تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

قیمت بلیت تماشای فوتبال در سینما چقدر می‌شود؟

مسابقات فوتبال جام جهانی احتمالا با قیمتی بیشتر از فیلم‌های در حال اکران فروخته خواهد شد.

کد خبر: ۱۳۷۱۹۸
۱۴:۴۶ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۱

قیمت بلیت تماشای فوتبال در سینما چقدر می‌شود

دیدارنیوز ـ سازمان سینمایی و اداره کل نظارت بر عرضه و نمایش اخیرا در نامه‌ای به مدیران کل فرهنگ و اشاد اسلامی استان‌ها دستورالعملی را برای پخش مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر در سینما‌های کشور تنظیم کرده است.

در این دستورالعمل طبق پیگیری اختصاصی ایسنا تاکید شده، پخش مسابقات با استفاده از آنتن صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران باید انجام گیرد و استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای ممنوع است.

همچنین تاکید شده با توجه به این که سالن‌های سینما طبق برنامه به صورت سانس‌بندی فعالیت دارند، ضروری است برای احترام به حقوق سایر شهروندان برای حضور در سالن‌های نمایش دهنده، ورود و خروج تماشاگران برای دیدن هر مسابقه به سالن سریعا صورت پذیرد و امنیت تماشاگران در فضای درون سینما بر عهده مدیر سینما خواهد بود. دادن شعار‌های هنجارشکنانه و غیراخلاقی و جنجال آفرین نیز ممنوع است.

در این نامه قید شده که مدیریت سینما موظف به پرداخت حق‌السهم تعیین شده‌ی صاحبان فیلم‌هایی است که به دلیل نمایش فوتبال، حق نمایش فیلم آن‌ها مبتنی بر قرارداد مربوط سلب شده است. میزان محاسبه و نحوه پرداخت توسط شورای صنفی نمایش تغیین و اعلام خواهد شد.

بر اساس این دستورالعمل سینما‌ها باید صرفا بر اساس مبلغ تعیین شده فروش بلیت برای نمایش فیلم، اقدام به فروش بلیت برای نمایش فوتبال کنند، اما پیگیری‌های ایسنا حاکی از این است که شورای صنفی نمایش در حال برررسی قیمت نهایی عرضه بلیت است و بلیت پخش فوتبال با همان مبلغ بلیت فیلم‌ها فروخته نخواهد شد.

روز گذشته در جلسه شورای صنفی نمایش درباره شکل اجرایی پخش مسابقات جام جهانی در سینما‌ها بحث شد و قرار است کار گروهی با حضور اعضای شورای صنفی نمایش، نمایندگانی از انجمن سینماداران، پخش‌کنندگان، تهیه کنندگان و سازمان سینمایی به زودی در وزارت ارشاد تشکیل شود.

در حال حاضر سقف قیمت بلیت سینما‌ها در سینما‌های مدرن ۴۵ هزار تومان است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: فوتبال
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی