تیتر امروز

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

استقلال - فولاد؛ اوج حساسیت!

با توجه به شکست پرسپولیس برابر تراکتور در هفته هفتم لیگ برتر و کم شده فاصله مدعیان صدر جدولی، دیدار امروز استقلال و فولاد در ورزشگاه آزادی تهران حساسیت زیادی خواهد داشت.

کد خبر: ۱۳۸۳۴۹
۱۱:۰۲ - ۱۵ مهر ۱۴۰۱

استقلال - فولاد؛ اوج حساسیت!

استقلال - فولاد؛ اوج حساسیت!

دیدارنیوز: استقلال و فولاد در دیداری حساس از هفته هشتم به مصاف هم می‌روند.

در اولین بازی از دیدار‌های روز جمعه ۱۵ مهر و در چارچوب رقابت‌های هفته هشتم لیگ، از ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی بدون حضور تماشاگر استقلال میزبان فولاد خوزستان است. استقلال و فولاد از مدعیان جدی قهرمانی در این دوره محسوب می‌شوند. به بهانه این تقابل ۱۱ نکته مهم این بازی مرور شده است.

۱- استقلال با ۱۴ امتیاز، هم امتیاز با پرسپولیس صدرنشین، در رده دوم جای دارد. استقلال شانس صدرنشینی در این هفته را دارد و در بدترین شرایط، به رده پنجم سقوط می‌کند.

۲- فولاد که یک بازی معوقه دارد در انتهای هفته هفتم با ۱۰ امتیاز در جایگاه ششم قرار داشت. فولاد در پایان این هفته می‌تواند به رده سوم صعود کند و یا تا رتبه نهم پایین بیاید.

۳- استقلال در ۶ هفته اخیر به ۴ پیروزی و ۲ تساوی دست یافته است. این تیم در ۲ هفته گذشته ۵ گل زده است. فولاد هم در ۶ دیداری که انجام داده به ۴ تساوی و ۲ پیروزی رسیده است. فولاد یکی از ۳ تیم بدون شکست لیگ است. آخرین باخت فولاد به هفته بیست و هفتم فصل قبل باز می‌گردد که استقلال با غلبه بر این تیم قهرمان لیگ شد.

۴- بر اساس آمار «متریکا»، استقلال یکی از بهترین تیم‌های لیگ در زمینه مالکیت توپ و فوتبال تهاجمی است. این تیم در مالکیت توپ، شوت، شوت در چارچوب، پاس و دریبل موفق جزو ۳ تیم برتر لیگ است. فولاد با ۲ گل خورده و ۵ کلین‌شیت بهترین آمار دفاعی را در لیگ این فصل دارد. حریفان این تیم در هر بازی به طور متوسط امیدگل ۰.۴۴ داشته‌اند و کمتر از هر تیمی به رقبا موقعیت داده است.

۵- فولاد با ۱۹ شکست مقابل استقلال و دریافت ۵۴ گل به هیچ تیمی بیشتر از این نباخته و از هیچ تیمی بیشتر از این گل نخورده است. فولاد در ۳ تقابل اخیر برابر استقلال مغلوب شده است و در حال حاضر برابر هیچ تیمی روندی بدتر از این ندارد.

۶- تقابل‌های اخیر دو تیم به میزبانی استقلال بسیار کم گل بوده و ۶ بازی آخر به طور میانگین تنها ۰.۸۳ گل در هر بازی داشته است. استقلال در این ۶ بازی فقط یک گل خورده است. فولاد از لیگ چهاردهم در تهران موفق به پیروزی برابر استقلال نشده است.

۷- رضا عنایتی با ۶ گل، بهترین گلزن تقابل استقلال و فولاد است. رضا نوروزی با ۵ و آرش برهانی با ۴ گل دوم و سوم هستند. در ترکیب فعلی دو تیم ۶ بازیکن سابقه گلزنی در این مسابقه را دارند، ولی بازیکنی بیشتر از یک گل نزده است.

۸- کوین یامگا با نمره ۷.۱۰ بهترین بازیکن استقلال و پنجمین بازیکن برتر لیگ است. در ترکیب فولاد، موسی کولیبالی، مدافع با تجربه این تیم با نمره ۶.۹۴ بهترین عملکرد را در این فصل داشته است. یامگا با ۳ گل بهترین گلزن استقلال در این فصل است. فولاد در این دوره ۴ گل زده که این ۴ گل توسط ۴ بازیکن مختلف به ثمر رسیده است.

۹- دراماتیک‌ترین بخش تقابل این فصل استقلال و فولاد، رویارویی وریا غفوری با تیم سابق خود است. این بازیکن که کاپیتان محبوب آبی‌ها بود و با این تیم جام قهرمانی را بالای سر برد در پایان فصل علی‌رغم میل باطنی از این تیم جدا شد و به فولاد خوزستان پیوست. در ترکیب فعلی دو تیم بازیکنان مشترک زیادی دیده می‌شوند. آرش رضاوند، آیاندا پاتوسی، رضا میرزایی، عارف غلامی، زبیر نیک‌نفس، صالح حردانی و عارف آقاسی سابقه بازی در تیم مقابل را دارند.

۱۰- عارف غلامی از ترکیب استقلال در این مسابقه کنار گذاشته شده و به جز آن، آرمان رمضانی و محمدحسین زواری به دلیل مصدومیت غایب خواهند بود.

۱۱- حمید حاج‌ملک داور این مسابقه خواهد بود. این داور که از لیگ یازدهم سابقه قضاوت در لیگ برتر را دارد برای نخستین بار جدال استقلال و فولاد را قضاوت خواهد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی