تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

احتمال درج یک چهره بومی به جای پادشاه انگلیس روی اسکناس‌های ۵ دلاری استرالیا

یک مقام ارشد وزارت خزانه‌داری استرالیا تاکید کرد، به دنبال مرگ ملکه الیزابت دوم، درج شدن تصاویر چارلز سوم، پادشاه جدید انگلیس روی اسکناس پنج دلاری این کشور که به عنوان قلمروی مشترک‌المنافع سلطنت بریتانیا تعریف شده، تضمین شده نیست.

کد خبر: ۱۳۷۲۷۸
۱۵:۵۵ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۱

احتمال درج یک چهره بومی به جای پادشاه انگلیس روی اسکناس‌های ۵ دلاری استرالیا

دیدارنیوز ـ به نقل از خبرگزاری رویترز، اندرو لِی، معاون وزیر خزانه‌داری استرالیا امروز سه‌شنبه گفت، بعد از مرگ الیزابت دوم، ملکه انگلیس، از سال آینده میلادی سکه‌های دارای تصاویر چارلز سوم، پادشاه جدید انگلیس در استرالیا توزیع می‌شوند، اما در ارتباط با اسکناس‌های پنج دلاری استرالیا این تغییر تصویر به چارلز سوم قطعی نیست و هنوز دولت استرالیا در این مورد تصمیم قطعی نگرفته است.

وی افزود: آنطور که من فهمیده‌ام، تصمیم برای درج کردن تصویر صورت ملکه انگلیس روی اسکناس‌های پنج دلاری بیشتر به انگیزه وضعیت شخصیتی او تا وضعیت سلطنتی‌اش صورت گرفته بنابراین تغییر به تصویر چارلز سوم روی این اسکناس‌ها به صورت خودکار صورت نمی‌گیرد.

معاون وزیر خزانه‌داری استرالیا تاکید کرد: ما در داخل دولت گفتگویی معقول خواهیم داشت تا در طی یک روند مقتضی اعلامیه‌ای مناسب را منتشر کنیم.

این مقام ارشد خزانه‌داری استرالیا در سخنرانی در محل ضرابخانه سلطنتی استرالیا در پاسخ به این سوال که آیا خودش موافق درج کردن تصویر شخصیتی استرالیایی به جای پادشاه انگلیس روی اسکناس‌های پنج دلاری است، گفت، تصمیم گیری در این زمینه بعدا اتخاذ خواهد شد.

او تاکید کرد: در ادامه این مسیر گفتگو‌هایی برگزار خواهد شد. تمرکز ما اکنون روی سکه‌هایی است که لازم است تصاویرشان تغییر کند.

آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا اعلام کرده فعلا تمرکز او روی مراسم خاکسپاری ملکه انگلیس است تا اینکه بخواهد روی تغییر طرح اسکناس پنج دلاری تمرکز کند.

او گفت: ما به صورت مناسب و به شکل منظم و محترمانه به این مسائل رسیدگی خواهیم کرد بنا براین من توجه خود را معطوف به این مساله نکرده‌ام.

ضرابخانه سلطنتی استرالیا که تنها نهاد تولیدکننده سکه‌های این کشور است، امروز اعلام کرد، از سال ۲۰۲۳ دیگر هیچ سکه دارای تصاویر ملکه الیزابت دوم در استرالیا توزیع نمی‌شود.

با وجود اینکه یکی از اهداف دولت آلبانیز تبدیل کردن استرالیا به یک جمهوری بوده، لی به خبرنگاران در کانبرا گفت که تصاویر پادشاه انگلیس بر روی سکه‌های استرالیا "از روی سنت" درج می‌شود.

او گفت: همانطور که نخست وزیر به صراحت اعلام کرد، در اصلاحات قانون اساسی، اولویت اول ما ورود پیدا کردن بومیان به پارلمان است.

لی همچنین احتمال قرار دادن چهره یک بومی استرالیایی روی اسکناس پنج دلاری را رد نکرد و تنها گفت که "اکنون تمرکز روی سکه‌ها است، که لزوما باید تغییر کنند. هیچ عجله‌ای در مورد آن وجود ندارد. "

منبع: ایسنا
برچسب ها: استرالیا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی