تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

پیام خانه سینما پس از فوت «مهسا امینی»؛ برخورد‌های خشونت‌آمیز با زنان و دختران پایان یابد

خانه سینما پس از درگذشت مهسا امینی، دختر کُردی که در تهران توسط نیروهای گشت ارشاد بازداشت و متاسفانه جان خود را از دست داد، نوشت: اینک جامعه ایران در بهت این حادثه ناگوار و غیرقابل توجیه فرو رفته و خانه سینمای ایران مصرانه از تمامی متولیان کشور می‌خواهد تا برخورد‌های سلیقه‌ای، قهری و همراه با خشونت در مواجهه با تمام زنان و دختران ایران پایان یابد.

کد خبر: ۱۳۷۵۹۰
۱۳:۴۸ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۱

پیام خانه سینما پس از فوت «مهسا امینی»؛ برخورد‌های خشونت‌آمیز با زنان و دختران پایان یابد

دیدارنیوز: جامعه اصناف سینمایی ایران «تاسف عمیق خودرا از برخورد منجر به درگذشت مهسا امینی اعلام کرده و خود را شریک غم خانواده‌ محترم او می‌داند.»

در بخش‌های از پیام هیات مدیره خانه سینما آمده است: «اینک جامعه ایران در بهت این حادثه ناگوار و غیر قابل توجیه فرو رفته و خانه سینمای ایران مصرانه از تمامی متولیان کشور می‌خواهد تا برخورد‌های سلیقه‌ای، قهری و همراه با خشونت در مواجهه با تمام زنان و دختران ایران پایان یابد.

بی شک هر خشونتی، خشونتی جدید را بازتولید کرده که به ایجاد فاصله‌ها می‌انجامد. حفظ جان انسان‌ها و پاسداشت کرامت انسانی مهمترین نیاز فرهنگی کشور است.»

انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند و کانون کارگردانان سینمای ایران هم برای مهسا امینی پیام تسلیتی جداگانه داده است.

مهسا امینی دختر ۲۲ساله‌ای بود که چهارشنبه هفته گذشته از سوی نیرو‌های امنیت اخلاقی (گشت ارشاد) بازداشت و به دنبال آن اعلام شد وی همان روز دستگیری در مقر انتظامی دچار عارضه قلبی شد و برغم انتقال به بیمارستان کسری و تلاش پزشکان، بعدازظهر جمعه درگذشت.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی