تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

یورونیوز: بازیکنان تیم‌ملی پس از انتقادها اینستاگرام خود را «سیاه» کردند

بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان پس از ناآرامی‌های اخیر در ایران به دلیل فوت مهسا امینی در گشت ارشاد تهران و اعتراض شدید عموم مردم به این اتفاق، صفحات اینستاگرامی خود را سیاه کردند.

کد خبر: ۱۳۷۸۱۹
۱۰:۴۸ - ۰۲ مهر ۱۴۰۱

یورونیوز: بازیکنان تیم‌ملی پس از انتقادها اینستاگرام خود را «سیاه» کردند

دیدارنیوز: تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار تدارکاتی خود پیش از آغاز جام جهانی فوتبال با سرمربی‌گری کارلوس کی‌روش موفق شد تیم قدرتمند اروگوئه را شکست دهد، اما بازیکنان ایرانی توجهی به اعتراضات سراسری در ایران نداشتند و بدون ابراز همدردی با آنچه در خیابان‌های کشور می‌گذرد پا به میدان مسابقه گذاشتند.

تیم ملی ایران جمعه شب در اتریش در حالی به مصاف اروگوئه رفت که ملی‌پوشان بار دیگر کارلوس کی‌روشِ سرمربی پرتغالی را روی نیمکت تیم ملی می‌دیدند. پس از آنکه فدراسیون فوتبال ایران تصمیم گرفت با دراگان اسکوچیچ کروات قطع همکاری کند، مهدی تاج بار دیگر مرد پرتغالی را برای هدایت تیم ملی فرخواند. اروگوئه در این دیدار با تمام ستارگان بین‌المللی خود حاضر شده بود تا بتواند خود را برای برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ بیشتر آماده کند.

این بازی در حالی برگزار می‌شد که جو ملتهب در خیابان‌های شهر‌های مختلف ایران موجب شده بود تا بسیاری منتظر واکنش احتمالی فوتبالیست‌های تیم ملی در قبال این اتفاقات باشند. این انتظار البته بی‌فایده بود و حتی هیچ یک از بازیکنان تیم با مچ‌بند و یا دست‌بند مشکی و یا علامتی که نشانی از همدردی آن‌ها با اتفاقات درون کشور می‌گذرد به میدان نیامد.

ایران در این مسابقه توانست با گل دقیقه ۷۹ مهدی طارمی که روی پاس زیبای کریم انصاری‌فرد به ثمر رسید مسابقه را با نتیجه ۱-۰ به سود خود به پایان برساند. قرمزپوشان ایرانی با ارائه نمایشی منظم به ویژه در دفاع اجازه ندادند تا حریف قدرتمندشان که با تمام ستارگان خود همچون لوئیس سوآرز به میدان آمده بود، موقعیت چندانی روی دروازه آن‌ها ایجاد کند و در نهایت مسابقه با همان تک گل ستاره پورتو به سود ایران به پایان رسید.

افزایش انتقادات از بازیکنان تیم ملی پس از این بازی به ویژه در فضای مجازی باعث شد تا بالاخره آن‌ها تصمیم بگیرند تصویر صفحات کاربری خود را در اینستاگرام به رنگ مشکی تغییر دهند. اقدامی که احتمالا برای پاسخ به نارضایتی‌ها و اعتراضات مردمی صورت گرفته است.

بازیکنان تیم ملی که برای اردوی تدارکاتی خود به اتریش سفر کرده‌اند ۴ روز دیگر یعنی سه‌شنبه ۲۷ سپتانبر دومین مسابقه دوستانه خود را در این اردو با تیم ملی سنگال برگزار خواهند کرد. تیم قدرتمند سنگال که قهرمان آفریقا است در جام جهانی هم حضور دارد و بازی مقابل این تیم می‌تواند محکی جدی برای آمادگی بازیکنان تیم ملی ایران به شمار رود.

یورونیوز: بازیکنان تیم‌ملی پس از انتقادها اینستاگرام خود را «سیاه» کردندیورونیوز: بازیکنان تیم‌ملی پس از انتقادها اینستاگرام خود را «سیاه» کردندیورونیوز: بازیکنان تیم‌ملی پس از انتقادها اینستاگرام خود را «سیاه» کردندیورونیوز: بازیکنان تیم‌ملی پس از انتقادها اینستاگرام خود را «سیاه» کردندیورونیوز: بازیکنان تیم‌ملی پس از انتقادها اینستاگرام خود را «سیاه» کردند

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی