تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.

کشتی آزاد قهرمانی جهان؛ «اطری» ضربه فنی شد!

در چهارمین روز از مسابقات جهانی کشتی آزاد در شهر بلگراد صربستان، رضا اطری و رحمان عموزاد برای کسب مدال طلا با رقیبان قدرتمند خود رقابت خواهند کرد.

کد خبر: ۱۳۷۴۲۱
۲۳:۳۴ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۱

کشتی ازاد

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: ۳ آزادکار ایران در شب پایانی رقابت‌های قهرمانی جهان امشب (یکشنبه) برای کسب ۲ مدال طلا و یک برنز جهان به میدان می‌روند.

مبارزات روز یکشنبه ۲۷ شهریور

شکست سنگین اطری در فینال

رضا اطری، دقایقی پیش در فینال وزن ۶۱ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان مقابل ری هیگوچی دارنده مدال نقره المپیک از ژاپن با نتیجه عجیب و دور از انتظار ۱۰ بر ۰ در همان سه دقیقه اول شکست خورد تا به مدال نقره رضایت دهد.

طبق برنامه اعلام شده از سوی اتحادیه جهانی کشتی، دیدار‌های رده بندی و فینال ۳ وزن پایانی این رقابت ها، از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه امشب (یکشنبه) به وقت ایران آغاز می‌شود.

رضا اطری نخستین نماینده ایران در شب پایانی این رقابت‌هاست که در سومین مبارزه حدودا از ساعت ۲۰ و ۵۰ دقیقه امشب (یکشنبه) به روی تشک خواهد رفت.

رحمان عموزاد نیز دومین نماینده ایران در شب پایانی است که در ششمین مبارزه و در دیدار فینال وزن ۶۵ کیلوگرم حدودا از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه برابر رقیب آمریکایی خود مبارزه خواهد کرد.

همچنین محمد حسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم پس از مبارزه رحمان عموزاد برای کسب مدال برنز مبارزه می‌کند.

اتفاقات روز شنبه ۲۶ شهریور

قاسم‌پور، اولین مرد طلایی ایران در بلگراد

پس از چند ناکامی در مسابقات فرنگی و آزاد، کامران قاسم‌پور نماینده وزن ۹۲ کیلوگرم کشورمان در فینال مسابقات برابر جیدن کاکس از آمریکا جانانه جنگید و با کسب دو امتیاز کار حریفش را تمام کرد تا اولین طلایی ایران در بلگراد نام بگیرد.

اولین مدال امشب به نام «امامی»

یونس امامی در دیدار رده‌بندی وزن ۷۴ کیلوگرم برابر جاگلان از هند با نتیجه قاطع ۶ بر ۰ پیروز شد و به مدال برنز رسید.

شکست محمدیان در جدال با اسنایدر آمریکایی

محمد حسین محمدیان نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم کشورمان در نیمه نهایی برابر کایل اسنایدر کشتی‌گیر سرشناس آمریکایی با نتیجه ۴ بر ۱ شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد.

نمایش‌های تحسین‌برانگیز عموزاد برابر قهرمان جهان

رحمان عموزاد نماینده وزن ۶۵ کیلوگرم کشورمان در نیمه نهایی برابر حاجی‌علی‌اف از آذربایجان با نتیجه ۹ بر ۲ به پیروزی رسید و راهی فینال شد.

رضا اطری فینالیست شد

رضا اطری نماینده وزن ۶۱ کیلوگرم کشورمان در مرحله نیمه نهایی برابر نارمانداخ از مغولستان با نتیجه ۵ بر ۳ به برتری رسید و راهی فینال مسابقات شد.

رضا اطری، رحمان عموزاد و محمدحسین محمدیان به مرحله نیمه نهایی راه یافتند

مصاف اطری با حریف مغولستانی

در وزن ۶۱ کیلوگرم رضا اطری در دور اول با نتیجه ۱۱ بر ۱ بصیر علی لی از مقدونیه را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه ۴ بر صفر اسلام بازرگانوف از آذربایجان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۳ گئورگی وانگلوف از بلغارستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. اطری در این مرحله به مصاف نارانخو نارمانداخ از مغولستان می‌رود.

جدال عموزاد با قهرمان جهان

در وزن ۶۵ کیلوگرم رحمان عموزاد خلیلی در دور نخست با نتیجه ۸ بر ۱ جون سوک یون از کره جنوبی را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۶ بر صفر اسماعیل موزوکایف دارنده مدال برنز جهان از مجارستان را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۳ بر ۲ آدیل اوسپانوف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. عموزاد خلیلی در این مرحله به مصاف حاجی علی اف قهرمان جهان و دارنده مدال‌های نقره و برنز المپیک از آذربایجان می‌رود.

محمدیان و اسنایدر؛ کشتی تماشایی

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدحسین محمدیان پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر ساموئل شرر از سوئیس را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر ۵ ماگامد زاخاریف از اوکراین را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. محمدیان در دیدار نیمه نهایی به مصاف کایل اسنایدر قهرمان المپیک و جهان از آمریکا می‌رود.

رقابت‌های مرحله نیمه نهایی اوزان فوق از ساعت ۱۹:۳۰ امروز (شنبه) برگزار می‌شود.

یونس مردانه باخت

نخستین نبرد رو در رو از سه مسابقه را آمریکایی ها بردند. در نیمه نهایی وزن ۷۴ کیلوگرم، یونس امامی در مقابل قهرمان آمریکایی ۳ دوره جهان یعنی کایل دیک قرار گرفت که پس از اینکه حریف در ۳۰ ثانیه اخطار امتیازی نگرفت، او را به بیرون از تشک برد تا وقت اول را با برتری ۲ بر صفر به پایان برساند. در وقت دوم، نماینده کشورمان بر روی زیر گیری حریف از تشک خارج شد که اخطار نیز دریافت کرد تا نتیجه ۲ بر ۲ شود. در ادامه نیز امتیاز دیگری بین دو کشتی گیر رد و بدل نشد تا این کشتی گیر آمریکایی باشد که در این مسابقه به پیروزی می‌رسد.

پلنگ سیاه، باز هم نباخت

در دومین نبرد ایران و آمریکا طلسم باروز همچنان پابرجا ماند. در رقابت فینال وزن ۷۹ کیلوگرم، محمد نخودی به مصاف جردن باروز آمریکایی رفت و پس از اینکه باروز نتوانست در زمان ۳۰ ثانیه اخطار امتیازی کسب کند، وقت اول با برتری ۱ بر صفر نخودی به پایان رسید. در ابتدای وقت دوم پای نماینده کشورمان از تشک خارج شد و پس از آن هم با یک زیر دو خم خاک شد تا حساب کار ۳ بر ۱ شود. در ادامه نیز نخودی در ۳۰ ثانیه اخطار امتیازی کسب نکرد و در ثانیه های آخر هم پای باروز را از تشک بیرون کرد تا در نهایت با حساب ۴ بر ۲ مغلوب شده و به مدال نقره دست پیدا کند.

تکرار ماجرای المپیک برای یزدانی

در حالی که هزاران نفر در شهر جویبار مازندران منتظر قهرمانی حسن یزدانی بودند، این دیوید تیلور بود قهرمان وزن ۸۶ کیلو شد. در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم یزدانی و تیلور آمریکایی رو در روی یکدیگر قرار گرفتند که پس از اینکه تیلور نتوانست در ۳۰ ثانیه اخطار امتیازی بگیرد، یک امتیاز به یزدانی داده شد اما کشتی گیر آمریکایی در ادامه با یک زیرگیری نماینده کشورمان را خاک کرد تا وقت نخست با برتری ۲ بر ۱ تیلور به پایان برسد. در وقت دوم هم تیلور در یک ضد حمله یزدانی را خاک کرد و پس از آن هم پای یزدانی را از تشک خارج کرد تا حساب کار ۵ بر ۱ شود. تیلور آمریکایی که این بار آماده تر از همیشه بود، با خاک کردن دو امتیاز دیگر گرفت تا در پایان با نتیجه ۷ بر ۱ به پیروزی برسد و نماینده کشورمان به مدال نقره بسنده کند.

حسن ختام با برنز امیر حسین زارع

نماینده فوق سنگین ایران در کشتی آزاد در نهایت به مدال برنز دست یافت تا باخت به حریف ترک را تا حدی فراموش کند. امیر حسین زارع در مقابل کشتی‌گیر کانادایی کار سختی نداشت با خاک کردن چند باره توانست با نتیجه ۸ ـ ۲ به پیروزی برسد.

با این اوصاف ایران منتظر درخشش کامران قاسم‌پور خواهد ماند تا در چهارمین رویارویی با آمریکایی‌ها بتواند مثل سال قبل بر جیدن کاکس به پیروزی برسد و بتواند بالاخره ایران را صاحب مدال طلا کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی