تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

واکنش‌های جهانی به فوت مهسا امینی؛ از درخواست آلمان تا ادای احترام شیلی

پس از درگذشت غم‌انگیز مهسا امینی در گشت ارشاد تهران که با واکنش‌های خشمگینانه و گسترده در خیابان‌ها، دانشگاه‌ها و فضای مجازی کشورمان مواجه شده، برخی مقامات کشورهای خارجی از جمله آلمان، شیلی و فرانسه خواستار رعایت حقوق زنان در ایران شده‌اند.

کد خبر: ۱۳۷۷۴۹
۱۳:۴۶ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۱

واکنش‌های جهانی به فوت مهسا امینی؛ از درخواست آلمان تا ادای احترام شیلی

دیدارنیوز: پس از گذشت چهار روز از جان باختن مهسا (ژینا) امینی، با گسترش تجمعات اعتراضی در ایران و همزمان با برگزاری اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک آمریکا، مقامات بین المللی با اشاره به جان‌باختن مهسا امینی بر لزوم احترام به حقوق زنان ایران و حق‌خواهی آنان تاکید کردند.

آنالینا بائربوک، وزیر خارجه آلمان روز سه شنبه ۲۰ سپتامبر در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در شهر نیویورک ایالات متحده از مقامات ایران خواست صدای زنان ایرانی که برای دست‌یابی به حقوق اولیه خود دست به اعتراض زده‌اند را بشنوند. او گفت: «حرف آن‌ها باید شنیده شود. زیرا این زنان خواهان حقوقی هستند که هر فردی باید آن را داشته باشد.»

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه نیز پس از گفتگو با ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل گفت که در این دیدار بر احترام به حقوق زنان در ایران تاکید کرده است.

گابریل بوریچ، رئیس جمهوری شیلی، در هنگام سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به مهسا امینی ادای احترام کرد خواستار پایان دادن به سوء استفاده قدرتمندان از جایگاه خود در سراسر جهان شد.

ملانی ژولی، وزیر خارجه کانادا نیز در حاشیه همین اجلاس در نیویورک خواستار بررسی کامل اقدامات ایران در رابطه با کشته‌شدن مهسا امینی شد.

ندا النشیف، سرپرست کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت: «مرگ فجیع مهسا امینی و اتهامات مربوط به شکنجه و بدرفتاری با او باید به سرعت، بی طرفانه و به طور موثر توسط یک مقام مستقل و صالح بررسی شود.»

منبع: یورونیوز

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی