تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

درخواست برنده نوبل ادبیات؛ به اعتراض‌ها علیه مکرون بپیوندید

برخی از روشنفکران فرانسوی از جمله آنی ارنو، برنده جایزه نوبل ادبیات از مردم خواستند به اعتراضات برنامه‌ریزی شده علیه امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه برای هفته آینده بپیوندند.

کد خبر: ۱۳۸۴۳۲
۱۱:۴۵ - ۱۷ مهر ۱۴۰۱

درخواست برنده نوبل ادبیات؛ علیه مکرون اعتراض کنید

دیدارنیوز: گروهی از روشنفکران فرانسوی از جمله آنی ارنو، برنده جایزه نوبل ادبیات روز یکشنبه ۹ اکتبر (۱۷ مهر) از مردم خواستند به اعتراضات برنامه‌ریزی شده برای هفته آینده بپیوندند. آن‌ها امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه را متهم کردند که به اندازه کافی برای مواجهه با هزینه‌های بالای زندگی تلاش نمی‌کند.

این گروه متشکل از ۶۹ نفر از جمله نویسندگان، کارگردانان سینما و اساتید دانشگاه هستند که در روزنامه «ژورنال دو دیمانش» گفتند: «امانوئل مکرون از تورم برای افزایش شکاف ثروت، افزایش درآمد سرمایه و به ضرر بقیه استفاده می‌کند.»

در این متن آمده است که دولت به اندازه کافی تلاشی برای مبارزه با قیمت‌های فزاینده انرژی انجام نداده است. آن‌ها دولت را متهم کردند که از افزایش مالیات بر شرکت‌هایی که با افزایش تورم سود‌های بادآورده به دست آورده‌اند خودداری کرده است.

تورم در سال جاری در فرانسه در پی جنگ اوکراین به مانند کشور‌های دیگر اروپایی افزایش یافته است با این حال این نرخ در فرانسه در مقایسه با کشور‌های منطقه یورو پایین‌ترین نرخ بوده است.

امضا کنندگان این بیانیه همچنین خواستار پیوستن مردم به راهپیمایی اعتراضی برنامه ریزی شده گروه‌های چپ برای ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر) شدند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی