تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

موافقان و مخالفان زاهدی‌وفا؛ پاکدست و توانمند است/ چرا خانم ایشان برای زایمان به ایران نیامد؟

پس از دفاع سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری از زاهدی‌وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس، نمایندگان موافق و مخالف درباره عملکرد او به صحبت پرداختند.

کد خبر: ۱۳۸۲۵۱
۱۰:۴۵ - ۱۲ مهر ۱۴۰۱

موافقان و مخالفان زاهدی‌وفا؛ پاکدست و توامند است/ چرا خانم ایشان برای زایمان به ایران نیامد؟

دیدارنیوز: نماینده مردم تهران گفت: من به صلاحیت و توانمندی آقای زاهدی وفا شهادت می‌دهم و به علاوه نسبت به شرایط هم هشدار می‌دهم.

الیاس نادران، نماینده مردم تهران در مجلس، به عنوان اولین نماینده موافقِ وزارت زاهدی‌وفا گفت: در مورد آقای زاهدی وفا نکاتی وجود دارد که برجستگی ایشان را برای احراز پست وزارت ثابت می‌کند. اول اینکه من تأکید می‌کنم که دعوای خانوادگی بر سر ارث و میراث را نباید در مجلس بدونِ نظر دستگاه قضا و تائید نهاد‌های اطلاعاتی بیان کرد که در این صورت نسبت به صلاحیت دولت و شخص رئیس‌جمهور مسئله‌سازی می‌شود.

وی گفت: اگر ایشان آدم فقیری بودند، آن وقت صلاحیت داشتند؟ ما باید به شخصیت فردی ایشان توجه داشته باشیم. ایشان انسان پاکدست و متواضعی هستند. ضمن اینکه در کمیسیون اصل ۹۰ ادعا‌های مطرح شده از سوی نماینده قبل تائید نشده است.

نادران بیان کرد: من نزدیک به ده سفر با ایشان بودم و شهادت می‌دهم که هم ایشان و هم خانواده‌ی ایشان انسان‌های متواضعی هستند و نشانی از منش سرمایه‌دارانه در ایشان نیست. همه این‌ها ارزش است؛ نباید جوری گزارش بدهیم که انگار همه دستگاه‌ها خواب بوده‌اند و ما توانستیم گزارش صحیح به دست آوریم.

این نماینده موافق ادامه داد: نکته دیگر این است که ما باید شرایط اجتماعی کشور را درک کنیم. در دنیا همت بر این است که شکاف‌های اجتماعی را به کشور ما تحمیل کنند. رأی ندادن به آقای زاهدی وفا با توجه به تأئیدیه رییس‌جمهور به این موضوع دامن می‌زند؛ بنابراین تاکید می‌کنم که باید ملاحظات عمومی و کلی کشور را درک کرد. ما نباید دو گانگی و دوقطبی‌سازی را به جامعه منتقل کنیم.

نادران افزود: ایشان فارغ التحصیل دانشگاه امام صادق هستند و تحصیلات خود را در کانادا تکمیل کردند. من بیش از بیست سال ایشان را می‌شناسم و شهادت می‌دهم به لحاظ دیدگاهی و توانمندی در دفاع از منافع ملی خط اعتدلال را رعایت می‌کنند.

وی تصریح کرد: ایشان می‌توانست در مورد یکسری اهداف دست‌نیافتنی صحبت کند و برنامه‌ی خود قرار دهد و بعد هم کار خود را انجام دهد، اما ایشان واقع‌بینانه به موضوع نگاه کردند. ضمن اینکه باید توجه کنیم مشکلات کشور تنها به دست یک وزیر حل نمی‌شود، همه مجموعه باید کمک کنند. حل مسئله اشتغال ماموریت یک وزارتخانه نیست.

نادران در مورد تعامل زاهدی وفا با نمایندگان مجلس گفت: ایشان در مورد علت‌عدم حضورشان در مجلس در زمان سرپرستی گفتند برای اینکه شائبه‌ی لابی‌گری به وجود نیاید در مجلس حضور پیدا نکردم که بعد از گرفتنِ پست وزارت اوضاع تغییر می‌کند و تعامل بیشتری با مجلس خواهند داشت.

وی گفت: نمایندگان دقت کنند ایشان اقتصاددان باتجربه و با سابقه مدیریت هستند، باید به ایشان کمک کنیم تا این مسئولیت برعهده بگیرند.

نادران گفت: دولت در آستانه تدوین بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه است. اگر در این برنامه‌ها امور مربوط به بازنشستگان و صندوق‌ها و اشتغال و… به دلیلِ نبودِ وزیر بر سر این وزارتخانه نادیده گرفته شود، مسئول انباشته شدنِ مطالبات را چه کسی بر عهده می‌گیرد؟

وی تاکید کرد: من به صلاحیت و توانمندی ایشان شهادت می‌دهم و به علاوه نسبت به شرایط هم هشدار می‌دهم.

زاهدی وفا در کانادا درس خوانده، اما حال کار کردن ندارد!

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی کار و رفاه امور اجتماعی گفت: آقای زاهدی وفا در کانادا درس خوانده و تحصیل کرده است، اما حال برای کار کردن ندارند ایشان به سفر‌های شهرستان می‌رفتند حالی برای کار کردن نداشتند. آقای زاهدی وفا وزارت کار را برای آزادگان و پا برهنه‌گان بگذارید.

حسن نوروزی در مخالفت با مهدی زاهدی وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در رابطه وقایع اخیر فصل الخطاب ما بیانات مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: همکاران عزیز وزارت کار و رفاه امور اجتماعی یک وزرات خانه بزرگ است که ۴۰ درصد اقتصاد را در درست دارد، ۶۵ درصد از کشور تحت پوشش بیمه اجتماعی است و ۲۵ درصد از اقتصاد کشور در درون این وزارت خانه است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: آقای نادران فرمودند نهاد‌های مراجع صلاحیت ایشان را بررسی کردند. همان نهاد‌ها بیایند رای دهند، ما مجلس هستیم.

وی ادامه داد: آقای زاهدی وفا در کانادا درس خوانده و تحصیل کرده است، اما حال برای کار کردن ندارند ایشان به سفر‌های شهرستان می‌رفتند حالی برای کار کردن نداشتند. آقای زاهدی وفا وزارت کار را برای آزادگان و پابرهنه‌گان بگذارید. چرا رای فراکسیون اکثریت انقلاب را نمی‌گویید؟ چرا خبرگزاری دولت اعلام کرد در فراکسیون انقلاب اکثریت به ایشان رای دادند؟

نوروزی گفت: وقتی می‌گویم آیت الله رئیسی ایشان بچه یتیمی بودند که درس خواندند و طلبه شدند. گفتند ایشان ۲۴ قطعه زمین و خانه دارند و ۳ الی ۴ هزار میلیارد، ایشان گفتند هزار میلیارد است و من در خانه‌ها سرایدار هستم، آقای زاهدی وفا یکی از این خانه‌ها را برای سرایداری به ما بدهید!

این نماینده مجلس ادامه داد: آقای نادران شما آسمان را می‌خواستید به خاطر ۴ آپارتمان آقای اوجی به زمین بیاورید! حال، چون ایشان به موکب شما آمده‌اند رای دهیم؟! آقایان کانادا مستعمره آمریکا است چه کسی به ایشان اجازه داده‌اند آنجا تدریس کند؟ مگر می‌شود بدون امضای آمریکا آنجا تدریس کند؟

نوروزی گفت: می‌گویند رای می‌دهیم بعدا می‌اندازیم چرا روزه شک دار می‌گیرید؟ آقای زاهدی شما می‌گویید غنای جامعه به مال است و این یعنی اقتصاد امپریالیستی است.

وی بیان کرد: آیت الله مهدوی کنی و دانشگاه امام صادق بر سر ما جا دارد، اما فرزندان ایشان در کانادا به دنیا آمدند قانون این کشور به کمیت جمعیت است، آیا دختران ایشان می‌توانند بگویند ما کانادایی هستیم؟ ایشان که دانشجوی متمولی بودند چرا خانم ایشان برای زایمان به ایران نیامدند؟ ایشان گفتند سابقه ایثارگری ندارند، اما می‌خواستند یک چیزی بیاورند!

زاهدی وفا روحیه تعاملی ندارد

مهدی عسگری نماینده کرج در مجلس در جلسه صحن علنی امروز و در مخالفت با زاهدی وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به حوادث و ناآرامی اخیر با بیان اینکه اگر قطعه قطعه شویم اجازه تجزیه ایران عزیز، مقتدر و مستحکم را نخواهیم داد، درخصوص وزیر پیشنهادی گفت: میز وزرات برای هر کسی مناسب نیست، باید یقین پیدا کنیم فرد معرفی شده شایستگی لازم برای تصدی وزارت کار را دارد. شخصیت حقیقی و علمی آقای زاهدی‌وفا محترم است، اما بحث ما احراز صلاحیت برای وزارت است.

وی خاطرنشان کرد: مجلس در بحث تعامل وزرای این دولت با مجلس تجربه خوبی ندارد و باید مراقب باشیم که این تجربه تکرار نشود.

عسگری با اشاره به صحبت‌های توسلی مخالف پیش از خود، عنوان کرد: من درباره شبهات قضاوت نمی‌کنم، اما طرح همین شبهات زیبنده وزیر دولت عدالت و مردم نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه «وزارت کار، وزارت مردم و ضعفا و طبقات مختلف مردم است» تصریح کرد: بیش از ۴۰ میلیون نفر درگیر وزارت کار هستند و ماموریت‌های این وزارتخانه اقشار عزیزی مثل کارگران و بازنشستگان را دربرمی‌گیرد؛ لذا باید وزیر کار به لحاظ تیپ شخصیتی برون‌گرا باشد که ما چنین چیزی را از آقای زاهدی‌وفا ندیدیم.

وی در ادامه اظهار داشت: آقای زاهدی‌وفا در طول مدت سرپرستی در کمیسیون مربوطه حضور پیدا نکرده است، در حالی که باید مشکلات با تعامل مجلس حل شود؛ وزارت کار برای حل مسائلش به تعامل با مجلس و ارکان نظام نیاز دارد که آقای زاهدی وفا چنین روحیه‌ای ندارد.

عسگری ابراز داشت: برنامه‌های آقای زاهدی‌وفا برای اداره این وزارتخانه ضعیف است و ایشان نتوانسته به عنوان کسی که سه ماه سرپرست وزارت کار بوده برنامه جامعی برای تصدی این وزارتخانه ارائه کند.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی