تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

نماینده مجلس: اعتراض حق قانونی مردم است

علی اصغر خانی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی پس از ناآرامی‌های اخیر در کشور به دلیل فوت مهسا امینی، می‌گوید اعتراض حق قانونی مردم است و دولت وظیفه دارد مطالبات مردم را بشنود.

کد خبر: ۱۳۸۱۷۷
۰۹:۵۰ - ۱۱ مهر ۱۴۰۱

نماینده مجلس: اعتراض حق قانونی مردم است

دیدارنیوز: یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: دولت وظیفه دارد مطالبات مردم را بشنود و تا جای ممکن در جهت تحقق آن گام بردارد، اما مردم نیز باید آگاه باشند تا دشمن از مطالبات آن‌ها سواستفاده نکند.

علی اصغر خانی، با تاکید بر ضرورت پذیرش اعتراض‌های قانونی و ایجاد بستر‌های آن، بیان کرد: بالاخره مردم بعضا انتقاد‌ها یا مطالباتی دارند که انتظار تحقق آن را دارند. برخی از سیاست‌ها ممکن است با مطالبات بخشی از مردم همخوانی نداشته باشد و جمعی از مردم ممکن است نظر مخالفی نسبت به سیاست‌های دولت داشته باشند. این حق قانونی مردم است که ما به آن‌ها فرصت دهیم تا حرف ها، مطالبات و نظرات خود را بیان کنند.

قطعا همه تصمیمات دولت‌ها درست نیست

وی در ادامه اظهار کرد: ما در ایران به مطالبات مردم احترام می‌گذاریم و معتقد هستیم که نباید نظرات مردم را نادیده گرفت. قطعا همه تصمیمات دولت‌ها درست نیست و برخی از روش‌ها ممکن است غلط باشد. ما باید در مسیری گام برداریم که رضایت مردم حاصل شود و مشکلات مردم را حل کنیم. اما اینکه بعضا اعتراض‌ها و مطالبات مردم به خشونت تبدیل شده و به اموال عمومی که متعلق به خود مردم است آسیب وارد می‌شود شرایط متفاوت است.

نمانیده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بیان مطالبات حق قانونی مردم است و باید مسیر قانونی خود را طی کند، تصریح کرد: دولت باید مطالبات به حق مردم را بشنود و در حد توان خود در راستای تحقق آن گام بردارد. مردم نیز باید مراقبت کنند تا کسانی که این کشور را دوست ندارند و خواستار پیشرفت و وحدت کشور نیستند از مطالبات آن‌ها سوءاستفاده نکنند و دست به خشونت، آسیب و تخریب نزنند که این رویه در هیچ جای دنیا قابل قبول نیست.

هیچ فرهنگی پذیرای خشونت برای مطرح کردن مطالبات نیست

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه تاکید کرد: در هر فرهنگ و ایدئولوژی کسی نمی‌پذیرد که برای تحقق مطالبات مسیر خشونت انتخاب شود. هم مجلس و هم دولت و هم مردم باید کمک کنند تا بستری قانونی مناسب برای شنیده شدن صدای مطالبات مردم فراهم شود. یک کار گروهی باید در این زمینه شکل بگیرد. نمایندگان مجلس نیز نباید حرف خود را بزنند بلکه باید حرف مردم و مطالبات مردم را دنبال کنند. اگر ما حرف خودمان را بزنیم در حق مردم خیانت کرده ایم. مجلس، دولت و مردم باید یکدیگر را درک کنند. اگر یکدیگر را درک نکنیم دیگران از شرایط سوءاستفاده می‌کنند. این واضح است که سایر کشور‌ها خوبی ما را نمی‌خواهند.

خانی در پایان افزود: هیچ کشوری منافع خود را به منافع کشور دیگری نمی‌فروشد حتی کشور‌هایی که روابط خوبی باهم دارند زمانی که پای منافع ملی‌شان وسط بیاید دوست خود را فراموش می‌کنند. افرادی که از اغتشاشات دفاع می‌کنند دشمن همه ما هستند. ما باید به این موضوع دقت لازم را داشته باشیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی