تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

عملکرد دولت در آیینه اربعین؛ نمره تدبیر نزدیک به صفر!

در منصفانه‌ترین داوری، نمره تدبیر دولت در تدارک اربعین خیلی پایین و نزدیک به صفر است. این‌بار دولت، با کسانی بد کرد که پایگاه رای آقای رییسی در انتخابات ۱۴۰۰ بودند. رسانه‌های دولت و حامی آقای رییسی را ببینید، نه تن‌ها اثری از بیان مشکلات و نارسایی‌ها نیست که برخی تیتر‌های خنده‌دار نشان از هماهنگی کامل ایران و عراق دارد؛ گویی هیچ مسافری پشت مرز نمانده، بی‌آبی و کم‌غذایی کسی را آزار نداده، ترافیک سنگین مردم را کلافه نکرده...

کد خبر: ۱۳۷۲۲۹
۰۸:۴۵ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۱

عملکرد دولت در آیینه اربعین

دیدارنیوز: محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا به انتقاد از عملکرد دولت سیزدهم در بی‌نظمی‌ها و هرج و مرج اخیر در مراسم راهپیمایی اربعین پرداخت.

مهاجری در روزنامه اعتماد نوشت:

۱- «کاش دوره دولت روحانی زودتر تمام شود و آقای رییسی رییس‌جمهور شود.» این جمله پاسخ به افرادی ـاز جمله خود آقای رییسی است که سر خود را به تعابیری مانند «آواربرداری» و «پرداخت بدهی‌های دولت قبل» و «رفع موانع پیشین» گرم کرده‌اند و به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویی هنوز رخت حکمرانی، بر تن دولت دوازدهم است.

۲- مراسم اربعین امسال، اما از مواردی است که هیچ ربطی به دولت قبل ندارد. از مدت‌ها قبل تبلیغات گسترده و وعده و وعید‌ها برای برگزاری این مراسم در رسانه‌ها از قول مسوولان بیان شد. از تدارک وسیله حمل‌ونقل تا حذف روادید، کنترل قیمت بلیت هواپیما و اتوبوس و حتی پرداخت وام به زائران، آمادگی دولت را در این زمینه نوید می‌داد. هر کس که اندکی سابقه کار اجرایی داشت، می‌دانست که دولت، پای در باتلاقی گذاشته که فرورفتنش قطعی است. بدتر اینکه شرایط داخل عراق در سال‌های اخیر، به ویژه یکی، دو ماه اخیر، اصلا در محاسبات مسوولان دیده نشد. فرض غلط بر این بود که، چون اینجا همه چیز روبه راه است، آنجا هم خودبه‌خود حل خواهد شد، اما خیلی زود حساب دست مسوولان آمد که نه فقط در عراق که در خاک وطن هم برآورد‌ها با واقعیت‌ها فاصله نجومی داشت.

۳- در منصفانه‌ترین داوری، نمره تدبیر دولت در تدارک اربعین خیلی پایین و نزدیک به صفر است. این‌بار دولت، با کسانی بد کرد که پایگاه رای آقای رییسی در انتخابات ۱۴۰۰ بودند.

۴- قضاوت درباره عملکرد ستاد اربعین همان است که نه فقط در فضای مجازی که در گزارش‌های صداوسیما به وضوح نمایش داده شد. رسانه‌های دولت و حامی آقای رییسی را ببینید، نه تن‌ها اثری از بیان مشکلات و نارسایی‌ها نیست که برخی تیتر‌های خنده‌دار نشان از هماهنگی کامل ایران و عراق دارد؛ گویی هیچ مسافری پشت مرز نمانده، بی‌آبی و کم‌غذایی کسی را آزار نداده، ترافیک سنگین مردم را کلافه نکرده... کمبود و گرانی وسایل نقلیه (نه فقط در عراق که در خاک خودمان) باعث نارضایتی مردم نشده و... دم صداوسیما گرم که در این فقره، ملت را فدای دولت نکرد و اطلاع‌رسانی را تا حد قابل قبول، منصفانه انجام داد و همچون رسانه‌های دولتی یا نان‌خور دولت، آوای «آسوده بخوابید، شهر در امن و امان است» سر نداد.

۵- عملکرد دستگاه‌های اجرایی در تدارک مراسم اربعین، آیینه تمام‌نمای توانمندی دولت است، آن‌هم نه در شرایط بحرانی بلکه در شرایطی که کاملا قابل پیش‌بینی بود. برخی خبر‌ها حکایت از آن دارند که حتی از یک تماس تلفنی مشورتی با مسوولان قبل این مراسم دریغ شده است.

۶- اتفاقات روز‌های اخیر یک فرصت طلایی است برای دولت که توان و ظرفیت واقعی خود را بشناسد و تبلیغات آگراندیسمان‌شده رسانه‌های خودی را باور نکند و مانند ملانصرالدین باورش نشود که در کوچه بالایی آش می‌دهند و قابلمه به دست راهی آنجا شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی