تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
چادرها برپا شد؛ مطالبات روی زمین ماند
گزارش تکمیلی دیدارنیوز سه روز بعد از حریق گسترده امامزاده ابراهیم

چادرها برپا شد؛ مطالبات روی زمین ماند

دیدارنیوز در گفت‌وگو با یکی از ساکنین بومی امامزاده ابراهیم از حال و هوای این روزهای منطقه آتش گرفته پرسیده؛ که می‌خوانید.

«ایلان ماسک» به دنبال معافیت تحریمی برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای در ایران

ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد جهان که چندی پیش با ماجرای جنجالی خرید توییتر و انصرافش از این اقدام حسابی جنجال به پا کرده بود، رسما در توییتی اعلام کرد که به دنبال دریافت معافیت تحریمی ایالات متحده برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران است.

کد خبر: ۱۳۷۶۷۶
۱۳:۱۵ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۱

«ایلان ماسک» به دنبال معافیت تحریمی برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای در ایران

دیدارنیوز: اینترنت ماهواره‌ای ایلان ماسک ماه‌هاست که در کشور‌های دیگر در دسترس مردم قرار گرفته و مردم می‌توانند تجهیزات آن را خریداری کنند، اما از همان زمان عرضه این اینترنت گمانه زنی‌هایی برای ورود آن به ایران وجود داشت. به تازگی موسس شرکت تسلا اعلام کرده اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را وارد ایران می‌کند.

درخواست معافیت تحریمی برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای در ایران جواب می‌دهد؟

به گفته ماسک قرار است برای عرضه تجهیزات استارلینک خواستار لغو تحریم‌های ایالات متحده آمریکا شود، اما آیا این خواسته ماسک به نتیجه خواهد رسید؟ روز گذشته موسس شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس در پاسخ به یکی از کاربران ایرانی مبنی بر ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای در ایران در توییتر بیان داشت: استارلینک در این زمینه خواستار معافیت از تحریم‌های ایران خواهد شد.

«ایلان ماسک» به دنبال معافیت تحریمی برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای در ایران

طی روز‌های اخیر و در پی فوت مهسا امینی، اعتراضات گسترده‌ای در برخی از شهر‌های کشور به راه افتاده و مردم خواستار لغو حجاب اجباری شده‌اند. توییت ماسک دقیقاً در بحبوحه همین اعتراضات بوده و به نظر می‌رسد او نیز از ماجرای اختلال‌های گسترده در ایران مطلع است. او همچنین بیان داشته: استارلینک اکنون در همه کشور‌ها فعال است، از جمله در جنوبگان.

پیش‌تر در بحبوحه جنگ روسیه و اوکراین دیدیم که آقای ماسک به صورت شبانه تجهیزات استارلینک را به دست مردم اوکراین رساند، زیرا آن‌ها هم دچار قطعی‌ها و اختلالات گسترده‌ای در شبکه اینترنتی کشورشان شده بودند. تجربه نشان داده هنگام اعتراضات مردمی ایجاد اختلال اینترنت در شهر‌های شلوغ آغاز می‌شود.

همچنین نت بلاکس به عنوان یکی از وب سایت‌های مطرح حوزه سنجش اینترنت اعلام کرده بود که هم اکنون در سراسر ایران موجی از اختلال مشاهده می‌شود. به هر حال ایلان ماسک نسبت به ورود این تجهیزات روی خوش نشان داده و حتی گفته با ایالات متحده آمریکا در این باره مذاکره خواهد کرد. طبق گفته ماسک اینترنت استارلینک در تمامی کشور‌ها فعال شده، اما کاربران ایرانی همچنان از وجود آن بی‌بهره مانده‌اند.

منبع: گجت نیوز

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی