تیتر امروز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.

ناآرامی‌ها در تهران؛ از حضور نیروهای امنیتی تا تجمع در نارمک، پونک و سعادت‌آباد

ناآرامی‌های اخیر در تهران و سایر شهرها باوجود ادعای برخی مسوولان درباره اتمام آنچه آنها «اغتشاش» خوانده‌اند، همچنان در پایتخت ادامه دارد و باعث حضور گسترده نیروهای امنیتی در نقاط مختلف از جمله اطراف مراکز دانشگاهی چون دانشگاه تهران و صنعتی شریف شده است.

کد خبر: ۱۳۸۴۰۵
۱۸:۵۸ - ۱۶ مهر ۱۴۰۱

ناآرامی‌های پراکنده در تهران؛ از حضور نیروهای امنیتی تا تجمعات در نارمک، پونک و سعادت‌آباد

دیدارنیوز: با وجود تاکید مسوولان و مقامات رسمی کشور بر پیگیری مطالبات تجمعات اخیر، امروز تهران دومین شنبه ناآرام خود را تجربه کرد.

ایسنا نوشت: در پی فراخوان‌های صورت گرفته در فضای مجازی مبنی بر برگزاری تجمعاتی در محلات تهران از پیش از ظهر امروز (شنبه ۱۶ مهر) نیرو‌های انتظامی و امنیتی به صورت گسترده در برخی خیابان‌های تهران خصوصا در اطراف مراکز دانشگاهی از جمله دانشگاه تهران و صنعتی شریف استقرار یافته و رفت‌وآمد‌های صورت گرفته را تحت کنترل قرار دادند.

این هفته دانشگاه شریف همچنان به صورت غیرحضوری به فعالیت ادامه می‌دهد و اساتید دانشگاه نیز تحصن امروز خود را به دلیل جلوگیری از «سوءاستفاده بیگانه‌ها» لغو کرده بود.

فراخوان امروز مربوط به ساعت ۱۱ بود که از حوالی ساعت ۱۱ و نیم و همزمان با از حالت معمول خارج شدن رفت‌وآمدها، حضور نیرو‌های امنیتی نیز پررنگ‌تر شد و سعی در پراکنده کردن تجمع کنندگان داشتند.

محله فلاح تهران، نارمک، پونک، شهرک غرب، سعادت آباد، مترو شریف، لاله‌زار، خیابان انقلاب، ناصر خسرو و ... از جمله محلاتی بودند که در آن تجمعات پراکنده و محدود شکل گرفت و در برخی مناطق از جمله محله نارمک برخی تجمع کنندگان نسبت به تخریب اموال عمومی ازجمله حفاظ آهنی خطوط بی آر تی، تابلو‌های راهنمایی و آتش زدن سطل‌های زباله اقدام کردند و در برخی موارد از جمله در محله بازار تهران حتی به این نیز بسنده نکرده و نسبت به آتش زدن کیوسک نیروی انتظامی اقدام کردند.

در برخی محلات از جمله بازار تجریش، لاله زار و حتی بازار تهران اکثر مغازه‌ها تعطیل بود که علت آن از سوی برخی کسبه بیم از تخریب عنوان شد.

ایسنا در ادامه این گزارش مدعی شد: این دومین شنبه ناآرام تهران است که البته از هفته گذشته میزان تجمعات کاهش یافته و روندی فرسایشی به خود گرفته است.

به گزارش دیدارنیوز، تجمعات و ناآرامی‌های اخیر در کشور پس از درگذشت ناگهانی مهسا امینی، دختر جوان کردستانی در گشت ارشاد شعله‌ور شد و در سراسر ایران گسترش یافت و با حضور ایرانیان خارج از کشور همچنان ادامه دارد. در دانشگاه‌ها هم جو ملتهبی ایجاد شده و هفته گذشته در دانشگاه شریف درگیری‌هایی بین دانشجویان و نیروهای امنیتی رخ داد که با واکنش فعالان سیاسی و اجتماعی و نماینده مجلس همراه بود که خواهان برخورد محترمانه و بدور از خشونت با دانشجویان شده بودند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی