تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

کلاهبرداری با نام یک فرد مشهور در فضای مجازی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری فردی که با جعل هویت یک شخص مشهور مجازی اقدام به راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی کرده بود خبر داد.

کد خبر: ۱۳۷۱۹۹
۱۴:۵۳ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۱

کلاهبرداری با نام یک فرد مشهور در فضای مجازی

دیدارنیوز ـ سرهنگ داود معظمی گودرزی در این باره اظهار کرد: چندی پیش فردی که در فضای مجازی کشور مطرح و مشهور بود به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد که یک صفحه جعلی با نام و تصاویر او در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کرده و از شهروندان دریافت وجه و کلاهبرداری می‌کند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد یک صفحه اینستاگرامی با بیش از ۶۰ هزار نفر دنبال کننده با سوءاستفاده از جایگاه اجتماعی شاکی و جعل هویت وی با استفاده از تصاویر آرشیوی و ترفند کمک به افراد بی ضاعت از کاربران کلاهبرداری می‌کند.

وی ادامه داد: کارآگاهان سایبری پلیس فتا پایتخت از روش‌های تخصصی بهره گرفته و مجرم را در فضای مجازی شناسایی کردند و اطلاعات هویت او را به دست آوردند. متهم پس از انجام تشریفات قضایی در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ گودرزی اظهار کرد: مجرم در تحقیقات انجام شده به راه اندازی صفحه‌ای جعلی با نام و مشخصات شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وجه از بیش از ۱۹ نفر از شهروندان اعتراف و در این خصوص ابراز پشیمانی کرد. او انگیزه خود را از این اقدام کسب مال نامشروع و مطرح شدن در فضای مجازی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در پایان با توصیه به شهروندان در این خصوص گفت: گاهی برخی از افراد سودجو با استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی و ایجاد هویت‌های مجازی جعلی قربانیان خود را فریب می‌دهند. بر همین اساس درصورتی که هموطنان هرگونه اطلاعاتی از فعالیت مجرمانه در فضای مجازی به دست آوردند می‌توانند موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی