تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
تیم کارلتو بدون توقف

زور سیمئونه هم به رئال نرسید!

تیم رئال مادرید در ادامه بردهای خود در لالیگا، موفق شد از سد رقیب سرسخت و سنتی خود اتلتیکو عبور کند تا همچنان در کورس صدر جدولی با بارسا پیشتاز باشد.

کد خبر: ۱۳۷۵۴۵
۰۸:۰۳ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۱

زور سیمئونه هم به رئال نرسید!

دیدارنیوز: سیمئونه و شاگردانش هم موفق به متوقف کردن کهکشانی‌ها نشدند.

یکشنبه شب، ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران، ۲ تیم همشهری رئال مادرید و اتلتیکو مادرید در دیداری از هفته ششم لالیگا در متروپولیتانو، ورزشگاه خانگی اتلتیکو به مصاف یکدیگر رفتند که رئال مادرید رکورد صددرصد بردن مسابقاتش را در این مسابقه هم حفظ کرد. رئالی‌ها که تصور می‌شد برای اولین بار در این فصل قرار است در یک مسابقه دچار مشکل شوند و در خانه اتلتیکو امتیاز از دست بدهند، باز هم از پس حریفش برآمدند و سیمئونه هم موفق به تسلیم تیم فوق‌العاده آماده و منسجم کارلتو نشد.

نیمه اول؛ میهمان کار را یکسره کرد
بازی در دقایق ابتدایی با توجه به لایه‌های دفاعی اتلتیکو و انسجام تدافعی رئال با سرعت بالایی دنبال نمی‌شد و موقعیت‌هایی اگر چه جدی هم روی دروازه‌ها خلق شدند، اما حجم حملات ۲ تیم برای دربی مادرید قابل قبول نبود. با این وجود به نظر می‌رسید کارلو آنچلوتی تیمش را برای دقیقه به دقیقه مسابقه توجیه کرده باشد. آن‌ها رفته رفته به دروازه یان اوبلاک نزدیک‌تر می‌شدند تا این که اورلین شوامنی در دقیقه ۱۸ بازی از قیمت ۸۰ میلیونی‌اش برای آمدن به رئال دفاع کرد و با پاسی استادانه رودریگو را در پشت مدافعان اتلتیکو به توپ رساند. ستاره جوان برزیلی هم نشان داد برای بازی در تیم ملی در قطر کاملا آماده است و با دقت و قدرت قفل دروازه اتلتیکو را شکست. رئال پس از این موقعیت گویا راه دروازه میزبان را پیدا کرد و بار‌ها و بار‌ها از سرعت بالای مهاجمانش در مقابل سرعت پایین مدافعان حریف بهره‌مند شد. آن‌ها توپ را به عمق دفاع اتلتیکو مادرید می‌فرستادند و معمولا هم از تله آفساید مدافعان سیمئونه می‌گریختند. پس از این گل سرعت بازی شرایط بهتری پیدا کرد و اتلتیکو هم مجبور به جلو کشیدن شد. رئال باز هم با هوشیاری هافبک‌هایش در دقیقه ۳۶ بازی با ضربه فدریکو والورده دروازه میزبان همشهری را گشود تا کارلتو با خیال راحت تیمش را در رختکن بین ۲ نیمه تحویل بگیرد و آن‌ها را برای استقامت در نیمه دوم آماده کند.

نیمه دوم؛ حملات پر تعداد و کم جان روخی بلانکو
سیمئونه، تیمش را بر خلاف آنچلوتی با خیال راحت در رختکن تحویل نگرفته بود و آن‌ها در آستانه یک شکست مهم خانگی قرار داشتند. شکستی که به تمام مجموعه تیم قرمز و سفیدپوش شهر مادرید یادآوری می‌کرد شاید مجبورند بپذیرند این فصل، فصل مناسبی برای جاه‌طلبی و انجام کار‌های بزرگ نیست. تیم میزبان نیمه دوم را عرصه حملات بازیکنانش به سمت دروازه تیبو کورتوا قرار داده بود، اما آن‌ها در بیش‌تر اوقات از میلیتائو، رودیگر، کارواخال و مندی عبور نمی‌کردند و دستشان به کورتوا و دروازه‌اش نمی‌رسید. این حملات دقیقه به دقیقه گسترش پیدا می‌کردند و اتلتیکو برای باقی ماندن در مسابقه با تمام قوا می‌جنگید. تا این که در نهایت در دقیقه ۸۳ روی دفع اشتباه ادر میلیتائو، ضربه شانه ماریو هرموسو مهار توپ را برای کورتوا که او هم خروج درستی نداشت، دشوار کرد و اتلتیکو اختلاف را به حداقل رساند. در واپسین دقایق بازی و در حالی که اتلتیکو سراپا حمله بود و به تساوی بازی می‌اندیشید، دنی کارواخال از تجربه‌اش با شیطنتی زیرکانه بهره برد و خطای عمد عصبانی کننده‌ای را روی هرموسو انجام داد. این برخورد منجر به درگیری بازیکنان ۲ تیم شد و برای دقایقی تمرکز را از تیم میزبان برای ادامه حملاتش گرفت. رئال پس از ۳ بازی بدون برد در خانه رقیب همشهری به برتری دست پیدا کرد و اتلتیکو مادرید هم مانند ۷ دیدار خانگی آخرش در لیگ مقابل کهکشانی‌ها موفق نشد بیش از یک بار دروازه میهمان بزرگش را باز کند. در نهایت هم هرموسو اخراج شد تا اتلتی بازی را ۱۰ نفره به پایان ببرد.

شروعی برای قهرمانی
آخرین باری که یک تیم در لالیگا ۶ بازی اول فصل را با پیروزی پشت سر گذاشت به فصل ۱۸-۲۰۱۷ باز می‌گردد که بارسلونا با رقم زدن چنین نتیجه‌ای در پایان فصل به امتیاز ۹۰ رسید و با اقتدار به قهرمانی لیگ دست یافت. رئال مادرید اکنون روی خط چنین موفقیتی گام برمی‌دارد و به نظر می‌رسد تنها تیمی که می‌تواند جلوی این روند را بگیرد فقط همان بارسلونا باشد. رئال این شانس را دارد که با بردن ۴ مسابقه بعدی در لیگ، بهترین شروع تاریخ لالیگا را با ارتقای ۲ امتیازی و کسب حداکثر امتیاز ممکن رقم بزند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی