تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
گزارش دیدار از کلید خوردن استیضاح وزیر میراث فرهنگی و گردشگری

مردم حیران در "مهران"؛ ضرغامی خوشحال در "اسفراین"

درست در روز‌های که زائران به دلیل نبود برنامه ریزی‌های درست در مسیر کربلا و مرز‌های عراق زمینگیر شده‌اند، عزت الله ضرغامی در اسفراین به تماشای کشتی با چوخه می‌نشیند!

کد خبر: ۱۳۷۱۱۹
۱۲:۵۳ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۱

مردم حیران در

 

دیدارنیوزـ نسرین نیکنام: همان طور که مشخص است وظیفه وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تسهیل کردن فرایند سفر مردم است، همان وظایفی که ضرغامی در زمان رای گرفتن از مجلس در قالب یک کتاب قطور، قول داد که همه این وظایف را به درستی اجرا کند و در روز‌های اخیر هم در همه مصاحبه‌ها و گفتگو‌های خود با رسانه‌ها روی این اصل تاکید دارد که هیچ وزیری موفق‌تر از او نداریم! و تمام انتصاب‌ها و اقدام‌های -از نظر او انجام شده اما شما بخوانید انجام نشده- را درست و عاری از هر گونه خطا و اشتباهی می‌داند، اما این در حالی است که مردم و زائرانی که چند روزی است قصد سفر به کربلا را داشتند به دلیل عدم مهیا کردن زیرساخت‌های اولیه مانند اسکان و وجود سرویس‌های بهداشتی که وظیفه تعریف شده وزارت میراث فرهنگی و گردشگری است در مرز‌ها بلاتکلیف مانده اند و هیچ کس هم پاسخگوی این شرایط و نابسامانی در مرز نیست.

استیضاح یا برکناری؟

مدتی بود که زمزمه طرح استیضاح وزیر میراث فرهنگی و گردشگری از سوی نمایندگان مجلس به گوش می‌رسید و صحبت‌های ضد و نقیضی دراین باره منتشر می‌شد، اما خبر موثقی در این باره منتشر نشده بود تا اینکه محمد تقی نقدعلی نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی بعد از انتشار خبر‌های سردرگمی مردم در مرز‌های ایران و عراق و نبود شرایط مناسب برای اسکان مردم در توئیتی خطاب به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری نوشت: آقای ضرغامی شما را در سر مرز‌های عراق نمی‌بینم!

همانطور که پیشتر گفته شد در روز‌هایی که خبر، فیلم و عکس‌هایی از وضعیت مردم در مرز‌های کشور برای ورود به کشور عراق منتشر می‌شود، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری فارغ از همه اتفاق‌های دور و برش به اسفراین رفته بود و از آنجایی که علاقه زیادی به فعالیت در یکی از فضا‌های مجازی فیلتر شده! دارد نوشت که امروز در اسفراین کشتی با چوخه دیدم، خانم‌ها هم آمده بودند و هیچ مشکلی هم به وجود نیامد! محتوای توئیت ضرغامی نشان از دو تا موضوع دارد، یا او شرایطی که این روز‌ها مردم با آن درگیر هستند را دیده و عدم حضورش به عنوان متولی گردشگری آن هم گردشگری زیارتی را به پای این می‌گذارد که مسوولیت این آشفتگی با او نیست یا آنقدر سرگرم سفر رفتن‌های متعدد است که وقتی برای باخبر شدن از مشکلات کنونی مردم برای سفر به کربلا ندارد.

همین بی تفاوتی او دلیل نوشتن توئیت نماینده خمینی شهر شد، البته او تنها به جمله آقای ضرغامی! شما را سر مرز‌های عراق نمی‌بینیم بسنده نکرد و با استفاده از برچسب (هشتگ) "استیضاح وزیر گردشگری" در واکنش به توئیت عزت‌الله ضرغامی درباره حضورش در اسفراین و برگزاری مراسم کشتی با چوخه در این شهر، نوشت:" آقای ضرغامی، امروز ۱۹ شهریور مرز‌ها بسته و زائران سرگردانند، در تصویر زیبای اربعین شما کدام قطعه از تصویرید؟! گویا فراموش کرده‌اید این سفر مستقیماً در حوزه مسئولیتی شماست، وقت برای پرداختن به کار‌هایی مثل کشتی با چوخه بسیار است. شما را سر مرز‌های عراق نمی‌بینیم؟!

هر چند که گفته شده که مسوولیت صفر تا صد سفر اربعین به عهده ستاد برگزاری اربعین و وزیر کشور است که البته شرایط موجود نشان دهنده ضعف مدیریتی احمد وحیدی در این حوزه است و می‌طلبید ضرغامی به عنوان مسوول حوزه گردشگری قدمی برای رفع مشکلات برمی داشت، هر چند که اگر زیرساخت‌ها و شرایط اسکان برای مردم از خیلی قبل‌تر مهیا شده بود قطعا شاهد چنین تصاویری نبودیم.

این در حالی است که پنجم مرداد ماه مهدی طغیانی، نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزیر میراث در یک سال اخیر برنامه‌ای که زمینه‌ساز تحول یا بهبود شرایط در این بخش باشد ارائه نکرده است، گفت: طرح استیضاح وزیر میراث فرهنگی از سوی یکی از نمایندگان کرمانشاه نوشته شد و نمایندگان اصفهان نیز از آن حمایت کردند.
او این را هم اضافه کرد که مسئله اصلی درباره عملکرد وزیر میراث فرهنگی این است که برای استان برتر و نمونه کشور در هر سه زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، برنامه‌ای که زمینه‌ساز تحول یا بهبود شرایط باشد، ارائه نکرده است و طی یک سال اخیر در این بخش رشدی ندیده‌ایم.

حالا باید دید بعد از برگزاری مراسم اربعین و نقد‌هایی که به عملکرد ضرغامی در چند ماه اخیر وارد است تصمیم جمعی نمایندگان برای کلید زدن استیضاح او کلید می‌خورد یا ...

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی