تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

قهرمانی تاریخی «آلکاراس» در اوپن آمریکا

کارلوس آلکاراس، ستاره قدرتمند اسپانیایی در ادامه فصل رویایی خود با شکست کسپر رود نروژی برای اولین‌بار فاتح گرند اسلم آمریکا شد و به جایگاه اول رده‌بندی جهانی مردان رسید.

کد خبر: ۱۳۷۱۵۹
۰۸:۵۳ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۱

قهرمانی تاریخی «آلکاراس» در اوپن آمریکا

دیدارنیوز: کارلوس آلکاراس در جدالی تماشایی و نزدیک با حساب ۳-۱ از سد کسپر رود عبور کرد و عنوان قهرمانی رقابت‌های اوپن آمریکا را به خود اختصاص داد.

تنیس‌باز ۱۹ ساله اسپانیایی در دیدار پایانی این رقابت‌ها ست اول را با نتیجه ۶-۴ از آن خود کرد، اما در ست دوم ۲-۶ شکست خورد تا حساب کار ۱-۱ شود. در ست سوم نبرد نزدیکی بین دو بازیکن شکل گرفت و بعد از دو بریکی که رد و بدل شد، بازی به تایبریک رفت که آلکاراس با نتیجه قاطع ۷-۱ به برتری رسید تا در ست‌شماری ۲-۱ پیش بیفتد. در ست چهارم آلکاراس بازیکن برتر میدان بود و در گیم ششم حریفش را بریک کرد و نهایتاً ۶-۳ به پیروزی رسید تا بعد از ۳ ساعت و ۲۰ دقیقه برنده چهارمین گرند اسلم فصل لقب بگیرد.

با این پیروزی آلکاراس یک اتفاق تاریخی را رقم زد و ضمن کسب نخستین گرند اسلم خود از امروز در قامت جوان‌ترین صدرنشین تاریخ بر جایگاه اول تنیس جهان تکیه خواهد زد.

«کارلیتوس» هم‌چنین با این پیروزی ششمین عنوان دوران ورزشی خود و پنجمین قهرمانی‌اش در رقابت‌های این فصل را به دست آورد؛ فصلی که تا اینجا برای این اعجوبه اسپانیایی به رویایی‌ترین شکل ممکن سپری شده است.

قهرمانی تاریخی «آلکاراس» در اوپن آمریکا

در طرف دیگر، کسپر رود نیز در دومین تلاشش برای کسب اولین گرند اسلم خود ناکام ماند. تنیس‌باز نروژی که در رولان گاروس هم به نایب‌قهرمانی بسنده کرد، مانند آلکاراس در صورت قهرمانی به صدر رده‌بندی جهانی می‌رسید، اما درخشش حریفش این فرصت طلایی را از او گرفت.

آلکاراس با فتح اوپن آمریکا بعد از پیت سمپراس در سال ۱۹۹۰ لقب جوان‌ترین قهرمان این رقابت‌ها را به خود اختصاص داد.

تبریک نادال به آلکاراس

رافائل نادال بلافاصله پس از قهرمانی آلکاراس با انتشار پیامی به او تبریک گفت.

«تبریک برای کسب اولین گرند اسلم و رسیدن به جایگاه اول جهان که نقطه اوج فصل فوق‌العاده‌ای است که سپری می‌کنی. مطمئنم فصل‌های بیشتری مثل این در انتظارت است.»

صحبت‌های آلکاراس در مراسم اهدای جام

«این چیزی است که از کودکی رویای آن را داشتم، شماره یک بودن در جهان، قهرمانی در گرند اسلم؛ برای رسیدن به آن واقعاً سخت تلاش کردم. الان احساساتی شده‌ام و صحبت کردن برایم سخت است.»

او در مورد اشک‌های شوقش بعد از قهرمانی افزود: «در آن لحظه داشتم به مادرم فکر می‌کردم و همینطور پدربزرگم که اینجا نیستند. بسیاری از اعضای خانواده اینجا هستند، اما افراد زیادی هم حضور ندارند و نتوانستند برای تماشای فینال به اینجا بیایند. داشتم به همه آن‌ها فکر می‌کردم.»

منبع: تنیس‌فا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی