تیتر امروز

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
گشت ارشاد بله یا خیر؟ (۲)

نماینده چابهار: به پیگیری وزارت کشور درباره مرگ مهسا امینی خوشبین نیستم

فوت پر از ابهام مهسا امینی (دختر ایران) که چند روز پیش پس از دستگیری توسط گشت ارشاد اتفاق افتاد، دیدارنیوز را برآن داشت تا در سلسله گفتگو‌هایی با صاحب نظران از آن‌ها بپرسد که بالاخره گشت ارشاد بله یا خیر؟

کد خبر: ۱۳۷۵۷۲
۱۱:۴۸ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۱

 

نماینده چابهار: به پیگیری وزارت کشور درباره مرگ مهسا امینی خوشبین نیستم

دیدارنیوز ـ نسرین نیکنام: برخی از نمایندگان مجلس در مصاحبه‌های مختلف از وعده رسیدگی به پرونده مهسا امینی و تصویب قانون جدیدی برای پیشگیری از بروز اتفاق‌های این چنینی خبر دادند و محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها هم اعلام کرد که روز گذشته (یکشنبه) جلسات بررسی ابعاد فوت مهسا امینی در کمیسیون کلید خورده و قرار است تا پایان هفته گزارش نهایی ابعاد این حادثه به صحن مجلس ارائه شود.

معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری هم در گفتگو با دیدار از پیگیری مطالبه مردم درباره مرگ مهسا امینی توسط نمایندگان از وزارت کشور سخن گفت، اما این را هم اضافه کرد که به این پیگیری خوشبین نیستم.

او که بر این عقیده است که «نمی‌توان با دستمال کثیف شیشه را پاک کرد» روی این موضوع تاکید دارد که اگر یک روزی حاکمیت به جای حساسیت این چنینی روی تار موی زنان این سرزمین به حیف و میل کردن بیت المال چنین واکنشی نشان دهد آن وقت می‌توان گفت که راه را درست رفته ایم.

امروز، روز موعود

همانطور که پیشتر اشاره شد و خیلی از نمایندگان مجلس هم در گفتگو‌ها به آن اشاره کرده بودند به دستور قالیباف، کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها مامور شده تا ابعاد حادثه مرگ مهسا امینی را بررسی کند و گویا قرار است امروز (دوشنبه) گزارش نهایی از سوی دستگاه اخذ شده و جمع بندی نهایی صورت گیرد و طبق پیش بینی‌ها گزارش نهایی ابعاد این حادثه تا پایان این هفته آمده و به صحن مجلس ارائه خواهد شد.

محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها که پیش از این از اعلام گزارش و جمع بندی نهایی خبر داده بود این را هم اضافه کرده که فعلا برای قضاوت زود است و باید تحقیقات و بررسی‌ها به صورت کامل صورت گیرد و قطعا در گزارش نهایی ابعاد این حادثه با شفافیت به مردم ارائه خواهد شد.

از سوی دیگر سعیدی اظهار امیدواری کرد که با مسببان این اتفاق برخورد قاطعانه‌ای انجام گیرد و مانند اتفاق‌های قبل که وزیر کشور به معاونش و معاونش به معاونش دستور رسیدگی می‌دهد و در آخر هم نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود، نباشد.

به گفته نماینده مردم چابهار اصلا اولویت ما در شرایط کنونی کشور گشت ارشاد و برخورد این چنینی با زنان و دختران ایرانی نیست و همانطور که رئیس جمهور وعده داده است بهتر است اولویت همان گشت ارشاد مدیران با هدف جلوگیری از حیف میل شدن بیت المال، وعده‌های بیجا و دروغگویی باشد.

او ضمن تاکید روی این موضوع که یکبار برای همیشه باید وضعیت گشت ارشاد تعیین تکلیف شود گفت: چطور موقع انتخابات که می‌شود پوشش و بیرون بودن موی زنان ایرادی ندارد و آن‌ها در این شرایط عزیز می‌شوند، اما بعدش همان آدم‌ها با همان پوشش با هدف ارشاد شدن دستگیر می‌شوند؟ گشت ارشاد در تمام دورانی که فعالیت می‌کند آیا موفق شده یک کار کرد درست و منطقی از تبیین فرهنگ حجاب ارائه دهد پاسخ مشخص است خیر.

این نماینده مجلس این را هم اضافه کرد که معتقدم بسیاری نهاد‌های فرهنگی و مذهبی که برای حوزه فرهنگ حجاب و عفاف هزینه دریافت می‌کنند، نشان داده‌اند اثرگذاری لازم را ندارند و این‌ها باید برای این همه هزینه که برای‌شان شده است به جایی نرسیده‌اند و کارشان هیچ نتیجه ملموسی نداشته پاسخگو باشند.

"ما ادعا می‌کنیم پیرو امامی هستیم که اگر از پای یک زن یهودی خلخال به زور در بیاروند، اگر انسان از این غصه بمیرد ملامت ندارد"، این جمله را سعیدی بیان کرد و گفت: آیا در چنین شرایطی این اتفاق‌ها و توالی آن نباید تلنگری به وجدان ما باشد، حتی حاج قاسم سلیمانی هم در چندین سخنرانی خود گفته بود که "من اصلاً قبول ندارم در بین بچه‌حزب‌اللهی‌ها بگوییم این آدم با اون شکل و قیافست...! همان دختر کم‌حجاب، دختر منه، دختر ما و شماست؛ نه دختر خاص من و شما، اما جامعه ماست. "

برچسب ها: مهسا امینی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
سکولار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
0
0
سعیدی جون

کدوم پیگیری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

یادته آب آشامیدنی مردم مظلوم سیستان رو یه بار آوردی در مجلس ؟
و گفتی این آب گل آلود آب شرب مردم چابهار است

قالیباف اصلا حواسش به حرف هات نیود.

هیچ کس در مجلس به حرف هات گوش نمیداد.
اصلا براشون مهم نبود و نیست.

------------------------
فقط به منافع شخصی فکر میکنن
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی