تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

ادعای گانتس؛ ایران ۱۰ پایگاه نظامی سوریه را به کارخانه تولید موشک‌ تبدیل کرده!

بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل در ادامه ادعاهای خود علیه ایران اعلام کرد که جمهوری‌ اسلامی‌ ایران با استفاده از تاسیسات نظامی در بیش از ۱۰ پایگاه سوریه در حال تولید سلاح و تغذیه نیرو‌های نیابتی خود در منطقه است.

کد خبر: ۱۳۷۲۴۱
۰۹:۵۶ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۱

ادعای گانتس؛ ایران ۱۰ پایگاه نظامی سوریه را به کارخانه تولید موشک‌ تبدیل کرده!

دیدارنیوز: بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل روز دوشنبه ۱۲ سپتامبر ایران را متهم به ساخت موشک‌های پیشرفته در خاک سوریه کرد. گانتس مدعی شد جمهوری‌ اسلامی‌ ایران با استفاده از تاسیسات نظامی در بیش از ۱۰ پایگاه سوریه در حال تولید سلاح و تغذیه نیرو‌های نیابتی خود در منطقه است.

موضع وزیر دفاع اسرائیل که برای دیدار با مقام‌های آمریکایی به این کشور سفر کرده در حالی بیان می‌شود که یک فرمانده بلندپایه نظامی ایران حیفا و تل‌آویو را به حمله موشکی تهدید کرده است. کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران گفت که این کشور یک پهپاد دوربرد پیشرفته موسوم به «آرش۲» را مخصوص تهاجم به حیفا و تل‌آویو طراحی کرده است.

بنی گانتس با نشان‌دادن نقشه پایگاه‌های نظامی در سوریه از همکاری نهاد‌های دولتی سوریه با ایران در ساخت موشک و سلاح خبر داد. او در کنفرانسی در نیویورک تاکید کرد که ایران مرکز مطالعاتی و تحقیقات علمی سوریه در منطقه «مصیاف» را به کارخانه تولید موشک‌های میان برد و دوربرد تبدیل کرده و آن‌ها را در اختیار حزب‌الله لبنان و دیگر نیرو‌های نیابتی خود در منطقه قرار می‌دهد.

وزیر دفاع اسرائیل تصریح کرد که این سیاست که هدفی جز «گسترش رعب و وحشت» در منطقه ندارد از زمان سردار قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه قدس که توسط پهپاد‌های آمریکایی در عراق شهید شد، شروع شده و لازم است تا متوقف شود.

اسرائیل طی هفته‌های گذشته بر شدت حملات هوایی خود در سوریه افزوده است. تل‌آویو با تشدید حملات به‌ویژه به تاسیسات فرودگاهی حکومت بشار اسد، می‌گوید در تلاش است از استفاده تهران از حریم هوایی سوریه برای ارسال سلاح به این کشور و همچنین حزب‌الله لبنان جلوگیری کند.

سخنان این مقام عالی‌رتبه اسرائیل در حالی بیان می‌شود که اسرائیل چندین سال است آنچه را مواضع نیرو‌های نزدیک به ایران در سوریه می‌نامد، هدف قرار می‌دهد. دمشق طبق روال مرسوم در برابر چنین ادعایی، سکوت اختیار کرده و تهران نیز استفاده از توانایی‌های خود در ساخت سلاح در منطقه خاورمیانه را تکذیب کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی