تیتر امروز

زخم‌هایی که کهنه می‌شود نه درمان!
گشت ارشاد بله یا خیر؟ (۴)

زخم‌هایی که کهنه می‌شود نه درمان!

صحبت‌های روز گذشته وزیر کشور در مورد پرونده مرگ مهسا امینی به منزله پایان دادن به تحقیقی بود که نمایندگان مجلس در گفتگو با دیدار آن را وعده داده بودند!
دیدگاه محمد مهاجری در مورد موضوع حجاب و گشت ارشاد + ویدیو
یک توضیح در مورد یک عدم انتشار

دیدگاه محمد مهاجری در مورد موضوع حجاب و گشت ارشاد + ویدیو

روز گذشته به مخاطبان گرامی دیدارنیوز اطلاع دادیم که امروز گفتگوی تصویری با محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا را در برنامه تنگنا منتشر خواهیم کرد اما بنا به دلایلی که در پی می‌آید از شما معذوریم.

مردم تا کی باید تاوان «مافیای خودرو» را بدهند؟

نمایندگان مجلس با انتقاد از تاخیر دولت سیزدهم در واردات خودرو، این پرسش را مطرح کردند که چرا مردم باید یک سال در صف انتظار تحویل خودرو‌های بی کیفیت باشند؟ حسن لطفی گفت: تا کی مردم باید تاوان ارابه‌های مرگ و مافیای خودرو را بدهند؟

کد خبر: ۱۳۷۶۶۸
۱۲:۲۶ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۱

مردم تا کی باید تاوان «مافیای خودرو» را بدهند؟

دیدارنیوز: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از تاخیر دولت در واردات خودرو انتقاد کرده و این پرسش را طرح کردند که چرا مردم باید یک سال در صف انتظار تحویل خودرو‌های بی کیفیت باشند؟

حسن لطفی در جریان جلسه علنی امروز مجلس و در مخالفت با تقاضای دولت برای بررسی دو فوریتی لایحه الحاق یک تبصره به ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب ۱۴۰۱، بیان کرد: سالانه ۱۷ هزار نفر در جاده‌های کشور کشته می‌شوند و همچنین ۶۴ هزار معلول و آسیب دیده ذهنی و جسمی تحویل بهزیستی می‌دهیم. مقصر و علت اصلی این موضوع کیست؟ آیا وزیر صمت و صنعت خودرو پاسخی برای این معضل دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه بی کیفیت‌ترین خودرو‌ها توسط شرکت‌های ایران خودرو و سایپا با گران‌ترین قیمت و طولانی‌ترین زمان تحویل مردم داده می‌شود؟ تا کی مردم باید تاوان ارابه‌های مرگ و مافیای خودرو را بدهند و چرا مردم باید یک سال در صف انتظار تحویل خودرو‌های بی کیفیت باشند؟

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: مافیایی که تولید و انحصار را به دست گرفته میزان فرسودگی را به چه میزانی می‌بیند؟ متاسفانه خودرو‌های فرسوده هزاران میلیارد تومان سوخت را هدر می‌دهند و باعث مرگ و میر مردم می‌شوند، چه کسی باید در این رابطه نظارت و کنترل داشته باشد؟ ما دچار ابهام هستیم و نمی‌توانیم میزان فرسودگی وسایل نقلیه را تشخیص دهیم و در قانون هم ابهام وجود دارد، انتظار می‌رود به این مباحث پرداخته شود و این دو فوریت اولویت کشور نیست.

در ادامه جلسه علنی امروز مجلس، علی بابایی کارنامی در مخالفت با این تقاضا خطاب به وزیر صمت، بیان کرد: شما که می‌گویید برای عملی شدن تبصره ۳ می‌خواهید بحث خودرو را در رابطه با کمیت و کیفیت مدیریت کنید در این رابطه قانون واضح و روشن بوده و باید پاسخگو باشیم که چه اقداماتی را برای تحقق آن انجام دادید.

وی در ادامه اظهار کرد: مجلس مصوب کرده که در سال جاری بحث واردات خودرو را عملیاتی کنید، آیا این موضوع عملی شده است؟ چرا دو فوریت باید اولویت باشد، در حال حاضر برجام و همچنین اقتصاد اولویت کشور است. چرا دولت برای اولویت‌های اقتصادی لایحه به مجلس ارائه نمی‌کند؟

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ارکان اصلی نظام در تلاش است تا خودرویی حداقلی با قیمت متوسط به اقشار متوسط و پایین جامعه تحویل دهد، اما این کار عملیاتی نمی‌شود و صداقت هم ندارند که مشکلات سد راه را تشریح کنند. موضوع تحقیق و تفحص از خودروسازان هنوز بلاتکلیف مانده، ما در مقابل مردم باید پاسخگو باشیم و زمان مجلس یازدهم در حال اتمام است، اما هنوز ۷۰ هزار میلیارد تومانی که دولت قبل از مردم بابت خودرو گرفت تعیین تکلیف نشده و ما فوریت‌های دیگری داریم که باید به آن پرداخته شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی