تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
آمریکا تاکنون قادر به اتخاذ تصمیم واقع بینانه نبوده است

امیرعبداللهیان: جمهوری اسلامی مهارت لازم برای مقابله با مداخله‌گری را دارد

امیرعبداللهیان، وزیر خارجه در دیدار با همتای کوبایی خود گفت: جمهوری اسلامی ایران مهارت لازم را در مهار و مقابله با مداخله گری خارجی و سوء استفاده از احساسات مردمی دارد.

کد خبر: ۱۳۷۹۳۷
۲۱:۲۶ - ۰۴ مهر ۱۴۰۱

امیرعبداللهیان: جمهوری اسلامی مهارت لازم برای مقابله با مداخله‌گری را دارد

دیدارنیوز: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با همتای کوبایی‌اش در نیویورک دیدار کرد.

امیرعبداللهیان در حاشیه نشست مجمع عمومی در نیویورک با برونو رودریگز وزیرخارجه کوبا ملاقات و درباره موضوعات مورد علاقه فی مابین از جمله مناسبات دوجانبه، تحولات بین المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان با مرور اخرین روند تحولات در روابط دوجانبه جمهوری اسلامی ایران با کشور دوست کوبا خصوصا در زمینه همکاری تولید واکسن بر لزوم پیگیری و اجرای تمامی توافقات فیمابین تاکید نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان، اقدام کشور‌های غربی در توسل به شیوه‌های گوناگون برای مداخله در امور داخلی کشور‌ها از جمله ایران و کوبا به بهانه‌های مختلف و تحریک احساسات مردم را محکوم کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران مهارت لازم را در مهار و مقابله با این گونه مداخله گری خارجی و سوء استفاده از احساسات مردمی دارد.

امیرعبداللهیان با اشاره به اخرین تحولات در زمینه برجام گفت چنانچه دولت امریکا اراده‌ای برای اتخاذ تصمیم داشته باشد، حصول توافق دور از دسترس نخواهد بود، اما آمریکا تاکنون قادر به اتخاذ تصمیم واقع بینانه نبوده است. ما میز مذاکره را ترک نخواهیم کرد دیپلماسی بخوبی کار می‌کند.

وزیر خارجه کوبا نیز در این ملاقات بر عزم و اراده رهبری کشور متبوعش برای توسعه مناسبات با ایران تاکید کرد. همچنین ضمن حمایت از افزایش تماس‌ها و سفرها، وی با دعوت از وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به هاوانا و گفتگو در خصوص گسترش مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای، بر موضع حمایتی کشورش از ایران در تعمیق بخشیدن به همکاری‌ها در حوزه‌های گوناگون و مسایل منطقه‌ای و بین المللی تاکید کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی