاثیر تدابیر محافظتی برای گذرگاه حمل و نقل، پل انرژی و خط لوله انتقال گاز در تنگه کرچ صورت می‌گیرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی